تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۹۱۸۳۴
بازدید آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرک صنعتی سپیدار؛

اقدام عجیب و غریب شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سپیدار؛ بستر رودخانه را به سرمایه‌گذار داده‌اند / ضرر میلیاردی شرکت شهرک‌ها به سرمایه‌گذار / نماینده ولی‌فقیه: ظرفیت‌هایی که به فعلیت نمی‌رسد به‌خاطر سهل‌انگاری است

۷
۰
کبنا ؛
استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر زمانی مستعد کار و اشتغال‌زایی است، اما پس از سال‌های سال هنوز فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذار در ادارات استان به وجود نیامده و سرمایه‌گذاران به دلیل عدم حمایت کافی مسئولان انگیزه کار را از دست می‌دهند. سرمایه‌گذار واقعی پشت در اتاق مسئول بالادستی می‌ماند، اما افراد دیگری به نام سرمایه‌گذاری، با داشتن رانت‌های مختلف، صاحب زمین و سرمایه‌هایی می‌شوند که در آن‌ها هیچ اشتغالی ایجاد نمی‌کنند و به گفته نماینده ولی‌فقیه استان «تولید بیکاری» می‌کنند و ظرفیت‌ها را اشغال می‌کنند.
به گزارش کبنا نیوز، یکی از سرمایه‌گذارانی که بیش از سه ماه در شهرک صنعتی یاسوج تلاش شبانه‌روزی می‌کند برای اینکه چرخه‌ای از تولید و اشتغال ایجاد و بتواند برای جوانان استان کارآفرینی کند ابراهیم بازیار است. بازیار پس از آنکه بخش زیادی از سرمایه‌اش را در زمین شهرک صنعتی هزینه کرده، برای‌آنکه فاز اول کارخانه‌اش را ایجاد کند، حالا از همه‌جا ناامید، دست‌به‌دامن نماینده ولی‌فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد شده، آیت اله سید نصیر حسینی در برهه‌های مختلفی دغدغۀ مسائل اقتصادی استان را داشته و در احیای واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها همیشه نقش فعال و دغدغه‌مندی داشته است. این سرمایه‌گذار می‌توانست سرمایه‌اش را در استان دیگری هزینه تولید و اشتغال کند، حال که به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده نباید این‌گونه درمانده شود.
    
شهرک صنعتی سپیدار بدون زیرساخت‌های مناسب!
زمینی که در شهرک صنعتی سپیدار به این سرمایه‌گذار داده شده کاملاً نامناسب برای انجام کار بوده و همین موجب شده هزینه‌های زیادی بر دوش او و مجموعه‌اش متحمل شود. اینکه چرا شهرک صنعتی در بدترین جای ممکن احداث شده جای سؤال دارد؟ و اینکه خسارت‌هایی که به سرمایه‌گذار وارد شده چطور باید جبران شود؟ چرا مسئولان شهرک صنعتی هیچ‌گونه دوراندیشی برای یافتن مکانی مناسب برای احداث صنایع و شهرک صنعتی نداشته‌اند؟ چرا شهرک صنعتی هیچ‌گونه زیرساختی اعم از جاده، روشنایی، برق ندارد.
آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد که همواره بر مسئله اشتغال و تولید تأکید دارد، ظهر امروز به همراه جمعی از مسئولان از واحدهای در حال احداث شهرک صنعتی سپیدار بازدید کرد.
اقدام عجیب و غریب شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سپیدار؛ بستر رودخانه را به سرمایه‌گذار داده‌اند / ضرر میلیاردی شرکت شهرک‌ها به سرمایه‌گذار / نماینده ولی‌فقیه: ظرفیت‌هایی که به فعلیت نمی‌رسد به‌خاطر سهل‌انگاری است

