تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۹۰۴۴۸
گزارش زنده

تصاویر و فیلم | جزئیات برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد

۴
کبنا ؛کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد.
به گزارش کبنا، شامگاه (یکشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳) کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و اقشار مختلف مردم در پارک مهرورزی یاسوج برگزار شد.
جزئیات این کنگره را در کبنا نیوز دنبال کنید.
******************************
کنگره 2 هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد
سردار سلامی، فرمانده‌‌کل سپاه پاسداران: اسرائیل حتماً طعم تلخ انتقام شرارت‌هایشان را خواهند چشید، کی و کجا؟ / قطعاً متفاوت عمل خواهد شد / دشمنان ما افسرده و در جهان منزوی و منفور هستند / درس‌های بزرگی خواهند آموخت و عبرت خواهند گرفت که دیگر با دم شیر بازی نکنند و این ملت ایستاده و مقام است
به گزارش کبنا، سردار سلامی شامگاه یکشنبه (۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳) در کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم در پارک مهرورزی یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: مردمان کهگیلویه و بویراحمد مردمانی هستند که به سلحشوری، حماسه‌آفرینی، غیرت و جوانمردی، مجاهدت و سرسختی، به پشتکار، ایستادگی، به احساس عمیق، عاطفه و مهمان‌نوازی معروف‌اند، مردمانی که برای ایران عزیز سرمایه‌ای وثیق، فداکار، وفادار، سرشار از اعتماد هستند.
"     "
سردار سلامی بیان کرد:  امشب این جمعیت وسیع که من کرانه‌های آن را به‌خوبی نمی‌بینیم، بی‌کرانه است، خوش امتداد و وسیع است، این مردمان بافرهنگ، مردمان باهوش، مؤمن، اینجا جمع شده‌اند تا از ستاره‌های درخشان آسمان افتخاراتی‌شان تجلیل کنند.
وی گفت: شخصیت هر ملت و قوم و هر جامعه‌ای به درخشش مردان و زنان آن جامعه در حوادث سخت تاریخ است، هویت هر جامعه از درون رخدادهای سخت و از دل هنرمندی مردان و زنانش شکل می‌گیرد و شهدا کسانی هستند که هویت دینی و ملی ما، شخصیت رفیع ملت ما، اعتبار بین‌المللی ما، تاریخ ما، سرنوشت ما را به زیبایی ترسیم نمودند و زندگی را از آنان به ارث بردیم.
"     "
سردار سلامی خاطرنشان کرد: شهیدان، سرچشمه‌های حیات طیبه این جامعه بودند، شهیدان کهگیلویه و بویراحمد جمعی کثیر از آن خیل عظیم شهیدانی هستند که برای ما یک تاریخ زنده، حقیقتی جاوید را ساختند. راه استقلال، راه حریت و آزادی، راه سربلندی و راه آرامش ما را ساختند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: حوادث و تأثیرات آن در زمان متوقف نمی‌شوند، تاریخ یک حقیقت زنده است، عاشورا یک حقیقت جاری است و زمان آن را کهنه نمی‌کند، گردوغبار فراموشی بر حوادثی ازاین‌دست نمی‌نشیند.
وی گفت: همۀ این بزرگی و عظمتی که به نام ایران در پرتو اسلام در این عصر حاضر به ارث برده‌ایم محصول فداکاری و جانبازی این شهیدان والامقام است، تأثیر فداکاری آنان تا ابد بر این سرزمین جاری است، شهادت آنان از یاد نمی‌رود و می‌درخشد و الهام‌بخش ایثار و فداکاری در جامعه ما هستند.
"   "
سردار سلامی اظهار کرد: دشمن ما را رها نکرد و همه عرصه‌های زندگی ما را به جنگ تبدیل کرد، دشمن در جنگ فرهنگی به دنبال این بوده که ایمان و نماز و حجاب، باور و اعتقاد را از جوانان ما بگیرد. هنوز هم این جنگ ادامه دارد، اما جوانان این مملکت که امتداد خط شهیدان نورانی هستند، با درک فتنه دشمن، در مساجد جنگیدند، در اربعین حماسه آفریدند، در خیابان سینه زدند، زنجیر زدند، عزاداری کردند.
"      "
سردار سلامی بیان کرد: دشمن در این جنگ فرهنگی شکست خورد، جوانان ما مدافع حرم شدند، شمشیر جهاد بستند، زره جهاد را بستند، زرهی که ایمان و آگاهی‌شان بود. برای ما حکمت مقاومت، فلسفۀ حیات می‌آفریند، اینجا سرزمین قیام حسنی و حسینی و سرزمین خمینی و خامنه‌ای است.
وی گفت: ما از مردم مظلوم دفاع کردیم و خواهیم کرد، دشمن تنبیه شد و از بلاد اسلامی گریخت، جبهه اسلام گسترده شد، امروز این نبرد در فلسطین متمرکز شده است؛ ولی دشمنان ما افسرده، و در جهان منزوی و منفور هستند.
"     "
سردار سلامی افزود: صدها هزار نفر در پایتخت سرزمین‌های اشغالی علیه دولتشان تظاهرات می‌کنند، جنگ به سرزمینشان کشانده شده و راه نجاتی نیست، حتماً طعم تلخ انتقام شرارت‌هایشان را خواهند چشید. کی و کجا؟ قطعاً متفاوت عمل خواهد شد، این معما زمانی برای همه حل می‌شود، درس‌های بزرگی خواهند آموخت و عبرت خواهند گرفت که دیگر با دم شیر بازی نکنند و این ملت ایستاده و مقام است. به خداوند متکی است که به نصرت الهی مطمئن است. ما به فضل الهی این داستان را تمام خواهیم کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: صدها هزار نفر در پایتخت سرزمین‌های اشغالی علیه دولتشان تظاهرات می‌کنند، جنگ به سرزمینشان کشانده شده و راه نجاتی نیست، حتماً طعم تلخ انتقام شرارت‌هایشان را خواهند چشید. کی و کجا؟ قطعاً متفاوت عمل خواهد شد، این معما زمانی برای همه حل می‌شود، درس‌های بزرگی خواهند آموخت و عبرت خواهند گرفت که دیگر با دم شیر بازی نکنند و این ملت ایستاده و مقام است. به خداوند متکی است که به نصرت الهی مطمئن است. ما به فضل الهی این داستان را تمام خواهیم کرد.
فیلم هوایی| جمعیت مردمی در اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد 
     
