تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۹
کد مطلب : ۴۰۲۷۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

کمر مرغداران کهگیلویه و بویراحمد زیر بار مالی خم شده است / سودی که به جیب دلالان می‌رود

۲
۰
کمر مرغداران کهگیلویه و بویراحمد زیر بار مالی خم شده است / سودی که به جیب دلالان می‌رود
کبنا ؛به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، دومین نشست با مجریان طرح‌های راکد این‌بار در حوزه مرغداری‌ها با حضور مسئولان بانک کشاورزی این استان برگزار شد تا با شنیدن مشکلات و علت تعطیلی آنان چاره‌ای اندیشیده شود.
الیاس تاج‌الدینی در این نشست بعد از شنیدن مشکلات مجریان مرغداری‌های راکد و مباحثه آنان با مسئولان بانک کشاورزی به تفکیک هر طرح در یک نشست سه ساعته، با خوشبینی از خروجی این نشست بیان کرد: کمتر از 2 ماه است که این مسئولیت را به عهده گرفتم و همان‌طور که در روز معارفه‌ام گفتم، دغدغه اصلی من فعال کردن طرح‌های راکد و تقویت طرح‌های فعال در زیربخش‌های مختلف کشاورزی بود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: فعالیت حوزه تولید و اشتغال، در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و آنها بهتر از هر کارشناسی، با تجربه‌ای که دارند می‌توانند راهکار و پیشنهاد دهند که چگونه می‌توانند از رکورد خارج شوند و چگونه می‌توانند فضای کسب و کار را بهبود دهند.
وی گفت: با این دید از مجریان طرح‌های راکد دعوت کردم که در جلسه نخست حدود 20 طرح در حوزه اشتغال روستایی و اینک حدود 25 طرح راکد مرغداری را دعوت کردیم تا حرف آن‌ها را بشنویم چرا که اصل اول در راه‌اندازی مجدد این واحدهای تولیدی، عزم و انگیزه خود تولیدکنندگان است و اگر آنها نخواهند اگر جهاد کشاورزی میلیون‌ها یارانه دهد و بانک کشاورزی میلیاردها تسهیلات دهد هیچ اتفاقی در تولید نمی‌افتد.
تاج‌الدینی با بیان اینکه 45 طرح در حوزه پرورش مرغ گوشتی، در کهگیلویه و بویراحمد راکد است، ادامه داد: تولید این استان را بر اساس مجوزهای صادره و پروانه‌های بهره‌برداری می‌خواهند و این واحدهای تعطیل یا باید از چرخه حذف شوند و یا باید مجددا به چرخه تولید برگردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بسیاری از طرح‌های راکد این حوزه مشکلات پیچیده‌ای ندارند و امروز بیش از هر زمانی به این نتیجه رسیدم که اگر عزم همکاران جهادی، بانک کشاورزی و مهمتر از آن خود مجریان جزم باشد به راحتی این واحدها مجددا فعال می‌شوند.
وی گفت: بخشی از این 45 طرح مشکل‌دار مشکلاتی چون آب، راه و گاز دارند، برخی هم برای نزدیکی به روستا مشکل تغییر کاربری دارند و تعداد زیادی نیز در حوزه بانک کشاورزی و مسائل مالی مشکلاتی که دارند که به جز حدود 6 طرح بقیه مشکلات پیچیده‌ای نیستند و به راحتی قابل حل هستند.
 وی با قدردانی از بانک کشاورزی توضیح داد: ما شما را جدا از خود نمی‌دانیم و به نقش مؤثر شما در تکمیل زنجیره تولید واقف هستیم؛ ما به هیچ عنوان دنبال کار غیرقانونی نستیم اما همه ما می‌دانیم با انعطاف و نگاه حمایتی می‌شود، کمک‌های قابل توجهی به تولیدکنندگان و واحدهای راکد کرد به شرطی که خود مجریان این آمادگی را برای تولید داشته باشند.
تاج‌الدینی از ارسال نامه استمهال تسهیلات وام‌های این بخش خبر داد و گفت: این موضوع در مجلس تصویب شده و به ما ابلاغ شده و امیدواریم به زودی به بانک‌ها نیز ابلاغ شود که با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات فعلی مرغداران حل می‌شود.
وی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات طرح‌هایی که وقت مسئولان ارشد به ویژه استاندار و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را می‌گیرند با کمی وقت گذاشتن و مسئولیت‌پذیری در سطح ادارات قابل برطرف شدن است و در حوزه مرغداری‌های راکد فقط 5 تا 6 طرح نیاز به طرح در ستاد تسهیل دارند.
وی به اتحادیه مرغداران و واحدهای مربوطه دستور داد تا به شیوه ضمانت‌نامه‌ای به مرغداران، خوراک طیور تحویل دهند چرا که آنان نیز مرغ خود را به صورت غیرنقدی و موعددار می‌فروشند.
تاج‌الدینی تأکید کرد: خود مرغداران نیز باید صادقانه دنبال حل مسائل خود باشند و اگر این اتفاق بیفتد، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی نیز در کنار شما خواهد بود.
وی از برنامه خود برای بازدید از سردخانه‌های کوچک و بزرگ این استان و وارد شدن آن‌ها به مدار و چرخه تولید به منظور اجرای بهتر و مطمئن‌تر سیاست‌های تنظیم‌بازار خبر داد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوسانات حبابی قیمت مرغ، برخی اثرپذیری بازار از نوسانات ارزی را اجتناب‌ناپذیر دانست ولی این را گفت که حالا اگر قیمتی افزایش پیدا می‌کند و سود آن به جیب تولیدکننده که زحمت اصلی را می‌کشد خوب است بحث روی این است که این سود را دلال و واسطه‌ها می‌برند و مرغدار ما زیر بار فشارهای مالی کمر خم می‌کند.
تاج‌الدینی همچنین دستور داد تا همه واحدهای تابعه جهاد کشاورزی از جمله اداره‌کل دامپزشکی با سیایت‌های وزارت جهاد کشاورزی همراه باشند و تا وقتی که تولید مرغ در همین استان وجود دارد و کمبودی نیست، یک کیلوگرم هم از بیرون وارد نشود.
وی با تأکید بر اینکه این رویکرد در جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت و به یک یا دو جلسه بسنده نخواهد شد، یادآور شد: فردا نیز جلسه دیگری برای تعداد دیگری از طرح‌های مشکل‌دار که به تازگی به بانک‌ها معرفی شدند، برگزار خواهد شد تا برای رفع موانع سد راه واحدهای ایجادی و خروج واحدهای تولیدی از رکود، توفیقاتی حاصل شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بار دیگر تأکید کرد: جهاد و بانک برای حمایت از تولید پای کار هستند اما اگر خود سرمایه‌گذاران و مجریان نخواهند، هیچ مشکلی رفع نخواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادم تاسف می خورد میگن سود توجیب دلالان می رود کدام دلال مرغ را کشترا گاه با قیمت خوب از مرغدران میگیرد ومرغدارن هم بین مغازه دارها توزیع می کند کدام دلال ،اگر دلا لی هم وجود دارد خودشان نقش دارند ؟//////
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
مهمترین دلیل راکد شدن واحدهای مرغداری :
نوسانات افزایشی قیمت نهاده ها
سود جویی و فرصت طلبی واسطه ها بخصوص در زمان کاهش قیمت مرغ زنده درب مرغداری
عدم پرداخت وجه تولیدات مرغداران توسط عاملین خرید مرغ زنده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1