کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه مطرح شد

اما و اگرهای بازگشایی مدارس کهگیلویه

25 ارديبهشت 1399 ساعت 0:10

فرماندار کهگیلویه گفت: مدارسی که امکان رعایت همه اصول بهداشتی در آن‌ها وجود ندارد بازگشایی نشود. رئیس آموزش و پرورش دهدشت گفت: مدارس غیر دولتی و پیش دبستانی شهریه سه ماه کرونایی را با اعمال 20 و 30 درصد تخفیف اخذ کنند.


در حالی که بیماران کرونایی شهرستان کهگیلویه به 156 نفر رسید و این روند رو به افزایش است، نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه به ریاست علیرضا اتابک فرماندار این شهرستان برگزار شد و پیرامون بازگشایی مدارس صحبت‌های انجام گرفت.
به گزارش کبنا، علیرضا اتابک امروز ( چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه 99) در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه بازگشایی مدارس را تجربه جدید در شرایط کرونا دانست و اظهار داشت: تعطیلی آموزش یک امر بی‌سابقه بود.
فرماندار کهگیلویه گفت: شیوه جدید آموزش فرصتی برای محک زدن ظرفیت فضای مجازی و زیرساخت‌های فناوری بود که میزان موفقیت در شهرستان ما 60 درصد تخمین زده می‌شود.
اتابک با بیان اینکه در روستاها شرایط لازم برای آموزش مجازی فراهم نبود، افزود: باید تلاش کنیم شرایط طوری مهیا شود که امکانات شهرستان متناسب با نیاز باشد.
اتابک به وضعیت استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این اپیدمی خطرناک در همجواری شهرستان تهدید جدی است.
فرماندار کهگیلویه در واکنش به اظهارنظرهایی در خصوص روستاهای درگیر کرونا در شهرستان گفت: اعلام روستاها به خاطر ایجاد حساسیت و رعایت بیشتر اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری از سوی مردم است نباید از آن تعبیر سوء شود.
وی بازگشایی مدارس را یک پروسه خطرناک و تهدید جدی برای دانش‌آموزان دانست و افزود: رعایت پروتکل بهداشتی برای قشری که وارد پروسه فاصله‌گذاری اجتماعی نشده و تجربه لازم ندارد باید با حساسیت ویژه لحاظ شود.
اتابک این حساسیت را در مدارس روستایی بیشتر خواند و گفت: هر مدرسه‌ای امکان کنترل کامل وجود ندارد بازگشایی نشود و آموزش به ویژه در روستاهای ثقل کرونا به نحو دیگری در دستور کار قرار گیرد.
علی پورک‌پور رئیس آموزش و پرورش دهدشت نیز، اظهار داشت: بر اساس سیاست وزارت آموزش و پرورش شهریه مدارس غیر دولتی در شرایط کرونایی تعیین تکلیف و به استان‌ها ابلاغ شد.
رئیس آموزش و پرورش منطقه دهدشت گفت: مدارس غیر دولتی به لحاظ عدم ارائه خدمات و فعالیت‌های فوق برنامه غیر آموزشی از جمله سرویس ایاب و ذهاب طی مدت کرونا هزینه دریافت نکنند.
پورک‌پور اضافه کرد: مطابق این تصمیم شهریه‌ای که به واسطه فعالیت‌های فوق برنامه اخذ می‌شد حذف و مابقی نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شد.
وی تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شد 10 تا 30 درصد از شهریه سه ماه تخفیف داده شود.
این مسؤول گفت: با توجه به وضعیت معیشت مردم در شهرستان کهگیلویه این تخفیف سه ماهه 20 درصد در نظر گرفته شده است.
پورک‌پور افزود: مدارس پیش دبستانی بر اساس مصوبه استان 10 تا 40 درصد تخفیف و در شهرستان کهگیلویه 30 درصد اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به بازگشایی یک ماهه مدارس از 27 اردیبهشت تا خرداد گفت: این بازگشایی صرفا برای دانش‌آموزانی است که زمینه استفاده از آموزش مجازی برایشان مقدور نبوده و برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند.
پورک‌پور با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان کاملاً اختیاری است، اضافه کرد: دبیران و عوامل اجرایی اجبارا باید در مدارس حضور داشته باشند.
وی خواستار همکاری دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی برای ضدعفونی مدارس شد و افزود: خانواده‌ها از حضور در مدارس خودداری کنند ما برای دانش‌آموزان پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی در نظر گرفتیم که حتما باید رعایت شود.
پورک‌پور گفت: در پروسه یک ماهه بازگشایی مدارس بوفه‌ها تعطیل است و زنگ تفریح حذف شده است.
وی اضافه کرد: مدارس پیش دبستانی و استثنایی بازگشایی نمی‌شوند.

بازگشایی مدارس پایان کرونا تلقی نشود
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست اظهار داشت: بازگشایی مدارس نباید به معنای پایان کرونا تلقی شود.
امام جمعه شهرستان کهگیلویه(دهدشت) تصریح کرد: به منظور رفع دغدغه خانواده‌ها و سلامت دانش‌آموزان تمهیدات لازم برای رعایت کامل پروتکل بهداشتی اندیشیده شود.
وحدانی‌فر گفت: آموزش و پرورش طی این مدت با فراهم نمودن شرایط آموزش مجازی گام‌های خوبی در راستای تحصیل دانش‌آموزان برداشت و از فضای مجازی و رسانه‌ برای بهره‌گیری هر چه بهتر استفاده کرد.
وی با بیان اینکه تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم‌الاجراست، افزود: در راستای بازگشایی بهینه مدارس همه نهادها و دستگاه‌ها آموزش و پرورش را یاری کنند.
وحدانی‌فر به بازگشایی مساجد و برگزاری مراسم شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: با رعایت همه اصول بهداشتی و دستورالعمل مد نظر ستاد ملی این مراسم به خوبی برگزار شد.
وی در تبیین اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه گفت: رسالت این نهاد تعلیم و تربیت و مصداق «یعلمهم الکتاب و الحکمه» است.
وی فضایل و برکات شب قدر را یادآور شد و با استناد به روایات مبنی بر مقدر شدن اعمال انسان‌ها در شب قدر، گفت: تلاش کنیم در چنین شب‌هایی از فیوضات الهی برخوردار شویم.( فارس )


کد مطلب: 420875

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420875/اما-اگرهای-بازگشایی-مدارس-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1