تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۴۰۱۵۶۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد

همایش امامزادگان و بقاع متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

۰
همایش امامزادگان و بقاع متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت 10 برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
جنتی‌پور بابیان اینکه همایش بزرگداشت امامزادگان در یک بقعه شاخص در شهرستان‌ها ازجمله این برنامه‌ها است، افزود: همایش تجلیل از امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه 28 تیرماه در امامزاده قاسم (ع) یاسوج با سخنرانی «آیت‌الله حسینی» امام‌جمعه شهر یاسوج برگزار می‌شود که در این آئین از واقفان برتر، خادمان رضوی و هیئت‌امنا بقاع متبرکه نیز تجلیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: همایش بزرگداشت امامزاده قاسم روز پنجشنبه ساعت 10 صبح با حضور مسئولان و خادمان اهل‌بیت عصمت و طهارت برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بابیان اینکه وجود امام زادگان ولایت مداری و فرهنگ شیعه را توسعه می‌دهد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها معرفی جایگاه معنوی امامزادگان و نقش آن‌ها در رشد فرهنگی و دینی جامعه است.
وی بیان کرد: دشمنان به‌ویژه وهابیت برای ضربه زدن به جایگاه امام زادگان تلاش می‌کنند، و برنامه‌هایی را برای کمرنگ کردن جایگاه امام زادگان در کشور ما دارند که شبهاتی را به شکل هدفمند ایجاد می‌کنند.
وی افزود: یکی از برنامه‌های دشمنان سست کردن اعتقادات جوانان و دور کردن آن‌ها از مسجد و امام زادگان هست ، که  آگاه‌سازی جامعه نسبت به سیره و روش ائمه ضروری است.
جنتی‌پور بیان کرد: از محل اعتبارات خروجی هر امامزاده ۴۰ درصد در حوزه عمرانی، ۲۰ درصد در حوزه فعالیت فرهنگی، ۳۰ درصد در بخش هزینه نگهداری و مدیریت و همچنین ۱۰ درصد طبق قانون تحت عنوان حق تولیه به خزانه منتقل می‌شود.
جنتی‌پور عنوان کرد: تعداد 225 بقاع متبرکه در سامانه جامع استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌شده که این بقاع بین 3 تا هفت نفر هیئت‌امنا دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1