تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۲۹۴۹۲
مطلب ارسالی؛

پاسخی تند به اظهارات «شهردار یاسوج»؛ قانون‌گریزی با ولایتمداری مغایرت دارد

۵۰
۵
پاسخی تند به اظهارات «شهردار یاسوج»؛  قانون‌گریزی با ولایتمداری مغایرت دارد
کبنا ؛«این وصیت حاج قاسم سلیمانی است که روی قبرش چنین بنویسند: سرباز قاسم سلیمانی و او را با عبارت‌های عنـــوان‌دار خـــــطاب نکنند. او گفته است: «قبر ساده باشد مثل دوســــتان شــهیدم.» کلمه سرباز بسیار ساده و پرمعناست. کسی که جان برکف نهاده و یا به گفته فرهنگ معین «آن که آماده باشد سر و جان خویش را در راه هدف فدا کند.» اینکه سردار ملی خواسته است روی سنگ مزارش فقط کلمه سرباز بنویسند نباید به سادگی از کنارش گذشت. سردار سلیمانی بخش عمده‌ای از عمر و زندگیش را در جبهه‌های نبرد پیمود و حتی زمانی که در ایران صلح برقرار بود و همه از آرامش ناشی از آن برخوردار می‌شدند، نه این درجات ظاهری که می‌تواند برای هر شخصیت نظامی سراسر افتخار باشد و نه آن القاب دیگر حاکی از محبوبیت مردمی، توجه او را جلب نکرد جز کلمه سرباز و این انتخاب هم برای همکاران و هم‌ردیف‌های او و هم برای ملت درس‌های فراموش نشدنی دارد. حتی در زمان حیات نیز او کمتر حاضر می‌شد در جامه رزم و بویژه با نشان‌های مرسوم شرکت کند.
 خویشتنداری او ستودنی و مثال‌زدنی است، به نحوی که در سی سال پس از پایان جنگ هرگز اجازه نداد امواج سیاسی و هیجانات روزمره ناشی از آن، او را با خود به ناکجاآباد سیاست ببرد. از طرف دیگر همه می‌دانستند که این سرباز وطن، عشق و علاقه‌ای وصف‌ناپذیر به اهل بیت عصمت و طهارت و بویژه حضرت فاطمه زهرا (س) داشت و شاید ایران‌دوستی و سربازی او از این موضوع هم سرچشمه می‌گرفت. او حاضر نبود بپذیرد که مدفن شریف علی امیرالمؤمنین و حسین سیدالشهدا و میروعلمدار کربلا؛ ابوالفضل‌العباس و عقیله بنی‌هاشم؛ زینب کبری، لگدکوب فرزندان یزید و معاویه و شمر و ابن سعد باشد. بنابراین حریم معنوی ایران را بسی فراتر از نگاه‌های جغرافیایی معمول می‌دید. به واقع او امنیت همسایگان را امنیت ایران می‌دانست و بر اثر تجربه و گفت‌وگو به درک خاصی از ژئوپلیتیک ایران رسیده بود. اما نکته مهم‌تر این است که این اهداف او را از شخصیتی که داشت دور نمی‌کرد و در واقع همه این صفات و اطلاعات و آگاهی‌ها و رفتار و عمل در وجود او همچون موسیقی پرشکوهی نواخته می‌شد و آهنگ خوش‌نوایی از آن به گوش می‌رسید که ثمره آن آرامش ایرانیان بود. او نه فقط ایران و ایرانیان را سپر خود نمی‌کرد بلکه خود سپر آنها می‌شد. در تواضع برآمده از سربازی و خویشتنداری او همین بس که نه فقط در پی تریبون نبود و درشت سخن نمی‌گفت بلکه بیشتر سعی می‌کرد آثار و اعمال او دیده شود تا خود او. سلامت مالی و سبک زندگی او از دیگر نکات برجسته این سرباز ایران است که با وجود دسترسی به منابع مالی بسیار در سطح کشورهای مختلف هرگز تَردامن نشد. مجموع زندگی و تجربه او در برابر ماست که باعث می‌شود از او در تاریخ به بهترین وجه یاد شود. زمانی که خبر ترور او را به دست اهریمنان شنیدم در پیامی او را «سردار ملی» شهید قاسم سلیمانی خطاب کردم اما اکنون می‌بینم که خود او درست‌تر خویش را معرفی کرد: «سرباز قاسم سلیمانی».  بر همین سیاق، شورای اسلامی شهر یاسوج در جلسه 31 فروردین ماه 99 مصوب کرد که خیابان جمهوری اسلامی یاسوج به نام سردار شهید سلیمانی این قهرمان ملی تغییر نام دهد و شورای تطبیق شهرستان بویراحمد هم بر این مصوبه شورا مهر تأیید زد. طبق قانون شهرداری یاسوج موظف به اجرای این مصوبه بود که معلوم نیست، او به چه دلیل از این مصوبه سر باز زد و بلوار عدل که فرعی، مغازه، بنگاه‌ها و مکان‌های خدماتی زیادی دارد برای این موضوع انتخاب کرده است. بعد از این کار غیرقانونی شهردار یاسوج، محمد رحیم‌دهراب‌پور رییس شورای اسلامی شهر یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اگر تندیس سردار رشید اسلام را در تمام میادین شهر هم نصب شود، کفاف آن همه خدمات شهید عزیز نیست، اظهار داشت: نامگذاری بلوار عدل به نام شهید سلیمانی مصوبه قانونی ندارد و شهرداری یاسوج باید فرایند قانونی این نامگذاری را طی می‌کرد. شورای اسلامی یاسوج مصوب کرده بود که خیابان جمهوری اسلامی به نام این شهید بزرگ نامگذاری شود و این کار غیرقانونی است. بعد از این اظهارات دهراب‌پور و مصاحبه مسعود خوبانی سخنگوی شورای اسلامی شهر در همین راستا، نسهتن مقدم شهردار یاسوج پاسخ تندی به این اعضای شورای اسلامی داد. که نکاتی را پیرامون مصاحبه «مقدم» بیان می‌کنم.
