کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ضرورت رویکرد برگشت به روند طبیعی رشد جمعیت

24 دی 1399 ساعت 16:15

احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه مشترک شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی و شورای راهبردی جمعیت گفت: لازمه آینده پژوهی با بهره مندی از منابع انسانی در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های نخبگانی جامعه نیازمند رشد جمعیت است.


احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه مشترک شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی و شورای راهبردی جمعیت گفت: لازمه آینده پژوهی با بهره مندی از منابع انسانی در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های نخبگانی جامعه نیازمند رشد جمعیت است.
وی افزود: در حال حاضر رویکرد و سیاست‌های رشد جمعیت مبنای اصلی برنامه ریزی‌های کشور قرار گرفته است و باید در کنار این افزایش، مقدمات و الزامات آن نیز مد نظر باشد.
وی با اشاره به ایجاد تحول مطلوب در ثبت احوال با سیستمی و هوشمند شدن فعالیت‌های آن گفت: با توجه به بروز بودن داده‌ها، آمار و اطلاعات شرایط لازم جهت برنامه ریزی‌ها در استان مهیاست.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از شاخص‌های اصلی توسعه و اهمیت آمارهای حیاتی اشاره کرد و گفت: آمارها هرچه دقیق‌تر، حساب شده تر و به موقع باشد برنامه ریزان نخبگانی تخصصی‌تر عمل می‌کنند.
وی به ثبت وقایع حیاتی به عنوان یک پدیده زنده اشاره کرد و گفت: با مکانیزه شدن سیستم ثبت احوال بسیاری از مشکلات برطرف و تحول مهمی در این حوزه بوجود آمده است.
جمالی به جایگاه نیروی انسانی و دانش بنیان بودن عموم فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف اشاره و تاکید کرد: در سیاست‌های ابلاغی، نرخ جمعیت باید رشد قابل توجهی را داشته باشد تا نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه جامعه و قدرت تأمین شود.
به گفته وی، در حال حاضر سیاست‌های رشد جمعیت مبنای اصلی برنامه ریزی‌های کشور قرار گرفته است و باید در کنار این افزایش، مقدمات و الزامات آن نیز مد نظر باشد.
وی با بیان اینکه، نیروی انسانی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد، اقتدار و توسعه ملی است، تاکید کرد: جامعه نخبگان ما باید در این خصوص دغدغه داشته باشند.
وی به تشکیل کارگروه راهبردی رشد جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: برای تحقق هرچه بهتر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص رشد جمعیت باید برنامه‌ها علمی‌تر و در اجرا هم شتاب بیشتری داشته باشد.
وی به بهبود سبک زندگی و برگشت به روند طبیعی رشد جمعیت اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی و آگاه سازی با رویکرد افزایش جمعیت باید در دستور کار مسئولین استانی قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تلاش‌های ثبت احوال استان و بروز بودن داده‌ها و اطلاعات آماری وقایع حیاتی و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی به عنوان یکی از بزرگترین ومهمترین پایگاه داده‌های آماری و اطلاعاتی در استان تشکر کرد.
احد جمالی همچنین بر تحکیم و فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی تاکید کرد.
وی گفت: فرهنگ دینی، ملی و سنتی ما در خصوص آسان سازی ازدواج در راستای تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد و حاکمیت و نظام هم اقدامات و برنامه‌های مهمی در جهت ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان و پایدار دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم رسیدن به تکامل شخصیتی و شایستگی‌های لازم و برخورداری از آموزش بیشتر مهارت‌های زندگی در امر ازدواج جوانان تاکید کرد.
وی ابراز داشت: راه و چاره برای ازدواج آسان و بدون انحراف و تحکیم بنیان خانواده، توجه به مسائل زیربنای فرهنگی، گفتمان و رفتارهای صادقانه در امر ازدواج است.
جمالی با بیان اینکه دین مقدس اسلام و فرهنگ دینی و اجتماعی ما تاکید زیادی بر اولاً لزوم ازدواج و دوم سبک زندگی و ازدواج آسان دارد، گفت: در امر ازدواج بیان حقایق و اصل و اصالت بسیار مهم است.
معاون سیاسی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه سیره ائمه اطهار (ع) و سبک زندگی اسلامی مروج انجام ازدواج‌های آسان است تاکید کرد: فرهنگ و استراتژی غالب ما در جامعه تفهیم زندگی و جا افتادن و آسان سازی ازدواج به عنوان یک الگو باشد.
جمالی خاطرنشان کرد: در امر ازدواج تنها به مسئله اقتصادی توجه نشود بلکه تفهیم زندگی کردن و توصیه شدید به صبر و استقامت در برابر ناملایمات بسیار ضروری است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به بحث مهارت‌های زندگی جوانان و آسیب‌های اجتماعی و طلاق که از معضل اصلی در جامعه است اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید از نیروهای متفکر و اهل فن، علما و دانشگاهیان بهره گرفت.
وی به نقش سازنده و تأثیر گذار اداره کل ورزش و جوانان به مسائل جوانان اشاره کرد و گفت: در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی استان بخصوص فرهنگی تعامل لازم با ورزش و جوانان را داشته باشند.
احد جمالی تاکید کرد: در شرایط کرونایی از انجام مراسمات جشن و عروسی‌ها خود داری شود.
 


کد مطلب: 429665

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429665/ضرورت-رویکرد-برگشت-روند-طبیعی-رشد-جمعیت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1