تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۲۰۸۷۵
در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه مطرح شد

اتابک: وضعیت خوزستان تهدیدی برای کهگیلویه / بازگشایی مدارس تهدیدی برای دانش آموزان / وحدانی: بازگشایی مدارس پایان کرونا تلقی نشود

۰
اما و اگرهای بازگشایی مدارس کهگیلویه
کبنا ؛در حالی که بیماران کرونایی شهرستان کهگیلویه به 156 نفر رسید و این روند رو به افزایش است، نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه به ریاست علیرضا اتابک فرماندار این شهرستان برگزار شد و پیرامون بازگشایی مدارس صحبت‌های انجام گرفت.
به گزارش کبنا، علیرضا اتابک امروز ( چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه 99) در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه بازگشایی مدارس را تجربه جدید در شرایط کرونا دانست و اظهار داشت: تعطیلی آموزش یک امر بی‌سابقه بود.
فرماندار کهگیلویه گفت: شیوه جدید آموزش فرصتی برای محک زدن ظرفیت فضای مجازی و زیرساخت‌های فناوری بود که میزان موفقیت در شهرستان ما 60 درصد تخمین زده می‌شود.
اتابک با بیان اینکه در روستاها شرایط لازم برای آموزش مجازی فراهم نبود، افزود: باید تلاش کنیم شرایط طوری مهیا شود که امکانات شهرستان متناسب با نیاز باشد.
اتابک به وضعیت استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این اپیدمی خطرناک در همجواری شهرستان تهدید جدی است.
فرماندار کهگیلویه در واکنش به اظهارنظرهایی در خصوص روستاهای درگیر کرونا در شهرستان گفت: اعلام روستاها به خاطر ایجاد حساسیت و رعایت بیشتر اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری از سوی مردم است نباید از آن تعبیر سوء شود.
وی بازگشایی مدارس را یک پروسه خطرناک و تهدید جدی برای دانش‌آموزان دانست و افزود: رعایت پروتکل بهداشتی برای قشری که وارد پروسه فاصله‌گذاری اجتماعی نشده و تجربه لازم ندارد باید با حساسیت ویژه لحاظ شود.
اتابک این حساسیت را در مدارس روستایی بیشتر خواند و گفت: هر مدرسه‌ای امکان کنترل کامل وجود ندارد بازگشایی نشود و آموزش به ویژه در روستاهای ثقل کرونا به نحو دیگری در دستور کار قرار گیرد.
علی پورک‌پور رئیس آموزش و پرورش دهدشت نیز، اظهار داشت: بر اساس سیاست وزارت آموزش و پرورش شهریه مدارس غیر دولتی در شرایط کرونایی تعیین تکلیف و به استان‌ها ابلاغ شد.
رئیس آموزش و پرورش منطقه دهدشت گفت: مدارس غیر دولتی به لحاظ عدم ارائه خدمات و فعالیت‌های فوق برنامه غیر آموزشی از جمله سرویس ایاب و ذهاب طی مدت کرونا هزینه دریافت نکنند.
پورک‌پور اضافه کرد: مطابق این تصمیم شهریه‌ای که به واسطه فعالیت‌های فوق برنامه اخذ می‌شد حذف و مابقی نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شد.
وی تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شد 10 تا 30 درصد از شهریه سه ماه تخفیف داده شود.
این مسؤول گفت: با توجه به وضعیت معیشت مردم در شهرستان کهگیلویه این تخفیف سه ماهه 20 درصد در نظر گرفته شده است.
پورک‌پور افزود: مدارس پیش دبستانی بر اساس مصوبه استان 10 تا 40 درصد تخفیف و در شهرستان کهگیلویه 30 درصد اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به بازگشایی یک ماهه مدارس از 27 اردیبهشت تا خرداد گفت: این بازگشایی صرفا برای دانش‌آموزانی است که زمینه استفاده از آموزش مجازی برایشان مقدور نبوده و برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند.
پورک‌پور با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان کاملاً اختیاری است، اضافه کرد: دبیران و عوامل اجرایی اجبارا باید در مدارس حضور داشته باشند.
وی خواستار همکاری دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی برای ضدعفونی مدارس شد و افزود: خانواده‌ها از حضور در مدارس خودداری کنند ما برای دانش‌آموزان پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی در نظر گرفتیم که حتما باید رعایت شود.
پورک‌پور گفت: در پروسه یک ماهه بازگشایی مدارس بوفه‌ها تعطیل است و زنگ تفریح حذف شده است.
وی اضافه کرد: مدارس پیش دبستانی و استثنایی بازگشایی نمی‌شوند.

بازگشایی مدارس پایان کرونا تلقی نشود
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست اظهار داشت: بازگشایی مدارس نباید به معنای پایان کرونا تلقی شود.
امام جمعه شهرستان کهگیلویه(دهدشت) تصریح کرد: به منظور رفع دغدغه خانواده‌ها و سلامت دانش‌آموزان تمهیدات لازم برای رعایت کامل پروتکل بهداشتی اندیشیده شود.
وحدانی‌فر گفت: آموزش و پرورش طی این مدت با فراهم نمودن شرایط آموزش مجازی گام‌های خوبی در راستای تحصیل دانش‌آموزان برداشت و از فضای مجازی و رسانه‌ برای بهره‌گیری هر چه بهتر استفاده کرد.
وی با بیان اینکه تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم‌الاجراست، افزود: در راستای بازگشایی بهینه مدارس همه نهادها و دستگاه‌ها آموزش و پرورش را یاری کنند.
وحدانی‌فر به بازگشایی مساجد و برگزاری مراسم شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: با رعایت همه اصول بهداشتی و دستورالعمل مد نظر ستاد ملی این مراسم به خوبی برگزار شد.
وی در تبیین اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه گفت: رسالت این نهاد تعلیم و تربیت و مصداق «یعلمهم الکتاب و الحکمه» است.
وی فضایل و برکات شب قدر را یادآور شد و با استناد به روایات مبنی بر مقدر شدن اعمال انسان‌ها در شب قدر، گفت: تلاش کنیم در چنین شب‌هایی از فیوضات الهی برخوردار شویم.( فارس )
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1