با توجه به فحوای کلام و تناقض‌هایی که در اظهارات شهردار یاسوج به چشم می‌خورد، به راحتی می‌توان ایرادات شهردار در حوزه فنی و شهرسازی و یا دینی و مذهبی را مشاهده کرد.
من باب یادآوری و رفع نواقص و تحلیل صحبت‌های جناب مقدم می‌توان، چند نکته خطاب به وی اشاره کرد:
جناب آقای نستیهن مقدم
1-قانون در نظام جمهوری اسلامی برگرفته از دین، قرآن، روایات معصومین (ع) و استفتائات مراجع عظام است. هر آیه که در قرآن کریم آمده شأن نزول خاصی دارد و در موارد مخصوصی نیز آیاتی وارد شده که برای آن می‌بایست به کتب تفاسیر مراجعه کرد. آیه (واکثرهم لا یعقلون) که در مورد موضوع شورا آورده‌اید، صدق نمی‌کند چون فلسفه شورا در آیاتی دیگر به وضوح اشاره شده که مشهورترین آن آیه مبارکه (و امرهم شوری بینهم) است که با توجه به فرمایشات شما اگر آیه اول در مورد شورا بوده، آیه دوم نقض کننده آیه اول است و این نشانه پارادوکس فکری شما در فهم و تبیین آیات قرآن است. اگر به فرض آن آیه که شما بدان استناد کرده‌اید در مورد شورا هم درست باشد. آن اکثریتی که شما را شهردار کرده‌اند از حیزانتفاع خارجند و شما بعنوان شهردار یاسوج طبق تحلیل خودتان مشروعیت نخواهید داشت.
2-معیار و ملاک ولایت مداری در عصر غیبت معصوم (ع) اعتقاد، التزام و عمل به فرامین و رهنمودهای پیامبرگونه ولی فقیه حاضر و گذشتن از گرانبها ترین سرمایه‌های وجودی مانند جان، آبرو، نام، نان و... توسط هر فرد ولایت مدار است و صرفاً در دادن شعار و وانمود کردن نیست (آفتی که امروزه برخی سیاسیون جامعه ما بدان گرفتارند.)
آن کسانی را که شما توصیه به ولایت مداری و الگوگیری از راه و رسم شهید حاج قاسم سلیمانی می‌کنید هم ایثارگر و رزمنده در خط مقدم دفاع و جهاد هستند و هم خود و خانواده‌ها و وابستگانشان در میدان عمل با سر و پای برهنه به اذن رهبرشان وارد آتش امتحان ولایت مداری جنگ شده‌اند و افتخار دادن شهدایی را در این راه دارند، آیا شما چنین سوابق مبرهن و درخشانی دارید؟! آیا اجرایی نکردن مصوبات شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم، قانون‌گریزی نام نمی‌گیرد؟ آیا قانون‌گریزی با ولایتمداری همخوانی دارد؟ آیا تحمیل نیروهای فله‌ای و نورچشمی به بدنه ضعیف شهرداری یاسوج ولایتمداری نام دارد؟ کجا ولایت گفته باید بار مالی برای دولت ایجاد کرد؟ رهبر معظم انقلاب ذره‌ای از بیت المال به نفع خود تاکنون سود نبرده است؟
صرف سخنرانی بزرگان در یک مراسم و نصب تندیس شهید شاخص حاج قاسم سلیمانی که ملاک ولایت مداری شما نیست. تفکر، عقیده و راه این شهید عزیز برای همه ما و همه آزادگان و غیرتمندان در سراسر عالم ستودنی و قابل ارزش گذاری است. ولی نباید نام این شهید فرصتی شود برای شما که با آن به نوایی برسید.
کسی که پیرو ولایت هست، برخلاف نظر ولی امر مسلمین که اشراف‌گری را برای مسئولان مورد نکوهش قرار داده است، با پول بیت المال خانه لاکچری در مرکز شهر اجاره نمی‌کند، یا خودرو میلیاردی بیت المال را سوار نمی‌شود و بجای رواج روحیه اشرافی گری مسئولین در نظام اسلامی به فکر رفع و فتق امور صدها کارگر خدماتی بودید که حقوقشان به موقع پرداخت شود تا شرمنده زن و بچه نباشند و روی به مشاغل کاذب نیاورند.
3-حضرت امام روح الله (رضوانه تعالی علیه) فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است نه حفظ تابلوی جمهوری اسلامی و تابلوی میدان جهاد. نفس فرمایش امام خمینی (ره) حراست از نهال نوپای انقلاب و تداوم ارزش‌های الهی برخواسته از انقلاب بوده نه اینکه اگر در شهری میدانی یا معبری نام گذاری شد، تغییر آن شرعاً مجاز نباشد. شما که متاسفانه نه تجربه اداره شهر و نه تخصصی در حوزه‌های عمرانی و علم شهر سازی دارید و نه بر قانون شهرداری‌ها و شوراها مسلط هستید که اینگونه اظهارات دارید.
مصوبه نام گذاری خیابان جمهوری اسلامی به نام شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی هفت ماه پیش تصویب و در کمیسیون تطبیق فرمانداری که شما آنرا میزان سنجش قانونی بودن مصوبات می دانید، تأیید شده است. آن کسی که از قانون اعراض می‌کند خود شمایید که علناً عنوان هم کرده‌اید و مصوبه تصویب و تأیید شده را اجرا نمی‌کنید و آنرا تفسیر به رأی می‌کنید. آن کسی که ثبات ندارد، در پیمان متزلزل و برای مردم شناخته شده هست خود شمایید که چهار سال است با انواع تعاملات دقیقه نودی برخی اعضای شورای شهریاسوج را نسبت بهم وادار و درگیر کرده‌اید و با سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن به هر شیوه‌ای که شده صندلی شهرداری مرکز استان را محکم چسپیده اید.
