کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گفت و گو با عضو شورای شهر یاسوج؛

اگر «مقدم» دانشجوی «نگین تاجی» بود...!؟ / نگین تاجی: گاهی نمی‌دانم چطور با مردم روبرو شوم!

8 دی 1399 ساعت 1:00

پروژه‌های عمرانی شهر یاسوج حرکت کندی دارند، پل چهارم بشار یاسوج که قرار بود بار ترافیکی شهر را به دوش بکشد و بر اساس وعده شهردار، سال 98 به بهره‌برداری برسد، هنوز به جایی نرسیده و این احتمال وجود دارد که سرنوشتی همانند سایر پروژه‌های عمرانی این شهر داشته باشد. به گزارش کبنانیوز، در خصوص برخی مسائل و مشکلات و پروژه های عمرانی نظر یکی از اعضای شورای شهر را جویا شدیم.


پروژه‌های عمرانی شهر یاسوج حرکت کندی دارند، پل چهارم بشار یاسوج که قرار بود بار ترافیکی شهر را به دوش بکشد و بر اساس وعده شهردار، سال 98 به بهره‌برداری برسد، هنوز به جایی نرسیده و این احتمال وجود دارد که سرنوشتی همانند سایر پروژه‌های عمرانی این شهر داشته باشد.
به گزارش کبنانیوز، در خصوص برخی مسائل و مشکلات و پروژههای عمرانی نظر یکی از اعضای شورای شهر را جویا شدیم. فرشاد نگین تاجی عضو شورای شهر یاسوج در این خصوص توضیحاتی ارائه داد که در ادامه میخوانید.
در خصوص وضعیت پل چهارم بشار توضیح بفرمایید؟ چرا هنوز کارها به‌کندی پیش می‌رود؟
بیشترین پول به پروژه پل چهارم بشار تزریق شد؛ جا دارد از آقای نوروزی مدیر سابق سازمان برنامه‌وبودجه استان تشکر کنم چون از جاهای مختلف برای این پل پول تزریق می‌کردند ولی متأسفانه روند سرعت کار بسیار پایین بوده است. از سال 98 هر شش ماه آقای شهردار وعده می‌دهند که این پل به بهره‌برداری می‌رسد، ولی به سرانجام نمی‌رسد.
بخش جزئی از کار مربوط به مسائل مالی است، ولی بخش کلی کار مربوط به مسائل تدبیر و مدیریت کار است، متأسفانه شهردار این محور را به‌عنوان یک محور مهم نمی‌داند، نه‌تنها به این مسیر بلکه به مسیرهای مختلف دیگر ایرادات کلی وارد است. ولی در مورد تملک اراضی سمت جنوب پل، شیب هتل آزادی، حد فاضل اراضی با مسکن و شهرسازی تعارضاتی وجود دارد، از شهردار توقع داریم به جد وارد شوند و اقداماتی داشته باشند ولی تاکنون که کاری صورت نداده‌اند.
ما مالکین مسیر را به اینجا آوردیم و با آن‌ها تفاهم کردیم، ولی شهردار هیچ اقدامی در مورد بحث تفاهم‌نامه نداشته است. پیش‌بینی می‌کنم باوجوداین موانع و بی‌تدبیری، به‌زودی شاهد افتتاح پروژه نباشیم.
**در مورد پروژه منطقه رجاء که سیل باعث مسدودشدن مسیر شده است و مردم در زحمت هستند، مردم تا کی باید منتظر حل این مشکل بمانند؟
ما با اعضای کمیسیون ماده 5 در این منطقه بازدیدی داشتیم، قرار شد با توجه به وضعیت خاک‌شناسی، معبری که آسفالت بوده، تبدیل به مسیر پیاده‌رو شود، و بار این قسمت از لحاظ کار معماری کاهش پیدا کند. با پیگیری‌های مهندس فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان که به جد پیگیر شدند، پیمانکار در حال کار هست، دیوارکشی و حائل بندی به‌صورت پلکانی در حال انجام است.
با توجه به وضعیتی که وجود دارد تلاشمان بر این است که به کار سرعت ببخشیم، ولی به لحاظ مالی و تأمین مسائل مالی مشکلاتی داریم که جای کار دارد.



**در مورد المان‌های سطح شهر، شهروندان این را با فرهنگ شهر یاسوج نامتناسب می‌دانند، نظر شما چیست؟
در بحث مسائل فنی بین پیکرتراشی، مجسمه و المان تفاوت وجود دارد. المانی که با حجم‌ها ساخته می‌شود، حرکت و فکری و فلسفه‌ای پشت این حجم وجود دارد، به‌احتمال زیاد مسائل فرهنگی، تاریخچه‌ای و هویتی یک منطقه در پشت ان است، ولی آنچه در سطح شهر یاسوج به وجود آمده فقط بزک کاری است و به سخره گرفتن فهم و شعور مردم است. این اَشکال در سطح پایینی از معماری هستند، اگر شهردار بخواهد کمکی به این شهر بکند، این المان‌ها را جمع بکند تا حال مردم بهتر شود و لذت ببرند.
**به‌عنوان یک عضو متخصص شهرسازی در این استان چه نمره‌ای به آقای مقدم می‌دهید؟ به اعتقاد من نمره‌ایشان بسیار پایین است، اگر بخواهم نمره‌ای بدهم، در این چندساله تدریسی که در دانشگاه داشته‌ام یکی از کمترین نمره‌ها را به ایشان می‌دهم، خیلی پایین‌تر از معمول. ایشان قطعاً درس مدیریت در سیستم شهرداری را پاس نمی‌کند و نخواهد کرد و نمره‌ای که از دروس خود می‌گیرد باعث مشروطی‌اش می‌شود.
**در خصوص خدمات‌دهی شهرداری؛ عدالت اجتماعی و خدماتی وجود ندارد، این موضوع را قبول دارید؟ نظرتان چیست؟
یک جامعه آماری از مردم، به شورای شهر رای داده‌اند، ولی حمایت واضح و سنگین و پای‌کار از طرف مسئولان صورت نگرفت و در شأن مردم خدمات ندادیم، به‌عنوان عضو شورای شهر وقتی به برخی از مناطق سر می‌زنم تأسف می‌خورم و گاهی نمی‌دانم چطور با مردم روبرو شوم. از طرفی امکانات محدود، نواقص بسیار بالا، بی‌تدبیری حوزه مدیریت شهری وجود دارد که باعث نگرانی می‌شود، امیدواریم در اینده اصلاح شود، ولی بعید می‌دانیم با مدیریت کنونی حل شود.


کد مطلب: 429031

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429031/اگر-مقدم-دانشجوی-نگین-تاجی-گاهی-نمی-دانم-چطور-مردم-روبرو-شوم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1