تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۴۱۹۹۰۰
در نشست شورای سلامت کهگیلویه؛

حرف‌های بدون تعارف فرماندار کهگیلویه در حضور معاون استاندار

۱
۰
حرف‌های بدون تعارف فرماندار کهگیلویه در حضور معاون استاندار
کبنا ؛فرماندار کهگیلویه گفت: مردم در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا به خوبی همکاری کردند اما آیا ما مسؤولان به نیازهای ساده آنان در حفاظت از ابتلا به ویروس پاسخ دادیم؟
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، واقعیت این است علاوه بر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها که بر گرده مردم سنگینی می‌کرد با بحران کرونا  فشار معیشتی بر مردم افزایش یافته و نا امیدی و احساس نا امنی ذهنی آنها را آزار می‌دهد.
بیان واقعیات و شفاف‌سازی در گفته‌های مسؤولان می‌تواند ضمن جلب اعتماد مردم از مسرولان زمینه همکاری و همراهی آنها در اجرای کارها را فراهم کند زیرا به این نتیجه می‌رسند که مسؤولان به فکر آنها هستند و برای بهبود شرایط تلاش می‌کنند.
تأمین، حفظ و ارتقای سلامت، فراهم شدن شرایط دسترسی و برخورداری آحاد جامعه از سبد غذایی سالم و بهبود کیفیت و شیوه زندگی مردم از وظایفی است که برای شورای سلامت تعریف شده و به عنوان مرجع اصلی سیاستگذاری در خصوص سلامت و امنیت غذایی هر شهرستان تشکیل می‌شود.
از زمان ورود کرونا شورای سلامت در شهرستان 6 بار به صورت اضطراری تشکیل و در هر نشست در راستای مقابله با کرونا و جلوگیری از گسترش زنجیره انتقال تصمیماتی اتخاذ شد.
اما حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن در هر نشست تعریف و تمجیدهای مدیران دستگاه‌ها از یکدیگر به اصطلاح عامیانه «باز کردن نوشابه آن هم از نوع گازدار خارجی‌اش » و سرپوش گذاشتن بر ضعف‌هایی است که باید در چنین نشستی با ارائه راهکار به مقابله با آن پرداخت.
برخی از مدیران به جای تشریح نواقص و تبادل نظر برای برون رفت از وضع موجود با بهره‌گیری از ظرفیت شهرستان یا کمک گرفتن از ادارات کل اما تلاش دارند از کمبودها فاکتور بگیرند تا به دیگران ثابت کنند کارهای خوبی انجام شده و مشکلی وجود ندارد.
این در حالی است که فرماندار شهرستان بارها در جلسات به مدیران تذکر داد وقت خود را صرف مقدمه، تشکر و تمجید نکنند.
علیرضا اتابک در یکی از نشست‌های شورای سلامت در واکنش به تشکرهای بی‌پایان و تکراری اعضا گفت که  وقت برای تشکر بسیار است اکنون زمان تدبیر برای گذر از بحران است باید تمرکز همه ما روی این موضوع باشد.
 فرماندار کهگیلویه امروز ( چهارشنبه 27 فروردین ماه 99) در نشست شورای سلامت با صراحت از کمبودها گفت و اینکه مردم کهگیلویه در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا یاریگر مسؤولان بودند اما حتی به نیاز دستکش آنها جواب داده نشده است.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: تعارفات و قدردانی‌ها را باید کنار بگذاریم ما در این مدت خیلی سختی کشیدیم و در تهیه الکل و ژل در تنگنا بودیم در حالی که  ژل و الکل تولید استان کهگیلویه و بویراحمد است.
اتابک با بیان اینکه دستگاه‌ها همکاری خوبی در اجرایی شدن مصوبات شورای سلامت دارند، گفت: سهم شهرستان کهگیلویه از تولیدات ژل و الکل در استان لحاظ نشده و مردم در تأمین این کالا مشکل دارند.
وی با بیان اینکه وظایف مردم مشخص است و ما هم وظیفه داریم، ادامه داد: مردم به توصیه‌ها عمل کرده و موارد را رعایت کردند. در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند با وجود مشکلات معیشتی بسیاری از صنوف داوطلبانه کرکره مغازه را پایین کشیدند تا به اجرای هر چه بهتر طرح کمک کنند.
فرماندار کهگیلویه بیان کرد: نیاز مردم به مواد ضدعفونی و محافظت کننده از قیبل ژل بهداشتی و دستکش تأمین نشده است در این زمینه تلاش کنند تا کمبود مواد بهداشتی برطرف شود.
اتابک خطاب به معاون اقتصادی استاندار و مدیر کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : در بحث تخصیص سهمیه برنج و شکر باز سهم شهرستان کهگیلویه مناسب نیست که امیدواریم این نگاه با تخصیص بیشتر جبران شود.
وی ادامه داد: شهردار با همکاری پلیس راهور مانع بازگشت سدمعبرها به خیابان های دهدشت شوند و دستگاه‌های نظارتی بازار نظارت‌ را بیشتر و جدی‌تر کنند تا مردم مشکلات کمتری داشته باشند.
در این نشست معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد  در مقابله با کرونا عملکرد قابل قبولی دارد، تصریح کرد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری همه دستگاه‌های اجرایی همکاری داشتند.
صمیمی‌دوست نسبت به تأمین مواد ضدعفونی مورد نیاز شهرستان قول مساعد داد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پورالحسینی
Iran, Islamic Republic of
عرض خدا قت به فرماندار متشخص و محترم و تلاشگر کهگیلویه بزرگ جناب آقای اتابک/
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1