نگاه دشمنان به چالش کشیدن کلمه جمهوری اسلامی نیست. اتفاقاً آنها حاضرند شرایطی را حاکم کنند که نام جمهوری باشد، یک فرد هم در رأس جامعه باشد ولی آن قدرت حراست و پرتوافکنی که ولی فقیه دارد، نداشته باشد و بتواند هژمونی فکری و اعتقادی لیبرال دموکراسی غرب را در ایران اسلامی توسط نفوذی‌هایش بوجود آورد. لازم به ذکر است که عدل از اصول دین به شمار می‌رود و هدف پایه‌گذاری جمهوری اسلامی در واقع برافراشتن پرچم توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت است.
 4- جهت اطلاع عموم و رفع شبهات تصویری از سابقه فعالیت بسیجی خود در دوران دفاع مقدس و قبل از اینکه مسئولیت بپذیرید را توسط رسانه‌های مجازی انتشار دهید تا عیار انقلابی گری و بسیجی بودنت طبق ادعاهایتان سنجیده شود و با دیگرانی که متهم به غیر انقلابی گری می‌کنید، مورد قیاس قرار گیرد چرا که ملاک بسیجی بودن صرفاً مسئول پایگاه بودن در دوران مسئولیت نیست و یک بسیجی را باید با اخلاص و حضورش در مواقع نیاز سنجید.
5- آقای مقدم، خوب می‌دانی که پشت پرده منازعات شورا و شهرداری یاسوج کیست؟ و چه کسانی به آن دامن می‌زنند؟
بجای اظهار نظر در جایگاه دفتر امور شهری استانداری یا کمیسیون‌های شورا و تطبیق فرمانداری گزارشی از عملکرد چهار ساله خود در امور زیر بنایی مثل ساخت زیرگذرها، پل‌ها، کمربندی، پارک‌ها و یا اقدامات بزرگ فرهنگی مثل تیم شهرداری یا برگزاری جشنواره‌های مردمی و یا حتی فعالیت‌های اقتصادی مانند فعال کردن منابع درآمدی شهرداری و ایجاد اشتغال‌های نوپا در شهر و برنامه‌های خود ارائه دهید و بجای پرداختن به حاشیه وارد متن شوید.
 در آخر وظیفه خود می دانم به شما و خودم توصیه به تقوا و رعایت اخلاق داشته باشم. والسلام
 
 -------------------------------------------------------------------------------------------------
به گزارش کبنا، متن صحبت‌های نسهتن مقدم به شرح زیر است؛

در پی اظهارات حاج محمدرحیم دهراب پور و مسعود خوبانی از اعضای هیات رئیسه شورای شهر یاسوج، در خصوص محل جانمایی تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نستهن مقدم شهردار یاسوج نسبت به سخنان دو عضو شورای شهر واکنش نشان داد.
 نستهن مقدم  اظهار داشت: مثل خیل عظیمی از شیفتگان حاج قاسم افتخار می‌کنم به این فرمانده شجاع، ما ایشان را بعنوان ثمره تحقق ارزش‌های ناب انقلاب داریم وقتی از شاخص‌ها حرف می‌زنیم یعنی از جنس فنی بازرگانی و اقتصادی نیست شاخصی که باید ارزیابی کنیم که حاج قاسم به ان دست یافت و در همان ارزش‌های انقلاب به بار نشست. 
مقدم در ادامه با بیان انتقاد از هیات رئیسه شورای شهر یاسوج بیان کرد: اعتقاد دارم که این چنین منازعات که در شورای شهر یاسوج در سطح به اصطلاح هیات رییسه و یا به زعم خودشان اکثریت شورا به آن رسیده‌اند سرانجامی نخواهد داشت، قرار نیست هر اکثریتی درست فکر کند همانطور که در قران هم در جایی آمده است اکثرهم لا یعقلون و همیشه اینطور نیست که حق با اکثریت باشد و اگر بصیرت در کنار اکثریت باشد آن را می‌پذیرند.
 وی ادامه داد: ما در جملات حضرت امام می‌بینیم که حفظ جمهوری اسلامی از واجبات است اگر این منارعات و لجاجت‌ها به گوش پیروانش برسد نه تنها دلخور می‌شوند که ناامید هم خواهند شد، جماعتی که اسم نمایندگی مردم را یدک بکشند و سر لحاف ملاصدرا دعوا می‌کنند، بجز منیت، تکبر و غرور در این افراد نیست بیشتر مصوبات همین اکثریت توسط شورای تطبیق رد می‌شود چون تطابقی با قانون ندارد مستندات هم موجود است بخشش‌ها، تصمیم‌های اشتباه و لج بازی که چه کسی غالب است و کی مغلوب است جای تأسف دارد که منتخبین مردم به آن دامن می‌زنند.
 نستهن مقدم با اعلام اینکه مصوباتی که دارند که چندین جا بذل و بخشش می‌کنند گفت: شهرداری هم باید به افراد بی بضاعت زنان بی سرپرست کسانی که مقام می اورند برای اینکه الگو باشند باید کمک کند، وقتی در مصوبه‌ای لجاحت می‌کنند که درست نیست، اصرار می‌کنند جایی که امام فرموده است حفظ نظام جمهوری اسلامی مهمترین هدف است، شعایر اسلامی نباید دست خوش آسیب، تغییر سلیقه‌ای و لج بازی شود وقتی نگاه دشمنان به اختلاف است و اینکه این دشمنان در صدد هستند که کلمه جمهوری اسلامی را به چالش بکشند، شورای شهر ما چرا اصرار به تغییر تابلوی جمهوری اسلامی است.
 وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سرباز نظام بود ابراز داشت: امروز بر روی سنگ قبر ایشان کلمه سرباز را دیدیم و دختر شهید سلیمانی زینب گونه از مکتب سردار سلیمانی دفاع می‌کند، اما در اینطرف شورای شهر یاسوج برای اینکه کدام معبر باشد و کدام نباشد جولان می‌دهند این نشان از دلسوزی نیست.
 شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: بعنوان یک بسیجی برای من سخت است که تابلوی جمهوری اسلامی را پایین بیاورم و بعد شخصی که خودش را سرباز نظام جمهوری اسلامی می‌داند و بیت و خانواده‌اش هم ناراضی هستند جایگزین کنم. خیلی جاهها قانون اجازه می‌دهد که اگر مصوبه‌ای خدشه‌ای ایجاد کند و طبق ماده ۹۱ شورا کارشکنی و دخالت باشد تجدید نظر شود.
 نستهن مقدم اضافه کرد: کمیسیون نامگذاری در شهرداری است و شورا به درخواست شهردار، یک عضو معرفی می‌کند جالب اینجاست که شورا دو مصوبه برای این نام دارد یکی خیابان جمهوری که به مصلحت نبود حتی نظر دستگاههای زی ربط هم همین بود، زیرا همه ما و همه اهداف زیر نظام جمهوری اسلامی هستند و در یک جلسه دیگر همین کمیسیون نامگذاری، نماینده شورا مجدد میدان جهاد را معرفی کرده است ما شهید سلیمانی را یک جهادگر واقعی می‌شناسیم استان ما در بحث حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در بحث تقدیم شهدا حضور در انتخابات، استان اول هست، اما هنوز بدلیل همین لجاجت‌ها و اختلافاتی که اعضای هیات رئیسه شورا به بار می‌آورند سردرگم می‌مانیم مردم تشنه‌اند که چرا اقدامی نشده است.
 مقدم تصریح کرد: شورا چه اقدامی می‌کند بعد از تصمیم کمیسیون فرعی شهرداری بنام نامگذاری که دستگاههای زی ربط مثل بنیاد شهید و سپاه پاسداران، نماینده شورا حضور دارند مصوبه‌ای بنام نامگذاری انجام می‌دهد که مصوبه کمیسیون به شورا و تطبیق فرستاده می‌شود اگر جایی تشخیص داده شد که مصوبه می‌تواند تغییراتی بهتری داشته باشد می‌توانند تجدید نظر کند و جای مناسب‌تری معرفی کند من بلوار عدل را به این دلیل معرفی کردم که با هماهنگی دستگاهایی زی ربط و اعضای شورا بوده است قرار نیست بگوییم آن چهار نفر عقل کل هستند، سه نفر دیگر این شورا چندین سال رئیس و نایب رئیس شورا بودند این اتفاق در شهر یک نوع کشتی گیری است بین اعضا، قرار نیست که اگر عده‌ای بیشتر هستند قدرت بیشتری داشته باشند، من معتقد هستم که بلوار عدل چون منتهی به میدان انقلاب و در ادامه بلوار شهید اورنگ را دارد از پر رفت آمد ترین میادین شهر است چون منتهی به پل سوم است زیبنده‌ترین مکان برای تندیس است.
 شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مناسب‌های مهمی مثل برگزاری نماز عید، رژه نیروهای مسلح، تشییع پیکر پاک آیت الله سید کرامت ملک حسینی در همین مکان برگزار شد، زیبنده است ما مبلمان به روزی برای آنجا بنا کنیم، همه آمدند تا رونمایی کنند، تندیس شهید نصب شد، تابلوی جمهوری اسلامی حفظ شد همین که یک شبکه معاند ببیند تابلوی جمهوری اسلامی پایین می‌آید مناسب نیست همه ارزش‌های ما زیر این تابلو است افتخار ما این است که تندیسی نفیس نصب شد ما نخواستیم عقب بمانیم و گرنه به خانواده شهدا چه پاسخی می‌دادیم شورا بجای تقدیر نامه نگاری می‌کند.
 مقدم در ادامه افزود: من می‌دانم در ذهن هیات رئیسه شورا چه می‌گذرد در ذهن آنها این است که می‌خواهند بگویند من گفتم، من را باید زمین بگذارید باید حاج قاسم شوید باید سرباز شوید آنهایی که که فکر می‌کنند فرمانروا هستند، بدانند دوران فرمانروایی و حکمرانی تمام شد، باید بساط فرمانروایی‌شان را جمع کنند و در کنار مردم قرار بگیرند اینجا ما التماس تفکر داریم یک لحظه فکر کنند که از ۷۰ سال عبادت بالاتر است چه سودی عاید شما در این لجاحت های نادرست، کارشکنی‌ها و محدودیت‌هایی که این هیات رئیسه در بخش‌های مختلف شهرداری بالاخص حوزه عمران شهری شهرداری دارند می‌شود، این رفتارها و لجاجت‌ها بخشودنی نیست مردم بشنوند تصمیم می‌گیرند که باید چه کسانی باید برای این شهر تصمیم گیری کنند. 
شهردار یاسوج ضمن تقدیر از احساسات خوب مردم بیان کرد: همین که مردم دیدند خادمشان دغدغه دارند برای ما کافی است، ما باید این لذت مردم را به دغدغه تبدیل کنیم، امروز باید بعد از تندیس دنبال این باشیم که برای این مسیر چه اقدامات خوب فرهنگی ارزشمند باید انجام دهیم.
 نستهن مقدم گفت: یک شهروند عادی در جلسه شورای شهر بنشیند ببیند چه مصوباتی دارند، در این ۴ سال چه مصوب کردند بجز اینکه سالن جلسات شورا را برای معرکه گیری گذاشتید، و لج بازی کردید چه کاری انجام دادید و حرفهایی زدید که بولد شوید و روی آنتن باشید در بحث کرونا، سیل، زلزله چه کاری انجام دادند من کمتر دیدم مصوبه منایسبی صورت گیرد حاشیه‌ها بر متن در شورای شهر غالب است.