در بازدید نماینده ولی‌فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد از محل کارخانه در شهرک صنعتی، ایراهیم بازیار سرمایه‌گذار کارخانه تولید ایزوگام و انواع قیر اظهار کرد: خردادماه ۱۴۰۳ این زمین را به‌منظور احداث کارخانه قیر و پلی‌استر تحویل ما دادند و من به مدت ۴ ماه دوندگی توانستم پروانه کار را بگیرم.
زمین نامناسب و فاجعه باری که ضرر و زیان برای سرمایه‌گذار به بار آورد
بازیار بیان کرد: وقتی آزمایش خاک انجام دادیم، به ما گفتند که باید یک متر و نیم پایین بروید، وقتی ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تازه فهمیدیم که زمین که به ما داده‌اند، بستر رودخانه است، و الان در این قسمت هم آب جاری شده است. 
وی گفت: جلوی آب را نتوانستیم بگیریم و مجبور شدیم ۳ هزار کامیون خاک، خاکریزی کردیم. من به همراه ۲۵ کارگر شبانه‌روز در اینجا کار کردیم، ۲ میلیارد تومان هزینه خاک‌برداری و سنگ‌چینی شد که الان داریم آن‌ها را دوباره پُر می‌کنیم. تا الان ۶ متر خاکریزی کرده‌ایم و هنوز دو لاین دیگر باید خاکریزی داشته باشیم.
وی افزود: جلوی آب را نتوانستیم بگیریم و الان سوله‌ها را در قسمت دیگری اجرا کرده‌ایم و برای هر سوله ۳ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.
بازیار بیان کرد: ۱۴ میلیارد تومان هزینه خاک و بلوک کردم، رئیس شهرک صنعتی باید زمینی به من می‌داد که ۱۴ میلیارد را هزینه خرید دستگاه کنم و بلافاصله بتوانیم تولید را شروع کنیم، نه اینکه این هزینه‌ها خرج مناسب‌سازی زمین شود.
سرمایه‌گذار کارخانه تولید ایزوگام و انواع قیر گفت: ما سه‌فاز کارخانه داریم و قرار بوده که برج ۸ افتتاحیه داشته باشیم، نه اینکه تازه برج ۸ بیاییم وقت صرف مسائل اولیه را بکنیم.
وی بیان کرد: همه افراد و کارگران به راه‌اندازی این کارخانه دلگرم شدند؛ ولی هیچ مسئولی به فکر ما نبود، ولی شما پشتیبان ما بودید، ما رفتیم دفتر استاندار، به من گفتند شاید تا روز آخر مدیریت ایشان هم نتوانید ایشان را ملاقات کنید. در همین شهرک، کسی که سرمایه‌دار نیست، زمین خریده و بلوک کشیده، ۱۴ سال است که زمین را رها کرده و رفته، ما آمده‌ایم با تمام وجود از برج ۳ شروع کردیم و سه ماه شبانه‌روز کار کردیم تا بتوانیم برج ۱۰ فاز اول را شروع کنیم، هر کسی به‌جای من بود تا سه سال کار می‌کرد تا به اینجا برسد.
اداره برق هم می‌گوید ۴ ماه بعد به شما برق می‌دهیم. ما با این وضعیت چه‌کار کنیم؟
سرمایه‌گذار کارخانه تولید ایزوگام و انواع قیر افزود: این استان نیاز به قیر و ایزوگام و پلی‌استر دارد، ما همه شرایط را داریم، حداقل برای ۲۲۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کنیم، ولی متأسفانه یک مسئول فقط ۴ ماه طول کشید تا پروانه کار را بدهند، و الان اداره برق هم می‌گوید ۴ ماه بعد به شما برق می‌دهیم. ما با این وضعیت چه‌کار کنیم؟
حتی یک مسئول نیامده بگوید شما در این زمین چه‌کار می‌کنید؟
وی بیان کرد: روزانه ۹۰ میلیون تومان هزینه می‌کنم، تا الان بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.
بازیار بیان کرد: این جاده خاکی است و هیچ آسفالتی نیست، اینجا حتی نور و لامپ روشنایی ندارد. ما می‌خواهیم اشتغال‌زایی کنیم؛ ولی حتی یک مسئول نیامده بگوید شما در این زمین چه‌کار می‌کنید؟
این سرمایه‌گذار گفت: هنوز کار شروع نشده، برای ۲۵ نفر بیمه واریز می‌کنیم و حقوق پرداخت می‌کنیم، سوله و دستگاه را خریده‌ایم.
برای احداث مخازن هوایی نیاز به سرمایه داریم
وی گفت: با هزینه‌هایی که الان کرده‌ایم، دیگر هیچ سرمایه‌ای فعلاً ندارم، اگر مسئولان کمک و حمایت کنند، ۳۰ میلیارد تومان برای احداث مخازن هوایی نیاز به سرمایه داریم و هیچ نقدینگی در حال حاضر نداریم.
بازیار خاطرنشان کرد: در صورت احداث فاز اول کارخانه در دی‌ماه با ۷۰ نیرو شروع به کار می‌کنیم.
سرمایه‌گذار کارخانه تولید ایزوگام و انواع قیر گفت: از زمانی که شروع به کار کردیم، شما پشتیبان ما بودید و با روی باز همیشه ما را پذیرفتید، ولی خدا شاهد است هیچ مسئولی به فکر ما نبود و در این زمین کسی پایش را نگذاشت.
بازیار گفت: اگر وام کم‌بهره به ما داده شود، من این قول را می‌دهم که طبق برنامه‌ای که داشتیم در دی‌ماه فاز اول کار را آغاز کنیم. تقاضا داریم مشکل روشنایی حل شود، و این جاده آسفالت شود. برق موردنیاز فاز اول کارخانه ۱۵۰ وات است.
اقدام عجیب و غریب شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سپیدار؛ بستر رودخانه را به سرمایه‌گذار داده‌اند / ضرر میلیاردی شرکت شهرک‌ها به سرمایه‌گذار / نماینده ولی‌فقیه: ظرفیت‌هایی که به فعلیت نمی‌رسد به‌خاطر سهل‌انگاری است
بازیار تصریح کرد: در شهرک صنعتی پول نگهبان می‌گیرند درحالی‌که هیچ نگهبانی وجود ندارد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در تماس تلفنی با مدیرعامل برق استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع نیازمندی برق واحد تولیدی را مطرح کرد. عسگری اظهار کرد: میزان برق موردنیاز این کارخانه عدد پایینی است و ظرف دو ماه آینده وارد فاز تولید می‌شود، از دو روز آینده عملیات جوشکاری و برش‌کاری دارد،  ظرف پایان هفته آینده برق موردنیاز را تأمین کنید.
وی خطاب به سرمایه‌گذار گفت: ان‌شاءالله تسهیلات در این چند ماه ابلاغ خواهد شد.
عسگری در تماس با سیدصدرا درست مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شهرک صنعتی سپیدار مشکل برق دارد، چرا هنوز این وضع وجود دارد؟ جاده آسفالت هم مشکل دارد. چه زمانی جاده آسفالت می‌شود؟ ما دوشنبه منتظر هستیم که کار شروع شود.
ظرفیت‌هایی که به فعلیت نمی‌رسد به‌خاطر سهل‌انگاری است
نماینده ولی‌فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: باید جهادی کار کنیم، احساس می‌کنیم موانعی که وجود دارد و ظرفیت‌هایی که به فعلیت نمی‌رسد به‌خاطر سهل‌انگاری است، اگر مسئولان جدی‌تر باشند می‌توان موانع را از سر راه برداشت و ظرفیت‌ها را فعال کرد. برای نمونه کارخانه آرد و نشاسته مرکز استان ظرفیت زیادی در اشتغال و تولید دارد، همه چیز کارخانه آماده است؛ ولی همچنان معطل‌مانده است، سرمایه‌گذاران می‌توانند بیایند و سرمایه‌گذاری کنند.
      
