تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۲۳۸۰۷
در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد؛

استاندار : وضعیت کرونا در استان کاهشی نیست / ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی مطالبه همگانی است

۰
استاندار : وضعیت کرونا در استان کاهشی نیست / ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی مطالبه همگانی است
کبنا ؛
حسین کلانتری در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: جلوگیری از هرگونه اجتماعات و مراسمات کمک خوبی برای سلامت مردم بوده و برگزاری آنها تهدید کننده جان مردم است.
به گزارش کبنا؛ کلانتری با بیان اینکه، واکنش های مردمی و اصحاب رسانه بر اجرای اصول بهداشتی و پیشگیری ایجاد حساسیت کرده است گفت: اما برای کنترل و قطع زنجیره کرونا باید دقت و حساسیت ها بیشتر شود.
استاندار با اشاره به اینکه، اکنون وضعیت کرونا در استان کاهشی نیست، تاکید کرد: محدودیت های کنترلی جدی تر شود به طوریکه مراکز پرخطر بیشتر مورد توجه باشند.  
وی با بیان اینکه براساس آمار میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک ۸۲ درصد اعلام شده است گفت: اگر این رعایت ها صورت نمی گرفت اکنون به نقطه خطرناک رسیده بودیم.
کلانتری تصریح کرد: اگر مانند یک ماه پیش نسبت به دستورالعمل ها و پروتکل های بی تفاوتی ها ادامه می یافت اکنون در نقطه خطرناک و اوج بیماری کرونا بودیم و تعداد مبتلایان، بیمارها و فوتی های بیشتری داشتیم.
وی یادآور شد: افزایش حساسیت مردم، صنوف، بازار و کسبه، دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی و اقتصادی بر رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، خود مراقبتی و جلوگیری از اجتماعات و مراسمات باعث روند کنترلی و ثبات بیماری شده و باید این روند تداوم یابد.
 استاندار مهمترین راه برای کاهش بیماری را ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد و گفت: ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی یک مطالبه همگانی است و باید جدی گرفته و رعایت شود.
 وی یادآور شد: در دیدار اخیرش با وزیر بهداشت و درمان وضعیت بیماری کرونا و اقدامات کنترلی و مقابله ای، امکانات و تجهیزات و تلاش خوب مجموعه استان تشریح شد و این اقدامات مورد تقدیر دکتر نمکی قرار گرفت.
استاندار ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان قول مساعد دادند تا برای کنترل و کاهش بیماری کووید -۱۹ کمک های ویژه ای به استان شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: شمار جانباختگان بیماری کرونا در استان به ۴۹ نفر رسید.
پرویز یزدان ‌پناه افزود: ۱۹۹ بیمار مشکوک و یا قطعی مبتلا به کرونا در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ بیمار کرونایی قطعی و ۱۶ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه بستری هستند.
به گفته وی، تاکنون ۲ هزار و ۴۴۵ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.
وی بیان کرد: آخرین جواب ۱۳۶ نمونه را از آزمایشگاه دریافت کردیم که بیشترین موارد به ترتیب در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و چرام بودند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: ویروس کرونا ضعیف نشده و از بین نرفته است و به این زودی واکسن یا دارویی قطعی نخواهد داشت لذا ضروری است در کنار سایر نکات بهداشتی فردی و عمومی هر فردی که از خانه خارج می ‌شود ماسک بزند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1