 مقدم بیان کرد: آیا کافی نیست که شما می‌بینید نماینده ولی فقیه در مراسم حضور پیدا کرده است من بعنوان شهردار دچار ابهام شده‌ام که معیار ولایت مداری چه شده است، سوای اینکه استاندار، معاونین، فرمانده نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، فرماندار و نماینده دستگاههای محترم فرهنگی و انقلابی حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، سخنرانی کردند، ما از رئیس محترم شورا و اعضای آن رسماً دعوت کردیم. اما متاسفانه هیات رئیسه حضور پیدا نکرد.
 مقدم ادامه داد: ما منتخب این شورا هستیم و خدای نکرده قصد کم اهمیت کردن جایگاه شورا را ندارم اما وقتی دو مصوبه است که یکی به پیشنهاد دستگاههای عضو کمیسیون نامگذاری پیشنهاد میدان جهاد را داده‌اند ولی وقتی اعضای محترم حاضر به تصمیم گیری نیستند شهردار نمی‌تواند بیکار بشیند در آن بخش دنیا بهترین مراسمات پوسترها المان‌ها برای حاج قاسم نصب می‌شود ما چرا عقب بمانیم ما می‌بایست یک مقدار بییشتر در بحث ولایت مداری توجه کنیم وقتی نماینده ولی فقیه حضور دارد حجت بر ما و شورا تمام است، تابلو جمهوری اسلامی و میدان امام حسین حفظ شد ما ملت امام حسین هستم اما عده‌ای بر طبل دیگری می‌کوبند. برخی ثبات درستی ندارند آنهایی که در پیمان متزلزل هستند برای مردم شناخته شده هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسن به این متن
،کاملا مشخص شد

احمدی
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم مواظب باش سکته نزنی، توصیه بهت میکنم که آروم باشی
خدای لذت میبرم که نستهن مقدم اینگونه سرتون رو بدون کلاه گذاشت
چه خواب های که ندیده بودید برای به تاراج بردن شهرداری، ولی نمی‌دونستد که؛ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
خدایا قربون بزرگیت برم که موجودی به نام نستهن مقدم رو مانع چپاول گری این قرار دادی که مردانه و با شهامت همچون دنای سربلند استقامت کرد و نگذاشت همچون گذشته امثال پ چنگ بر ماده ۱۰۰بیندازد و مال اندوزی کند
نادر
Iran, Islamic Republic of
تربزه من ای گپل نی......
هر که ودین منفعت خشه
محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار توانا و پاکدست
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر انکه نتوان دید جناب دهراب پور هنوز سرپیکره قدیمیتی بسه دست از سر این شهر بردار شهری که باید همانند اروپا باشد هنو کلگه ای ویرانه است تا تو امثال تو در راس کاریت باید جنگ وجدال باشد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حالا حاج دهراب پور یه جرفی .. . او وقتی که معام‌مدرسه ما بود هم سر در گم بود . .
United States
آقای دهراب پور ....دیگه فکر کنم بازنشسته بشی بهتره ...بابا بی خیال باش
Iran, Islamic Republic of
مقدم خیلی ضعیفی برادر
بهنام
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار دست پاک
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اگر پاکدست هستند پس این همه نیروی نورچشمی که آورده سر کار چی؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کجا ...شهردار بودن کجا.... به خدا با کاری که اعضای شورا در این دوره انجام دادن ....وهرج ومرجی که در شورا وشهرداری وجود داره با این همه قوم گرایی که در شهرداری انجام شده وانتخاب معاونین بسیار ضعیفش .....تا ابد باید به حال این شورا وشهردار تاسف خورد ...انشاالله هرچه زودتر این چند ماه بگذره تا بتوانیم با دست ردی که به سینه این اعضای ضعیف شورا میزنیم جواب دندان شکنی باشه به انها ...هر چند در دور قبل شورا حداقل به 5 نفر از این اعضا با خانواده رای دادیم که پشیمان هستیم از این کارمون...
Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده متن
نماینده کانون مردمی نهاد شهروندی یاسوج (دستمرد بویراحمدی)
Iran, Islamic Republic of
همان اتفاقی که برای شهردار شهر یاسوج افتاد
برای مردم و شهروندان شهریاسوج هم افتاد
👇
من مخالف شما مخالف
من موافق شما موافق
هر دو در یک مسیر
اما در سر دولبه تیغ
۱_ تهدیدها و سرزنش ها
۲_ مخالفت ها یا موافقت ها
👇
همفکری با دوستان و همفکران یا همکاری با منکران و متعارضین
..........................................................

براستی چگونه بود که روزای اول همه حامی بودند و حمایت کردند
اما در
روزهای‌ بعدی و بعدی بی عدالتی ها و خواسته ها و مخالفت ها و ناسازگاری ها بر عدالت ها و قانون مندی و حمایت ها و پروژه های عظیم شهری که میتوانست شهر را به اوج اشتغال هزارنفری و حل بحران نیمی از ترافیک شهری و بسیاری از پیامدهای چشم اندازی متعاقب همین تنها پروژه .... توسط بسیاری از عناصر شوراها و متفکرینشان ، بالاتر و بالاتر گرفت
👇
و اما بشنویم داستان انتخاب شهرداریاسوج و نظرات و حمایت های شوراها و افکار و عقاید من و شما ... را
👇
در زمان های اولیه انتخاب و تایید شهردار ، در نهایت تمام شوراهای اقلیت و اکثریت هرچند شاید بر خلاف با عقیده و خواسته خودشان یا حامیانشان ، با تاییدیه انتخاب شهردار نهایی ، همراه واعلام موافقت کامل و نهایی کردند که شاید روزی قرعه بنامشان و به کامشان نیز بیفتد...