آیت‌‌الله سید نصیر حسینی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی جاهایی سوله زده‌اند؛ ولی تولید و اشتغال ندارند، در واقع اشغال ظرفیت‌ها است، و تولیدی تعطیلی اشتغال است، باید توجهی کنند، هم کسانی که توانمند هستند، آقای بازیار باانگیزه جدی آمده است و طبیعتاً نمی‌تواند سرمایه خود را رها کند، باید افراد این‌چنینی که هم سرمایه دارند و هم توانمند هستند پای‌کار آورده شوند، اگر این‌ها کمک شوند قطعاً به تولید و اشتغال خواهند رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رفتند که استان را آباد کنند
تیگو ۸ استانداری
Iran, Islamic Republic of
لطفا پیگیری کنید چه بر سر ماشین لوکس دولتی آمد؟
چرا کسی جلوی این تخریب طبیعت را‌ نمیگیرد درجاده یاسوج سمیرم
Iran, Islamic Republic of
۲۰کیلومتری جاده یاسوج به سمیرم را بروید بببیند که کارخانه های ماسه شویی/چه برسر طبیعت خدادادی ومحیط زیست این استان آورده اند؟؟
وپایتخت طبیعت تبدیل شده به گودالهای عمیق و وحشتناک!!
حفر دره‌های عمیق کنار جاده @!!
فقط خدا به مردم وراننده ها ومسافران رحم نماید!!
علمدار
Iran, Islamic Republic of
نگران نبییت با همی بازدید در اسرع وقت مشکلات حل میشه و کلا شهرک صنعتی بوی توسعه ایگره
Iran, Islamic Republic of
نظر عالی بود. ناظر فوق تخصص صنعت!!!
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت فریاد ما برس
Iran, Islamic Republic of
احسنت حضرت آقا
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1