کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد؛

استاندار : وضعیت کرونا در استان کاهشی نیست / ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی مطالبه همگانی است

9 مرداد 1399 ساعت 12:33

ویروس کرونا ضعیف نشده و از بین نرفته است و به این زودی واکسن یا دارویی قطعی نخواهد داشت لذا ضروری است در کنار سایر نکات بهداشتی فردی و عمومی هر فردی که از خانه خارج می ‌شود ماسک بزند.


حسین کلانتری در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: جلوگیری از هرگونه اجتماعات و مراسمات کمک خوبی برای سلامت مردم بوده و برگزاری آنها تهدید کننده جان مردم است.
به گزارش کبنا؛ کلانتری با بیان اینکه، واکنش های مردمی و اصحاب رسانه بر اجرای اصول بهداشتی و پیشگیری ایجاد حساسیت کرده است گفت: اما برای کنترل و قطع زنجیره کرونا باید دقت و حساسیت ها بیشتر شود.
استاندار با اشاره به اینکه، اکنون وضعیت کرونا در استان کاهشی نیست، تاکید کرد: محدودیت های کنترلی جدی تر شود به طوریکه مراکز پرخطر بیشتر مورد توجه باشند.  
وی با بیان اینکه براساس آمار میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک ۸۲ درصد اعلام شده است گفت: اگر این رعایت ها صورت نمی گرفت اکنون به نقطه خطرناک رسیده بودیم.
کلانتری تصریح کرد: اگر مانند یک ماه پیش نسبت به دستورالعمل ها و پروتکل های بی تفاوتی ها ادامه می یافت اکنون در نقطه خطرناک و اوج بیماری کرونا بودیم و تعداد مبتلایان، بیمارها و فوتی های بیشتری داشتیم.
وی یادآور شد: افزایش حساسیت مردم، صنوف، بازار و کسبه، دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی و اقتصادی بر رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، خود مراقبتی و جلوگیری از اجتماعات و مراسمات باعث روند کنترلی و ثبات بیماری شده و باید این روند تداوم یابد.
 استاندار مهمترین راه برای کاهش بیماری را ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد و گفت: ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی یک مطالبه همگانی است و باید جدی گرفته و رعایت شود.
 وی یادآور شد: در دیدار اخیرش با وزیر بهداشت و درمان وضعیت بیماری کرونا و اقدامات کنترلی و مقابله ای، امکانات و تجهیزات و تلاش خوب مجموعه استان تشریح شد و این اقدامات مورد تقدیر دکتر نمکی قرار گرفت.
استاندار ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان قول مساعد دادند تا برای کنترل و کاهش بیماری کووید -۱۹ کمک های ویژه ای به استان شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: شمار جانباختگان بیماری کرونا در استان به ۴۹ نفر رسید.
پرویز یزدان ‌پناه افزود: ۱۹۹ بیمار مشکوک و یا قطعی مبتلا به کرونا در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ بیمار کرونایی قطعی و ۱۶ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه بستری هستند.
به گفته وی، تاکنون ۲ هزار و ۴۴۵ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.
وی بیان کرد: آخرین جواب ۱۳۶ نمونه را از آزمایشگاه دریافت کردیم که بیشترین موارد به ترتیب در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و چرام بودند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: ویروس کرونا ضعیف نشده و از بین نرفته است و به این زودی واکسن یا دارویی قطعی نخواهد داشت لذا ضروری است در کنار سایر نکات بهداشتی فردی و عمومی هر فردی که از خانه خارج می ‌شود ماسک بزند.
 


کد مطلب: 423807

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423807/استاندار-وضعیت-کرونا-استان-کاهشی-نیست-ماسک-زدن-فاصله-گذاری-اجتماعی-مطالبه-همگانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1