اما
کم کم به لحظات حساس دوران خود وارد شدند و خیلی هاشون و هر کدامشان به طریق ها و نظرات علمی یا غیرعلمی مختلف شان ، چه بی دلیل و بادلیل ، با هر خواسته و دلیل و برهانی و یا با تمامی طرح ها و برنامه ها و پروژه ها و خواسته های موجه و یا غیرموجه شهردار مورد انتخابشان، بنا به همان دلایل اصلی سلیقه ای و یا قلبی عدم براورده شدن خواسته های مورد نظر خودشان یا حامیانشان ، دست به مخالفت و ناسازگاری و ممانعت های بسیار عدیده و گسترده ای حتی به کمک برخی رسانه های یک جانبه گرایانه گاهااا میزدند به هر طریق و شیوه و روشی قبول یا غیرقبول
شاید فقط بنا بر آنکه از همون اول حکایت ، ساز مخالفت خود را کوک کرده بودند و شلیک نابخردانه خود را به سمت توسعه شهر یاسوج و معیشت و آینده شهروندان شهری شلیک و پرتاپ نمایند ...
و این همان دلیل و علتی بود که وقتی قرعه افتاد به دست خودشان
دیگر به سختی کسی میتوانست مانعشان شوند یا قانعشان کنند
و خلاصه مستقیمااااا لحظه به لحظه حساستر و حساستر به مخالفت خودشان ادامه میدادند که شاید اتفاق ها و خواسته های مورد نظرشان پیش بیاید
👇
و اینگونه بوده و هست که
همیشه در اول سال موافق هستند و در نیمه و آخرای سال کاملااا نارضايتي دارند و مخالفت
و
اینگونه بود که شهردار از این موقع ها به بعد همیشه و همیشه باید یک تنه جلوی خواسته ها و تمایلات شاید غیرموجه همگی آنان بایستد و مقابله کند چه خودی باشد چه غیرخودی
👇
🤔
👇
پس عزیزانم و بزرگانم
اگر ما حساسیتی در این مورد داشتیم و نشان دادیم ، فقط به این دلیل و منطق بوده است و هیچ
🌹
چون این حکایت و اتفاقات به آینده مستقیم اشتغالی ما و خانواده ها و فرزندان و جوانان ما همشهریان بستگی و ربط پیدا میکند
چه بخواهیم و چه نخواهیم باید و باید بپذیریم
که خودمان باعث و بانی همچین متعارضاتی شدیم که شاید غیرمعقولانه و غیرموجه و یا نسنجیده باشد که شاید دیگر بعد از چندین دهه متمادی هیچ کدام از شهردارها تا حال کنونی نتوانسته بودند در شهر یاسوج پروژه ای عظیم و بنام را در دستور کار خود و اولویت کاری خود با هر هزینه و بهاء و ارزشی قرار بدهند که شهر به یکباره تغییر و متحول و دگرگون شود و شاید یکی از بزرگترین دلایل وجود همین افکار و عقاید در درون شوراها و کارسیان شهرداری ها بوده

چندسال پیش گفتیم شهر یاسوج بزودی شبیه کوچه های بن بست مالکان مدیریتی خواهد شد و این بدلیل مهاجرت های گسترده بحران اشتغالی درونی استان و مهاجرت های آب و هوایی استان های همجوار و قرارگیری شهر و استان بین پنج استان بزرگ و صنعتی و جمعیتی و بحران خیز اب و هوایی خواهد بود و شهردار وقت نستهن مقدم باید در این باره در مرکز استان باید خیلی سریع در همین اوایل دوران متصدی چاره ای بیاندیشد و این همان دلیل ورود به ساخت این کمربندی بزرگ ترافیکی و توسعه ای و تجاری سازی بود که جمعیت و درآمد شهر را به ناحیه جنوبی شهر سوق خواهد داد و باعث عدالت اجتماعی شهری و شهروندی شهر یاسوج و بحران های ترافیکی درون شهر یاسوج که عمدتاااا به یک فاجعه مدیریتی قلمداد میشود ، خواهد شد
کلام آخر: اگر اجازه بدادید فقط و فقط و فقط تنها همین یک‌ پروژه عظیم شهری درون شهری استان اتفاق میفتاد تمام وضعیت مبلمان شهر و ترافیک شهر و معیشت و اشتغال شهروندان یاسوج را کاملااا دگرگون و متحول و نجات بخش میکرد و نام این شوراها و شهردار وقت را تا پنجاه سال دیگر بر بام این شهر نمایان و نام آور میساخت

پس چرا همراه و همیار و همکار نشدین دوستان عزیز و هم قطار و فامیل و هم رگ و ریشه
ما همه یکی هستین و برای هم هستیم بدون از هیچگونه تفاوت و قیاسی
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند که مربع معروف شورای شهرداری ن شورای شهر بدون کوچکترین دستاوردی برای مردم ساختمان شورا را برای همیشه ترک خواهند کرد،مقدم پرکارترین و پاک ترین و موفق ترین شهرداری بوده که یاسوج به خودش دیده،مصوبه های شما همه بازدارنده بود نه برای رفع مشکل،مشکل شهردار باج ندادن به شما و کسانی بود که بواسطه شما در امور شهرداری دخالت میکردند.از جایگاه سردار دلها برای رسیدن به مقاصد بی ارزش خودتون سو استفاده نکنید.مردم بهترین قاضی هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واییییی بابا این شوراها دیگه کی هستند ازتندیس سردار سلیمانی هم دارند نقض ایراد میگیرند، واقعا خجالت اوره،، خداوکیل بینی وبین الله توی شورا شما هاچکار میکنید، میخام ببینم شما چکاره این شهر هستید، کار مفیدتون چیه،، یکی نیست توی این استان اینا را محاکمه کنه، فقط دارند کفر مردمو در میارند،،،،، مردم بدبخت،،
مفتح
Iran, Islamic Republic of
دوره 4 ساله شورا تموم شد کشمکش اینا تموم بشو نیست .....
