تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۲۹۶۶۵
احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ضرورت رویکرد برگشت به روند طبیعی رشد جمعیت/ تحکیم فرهنگ ازدواج آسان در شرایط کرونایی

۰
ضرورت رویکرد برگشت به روند طبیعی رشد جمعیت
کبنا ؛احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه مشترک شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی و شورای راهبردی جمعیت گفت: لازمه آینده پژوهی با بهره مندی از منابع انسانی در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های نخبگانی جامعه نیازمند رشد جمعیت است.
وی افزود: در حال حاضر رویکرد و سیاست‌های رشد جمعیت مبنای اصلی برنامه ریزی‌های کشور قرار گرفته است و باید در کنار این افزایش، مقدمات و الزامات آن نیز مد نظر باشد.
وی با اشاره به ایجاد تحول مطلوب در ثبت احوال با سیستمی و هوشمند شدن فعالیت‌های آن گفت: با توجه به بروز بودن داده‌ها، آمار و اطلاعات شرایط لازم جهت برنامه ریزی‌ها در استان مهیاست.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از شاخص‌های اصلی توسعه و اهمیت آمارهای حیاتی اشاره کرد و گفت: آمارها هرچه دقیق‌تر، حساب شده تر و به موقع باشد برنامه ریزان نخبگانی تخصصی‌تر عمل می‌کنند.
وی به ثبت وقایع حیاتی به عنوان یک پدیده زنده اشاره کرد و گفت: با مکانیزه شدن سیستم ثبت احوال بسیاری از مشکلات برطرف و تحول مهمی در این حوزه بوجود آمده است.
جمالی به جایگاه نیروی انسانی و دانش بنیان بودن عموم فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف اشاره و تاکید کرد: در سیاست‌های ابلاغی، نرخ جمعیت باید رشد قابل توجهی را داشته باشد تا نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه جامعه و قدرت تأمین شود.
به گفته وی، در حال حاضر سیاست‌های رشد جمعیت مبنای اصلی برنامه ریزی‌های کشور قرار گرفته است و باید در کنار این افزایش، مقدمات و الزامات آن نیز مد نظر باشد.
وی با بیان اینکه، نیروی انسانی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد، اقتدار و توسعه ملی است، تاکید کرد: جامعه نخبگان ما باید در این خصوص دغدغه داشته باشند.
وی به تشکیل کارگروه راهبردی رشد جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: برای تحقق هرچه بهتر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص رشد جمعیت باید برنامه‌ها علمی‌تر و در اجرا هم شتاب بیشتری داشته باشد.
وی به بهبود سبک زندگی و برگشت به روند طبیعی رشد جمعیت اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی و آگاه سازی با رویکرد افزایش جمعیت باید در دستور کار مسئولین استانی قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تلاش‌های ثبت احوال استان و بروز بودن داده‌ها و اطلاعات آماری وقایع حیاتی و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی به عنوان یکی از بزرگترین ومهمترین پایگاه داده‌های آماری و اطلاعاتی در استان تشکر کرد.
احد جمالی همچنین بر تحکیم و فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی تاکید کرد.
وی گفت: فرهنگ دینی، ملی و سنتی ما در خصوص آسان سازی ازدواج در راستای تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد و حاکمیت و نظام هم اقدامات و برنامه‌های مهمی در جهت ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان و پایدار دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم رسیدن به تکامل شخصیتی و شایستگی‌های لازم و برخورداری از آموزش بیشتر مهارت‌های زندگی در امر ازدواج جوانان تاکید کرد.
وی ابراز داشت: راه و چاره برای ازدواج آسان و بدون انحراف و تحکیم بنیان خانواده، توجه به مسائل زیربنای فرهنگی، گفتمان و رفتارهای صادقانه در امر ازدواج است.
جمالی با بیان اینکه دین مقدس اسلام و فرهنگ دینی و اجتماعی ما تاکید زیادی بر اولاً لزوم ازدواج و دوم سبک زندگی و ازدواج آسان دارد، گفت: در امر ازدواج بیان حقایق و اصل و اصالت بسیار مهم است.
معاون سیاسی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه سیره ائمه اطهار (ع) و سبک زندگی اسلامی مروج انجام ازدواج‌های آسان است تاکید کرد: فرهنگ و استراتژی غالب ما در جامعه تفهیم زندگی و جا افتادن و آسان سازی ازدواج به عنوان یک الگو باشد.
جمالی خاطرنشان کرد: در امر ازدواج تنها به مسئله اقتصادی توجه نشود بلکه تفهیم زندگی کردن و توصیه شدید به صبر و استقامت در برابر ناملایمات بسیار ضروری است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به بحث مهارت‌های زندگی جوانان و آسیب‌های اجتماعی و طلاق که از معضل اصلی در جامعه است اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید از نیروهای متفکر و اهل فن، علما و دانشگاهیان بهره گرفت.
وی به نقش سازنده و تأثیر گذار اداره کل ورزش و جوانان به مسائل جوانان اشاره کرد و گفت: در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی استان بخصوص فرهنگی تعامل لازم با ورزش و جوانان را داشته باشند.
احد جمالی تاکید کرد: در شرایط کرونایی از انجام مراسمات جشن و عروسی‌ها خود داری شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1