همش اراجیفه والا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مقدم خوب نوشتید اما چرا بر عملکرد خود جواب تو نیستید
چرا در طول این یکسال که از شهادت سردار دلها می گذرد کاری انجام ندادید که نام سردار دلها بدان گذشته شود اصلا دراین شهر چه خبر است که نانی را برمی دارند و نام دیگر می گذارند چرا کمربند سبز شهر را اجرا نمی کنید و نام سردار دلها را بدان بگذارید چرا بلوار کشاورز را به کام بندی اصفهان وصل نمی کنید و نام سردار حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کنید .بنده به‌عنوان یک شهروند واری به دعوای شما کشورها ندارم اما باید جوابگو باشید در طول ۴سال گذشته چه خدمتی به شهر یاسوج کرده اید جز روز مرگی آیا کاری شده است ۴۵متری دولت آباد شرف آباد وزیر تل هنوز تعیین تکلیف نشده است شهر در ترافیک دارد دست ما می زند نشان هم در شهرداری دست ما می زنید که بمانید .ماندن به چه قیمتی به قیمت از بین بردن زمان شهر یاسوج از حالت شعر یا خارج شده هیچ خیابان آسفالت بدونه دست امروز نداریم .بنده به عنوان یک شهروند از عملکرد جنابعالی راضی نیستم چون مردم را هرروز گرفتار نی کنید واما جمله آخر جدیدا بدای قسمتهای که به شهر الحاق شده شهر ادب پول هنگفتی توسط واحد / از مردم اخذ می شود که شایسته است دراین خصوص تجدید نظر شود
سجاد
Iran, Islamic Republic of
همتون علامه شدین۰اقای دهرابپور و آقای مقدم جمع کنید بساطتان رو ای کاش همه کارهاتون رو با حرف امام و حاج قاسم انجام میدادین.اقای دهرابپور ۴سال خواب بودی وقت انتخابات دوباره بیدار شدی.وای بر ما با این شورا انتخاب کردنمون.
Iran, Islamic Republic of
بابا ول کنید
ابو
Iran, Islamic Republic of
دهراب پوربسه تواصلابدردشورانمیخوری فقط بااکبری تبار،نگین تاجی ووووودنبال منافع خودتی
جابر
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شنیدم دیروز چندتا ازکارگرتون رو بخاطر احقاق حقشون که خواسته حقوق بوده اخراج ؟برو عزیزم فقط زورت به صفورا میرسه ما مردم عادی هم تورا شناختیم هم شوروا رو.
آسیب پذیر جامعه
Iran, Islamic Republic of
خوشا بحال شماها ,, بجای دغدغه وفکر معاش همشهری های خود وهم استانی های خود باشید در دو جبهه مقابل هم ایستاده اید وعرض اندام میکنید. درشهرداری بجای راه انداختن کارمردم فقط دنبال کوچکترین واوی میگردند که منطبق بادستورالعمل نباشد تا ارباب رجوع را دنبال نخودسیاه راهی کنند. همه شما دم از اسلام میزنید.. درحالیکه اصل دین اسلام خدمت به خلق است. ( عبادت بجز خدمت خلق نیست).جای تاسف داره. این میز و مقامها ماندگار نیست ..که اگر ماندنی بود به شما نمیرسید. خلاصه اینکه... ارباب رجوع را اذیت نکنین, و کار راه بنداز باشید.
عبدالوحید
United States
جناب دهراب پور،مگه شما وبرادر کوچکت همونایی نبودیدکه مدعی جریان اصول گرایی هستید؟چرابعدازاینکه حاج منتظریان معرفی شد از حلقه اصول خارج شدید وبرعلیه حاج منتظریان کلیپ دادید؟مردم براساس عملکرد انتخاب میکنند،شما فکر میکنید بایدهمیشه حرف حرف خودتون باشه؟بخدا جایگاهی ندارید،چراخودتونو فریب میدید؟دوربعد بنظرت توی شوراجایگاهی دارید؟طرف حساب شما خوب آدمایی هستن.یکی باید شماروسرجای خودتون بنشونه که الان نشونده.جالب تراینکه مدعی مجلس هم بودید.بخدا همین شوراهم صدقه سری اصول گراهابود که اونم دیگه توخواب نمیبینی....‌‌.یادتونه گفتید چوب خشک باشه ومقدم نباشه؟دیدی خدا چطورآدموروسیاه میکنه؟؟؟چرامیخواستی اسم بیمارستان شهید جلیل روعوض کنی؟بنظرت مردم نمیدونند نقشت برای اسم بیمارستان چی بود؟شهر پرشده ازآدم باسواد وباشعور که امیدوارم دوربعد شورا قبول بشن.شهر صاحب داره
Iran, Islamic Republic of
حیف دهراب پور نیست با هر کاندید ساختگی نشست و برخاست داشته باشه
رودشتیان
Iran, Islamic Republic of
اعتقاد دارم نظر اکثریت سرانجامی نخواهد داشت!!!!! مگر شما انتخاب اکثریت و مانده از اقلیت نیستید....
Iran, Islamic Republic of
ایچو حق با مقدم بی
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر مردان بزرگ مرکز استان سردار دلها اصلا راضی نیست جای به نام او باشه لطفا چاله چوله های شهری که پایتخت طبیعت هست درست کنید
سردار دلها در کوهها و دشت ها و بیابان ها و بر روی خاک نشست و برخاست داشته و متصل به امام شهیدان هست،اگر مرد عمل هستید همانند سردار دلها فقط خدمت کنید ،حتما انتخابات شورا ها نزدیک شده و اقایان و شهردار محترم به فکر شرکت مجدد در انتخابات شوراها هستند،این چهار سال کجا تشریف داشتید لطفا اگر کاری انجام دادید فهرست وار بر لوح سفید کاغذ اعلام و در صدا وسیما به نظر مردم برسانید
یوسف
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این مطلب را خودشان میگفتند نه اینکه دیگران برایشان می نوشتند.
و چرا این همه
Iran, Islamic Republic of
سلام شورای شهر کنونی زیبنده شهریاسوج نمی باشد جمع کنید بساطتان را هرکه فقط بدنبال منافع شخصی خودش است احسنت بر آقای مقدم که دربرابر زیاده خواهی دهرابپور ایستاد دوران دهرابپور دیگه تموم شد بابا ول که شورای شهررا بذار یه عده جوان تحصیل کرده وفنی به شوری بیایند واقعا مردم باید طایفه ای تصمیم نگیرند عملکرد مثبت ای شورای کنونی برای شهریاسوج چه بوده به غیر ازتنش ودرگیری شوری بیاید وازعملکرد چهار ساله تش وفاع کند دوران دیگه تموم شد
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
جناب مقدم گفته اید جمهوری اسلامی مقدم بر حاج قاسم است و این حرف شما کاملا درست . ولی آیا عدل جزو اصول دین ما نیست؟!وآیا عدل مقدم بر جمهوری اسلامی نیست،؟!
محمود ح
Iran, Islamic Republic of
زنده باد مالک اشتر زمان حاج دهرابپوربزرگ‌ .جنابی که آقای منتظریان راخروجی جریان اصولگرایی دونی .جناب منتظریان خروجی آقایان مسعود حسینی ،خلقی پوربود نه خروجی جریان ریشه داراصولگرا.ضمنا جناب منتظریان یارغارجناب سیدباقروغریب پوربودند مطمن باش منتظریان وامثال منتظریان هیچ زمانی رنگ مجلس رادرکسوت نماینده مردم ومجلس شورای اسلامی نخواهید دید وامثال مسعود حسینی وهدایت خواه وسایرین هم اگرفرش قرمز برای حاج دهرابپور پهن کنند مطمن باش حاج دهرابپور دیگربهایی به این طیف نخواهددادوهمه اینها بعدازحاج دهرابپور کلا بایکوت سیاسی شدند
Iran, Islamic Republic of
اگر شهردار یاسوج این همه نیروی غیر قانونی را چرا آورده سر کار
Iran, Islamic Republic of
این صفت پاکدست فقط به حاج محمدرحیم دهراب پور میخوره که سابقه اش در شورا بیشتره ولی تا حالا هیچ سوء استفاده ای نکرده
Iran, Islamic Republic of
پاکدست فقط به حاج دهراب پور میخوره که سابقه شورایی اش از همه بیشتره ولی هیچ سوء استفاده ای نکرده
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین شهردار تاریخ یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اونهایی که این شهردار رو انتخاب کردن تا ابد بدهکار مردم یاسوجن
Iran, Islamic Republic of
جای عوض شده
بجای اینکه بگن دهراب پور پاکدست هست میگن یکی دیگه پاکدست هست
Iran, Islamic Republic of
اصلاخ طلبان تمام شدنی نیست.
Iran, Islamic Republic of
حیف یاسوج با این شهردارش
Iran, Islamic Republic of
درود بر نگارنده. مطلبی کامل حق و حقیقت
Iran, Islamic Republic of
ای خدا
میخواد خودش رو مثل دهرابپور پاکدست اعلام کنه
رحیم پور
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه همشهریانم. شما را بخدا ی شهردار زحمتکش و پاکدست خدا نصیبمون کرد و همین پاکدستی ش برخی شوراهای دور و بر خودش را هم عصبانی کرده که چرا تو برنامه های خلاف قانونشون شریک نیست. بزاریم کارش بکنه. آرزوی سلامتی و موفقیت
Iran, Islamic Republic of
برادران شورا دقیقا بفرمایید خاصیت شما چیست شما ب نهاد در کل کره زمین هستیدشوراها جز اینکه مزاحم شهرداران در سراسر کشور هستند و نمی گذارند که شهردار آزادانه به مسائل شهر و مشکلات شهری بپردازد و اینکه شما خواسته های نامعقول و ناعادلانه دارید
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت عسکر شهردار ما
معصومی
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه اگه دهرابپور تو این شورا نبود چه سر شورا میومد
Iran, Islamic Republic of
پاسخی بسیار دقیق و منطقی
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
صحبت حاج دهراب پور برای شهر یاسوج فصل الخطاب هست نه نظر شهردار
Iran, Islamic Republic of
بله آقای دهراب پور درست میفرمایند ب فکر دستمزد ناچیز کارگران بدبخت شهرداری باشین ک با این ناچیزی باز هم پرداخت نمیشه حقوق برز چهار را گرفتن هنوووز
لعنت بر سیاست
Iran, Islamic Republic of
ب گفته جناب دهراب پور باید ب فکر پرداخت حقوق کارگران شهرداری باشین حقوق ناچیزی ک از برز ۴ تا الان ندادین
شماها با هم مشکل داریدیکی دیگه داره عدابشو میکشه باید بزرگان جم بشن برای صلح و سازش بین شما
من موندم این همه عوارض و جریمه هایی ک شهرداری میگیرن چرا حقوق کارگرا را نمیدن ک گجبور ب کارای ناشایست بکنند
رضا روایی
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرص ادب و احترام
فکر کنم از مهمترین وطایف شورا ، مشورت و همکاری با شهرداری ست.
شورا رو با مشورت کردن با همدلی و هماهنگی میشناسیم.
مگر جز با انتخاب شورا میشه شهردار رو اعلام کرد .
برداران شورا لطفا در خط مشی وحدت کاری قرار بگیرین..
این بساط بقول لری خودمونی کلاکرو درست کردن در مصلحت این جایگاه مردمی و شخصیت منتخبین نیست .
از اینکه تفاوت در تفکرها هست شکی نیست و همین تفاوت ها باعث پیشرفت و کمک به کم و کاستی بقیه می شود .
ولی تفاوت رو با تبعیض اشتباه گرفتن جالب نیست .
این مسیری که شورا میرود تسلسل (حلقه تکراری) است.
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1