فایل صوتی بخش اول صحبت‌‌‌های سردار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران

 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما بر این باوریم بهترین راه برای اینکه هدایت الهی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشانیم معرفی شهدا به شیوه هنرمندانه است برای نسل حاضر و آینده است. زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و پاسداری از حرمت شهیدان و ایثارگران نیازمند جهاد دسته‌جمعی و سازمان‌یافته است.
سردار حمید خرم‌دل شامگاه یکشنبه (18 شهریورماه 1403) در کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان این استان برگزار شد، اظهار کرد: از حضور پراکنده در یگان‌های مختلف تا تشکیل تیپ مستقل ۴۸ فتح و پس از دفاع مقدس تا به اکنون در پاسداری از ایران عزیز اسلامی و مبارزه با گروهک‌های تجزیه‌طلب اقتدار پیدا نموده است. حماسه‌آفرینی در عملیات فتح‌المبین، طریق‌القدس، بیت‌المقدس، بدر، خیبر، قدس سه، کربلای یک، کربلای چهار، کربلای پنج، والفجر هشت‌گوشه‌هایی از دفتر پر افتخار فرزندان عشایری است که از آزادسازی خرمشهر و خط‌شکنی در اروند و فتح فاو و آزادسازی مهران تا قله‌های برف‌گیر کردستان رد خون سرداران و رزمندگان شهیدمان هویداست.
وی تأکید کرد: شهادت حدود ۲ هزار لاله گلگون‌کفن این دیار ماحصل شیر پاک مادران و نان حلال عشایر زادگان زحمت‌کش، صبور و ولایت‌مدار استان کهگیلویه و بویراحمد است که در انقلاب اسلامی روییده است.
سردار خرم‌دل عنوان کرد: ما بر این باوریم بهترین راه برای اینکه هدایت الهی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشانیم معرفی شهدا به شیوه هنرمندانه است برای نسل حاضر و آینده است.
وی گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و پاسداری از حرمت شهیدان و ایثارگران نیازمند جهاد دسته‌جمعی و سازمان‌یافته است.
در مسیر سه‌ساله این کنگره ضمن شناسایی دقیق ظرفیت‌ها و اقدام‌ها و برنامه‌های معنوی متعددی برای ارتقای معرفت دینی و اعتقادی و انقلابی در سراسر استان برگزار شد.
کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد /
در این فضا جوانانی جذب و تبدیل به نیروی کارآمد شدند که امروز با اعتمادبه‌نفس و شجاعت و آزادگی لازم را برای نقش‌آفرینی هوشمندانه در عرصه‌های اساسی فرهنگی و اجتماعی استان و کشور را دارند.
در این راستا مهم‌ترین اقدامات انجام شده در دومین کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان شامل تکریم و سرکشی از ۲ هزار خانواده شهدا و ۳۱۸ خانواده آزاده و ۵۷ جانباز بالای ۷۰ درصد، برگزاری ۲۲ اجلاسیه متمرکز شهرستانی، تولید محصولات فرهنگی و هنری و تألیف کتاب، ساخت مسکن سرداران شهید، فیلم بلند در مورد شهید هدایت‌الله طیب، آثار پویانمایی، سرود و نماهنگ، کلیپ، تئاتر و نمایش و اجراهای زنده هنری و هنرهای تجسمی، برگزاری نمایش فصل شیدایی به مدت ۱۵ شب بوده است.
 

فضاسازی شهری، مزین کردن کوچه و خیابان‌ها، مدارس و دانشکده‌ها به نام شهدا و نام‌گذاری پل‌ها و بلورها و نصب نمادهای شهری، نصب تابلو، ۲ هزار جهیزیه بسته آموزشی، لوازم‌التحریر، لوازم ورزشی و چادر مشکی، بسته معیشتی و کمک به آزادسازی زندانی‌ها و کودکان کار هم از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.
وی در ادامه از نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، خانواده شهدا، اصحاب رسانه، فرهنگیان، بازاریان و شورای تأمین و نیروهای نظامی و انتظامی و تمام مدیران تقدیر و تشکر کرد.
 

فیلم| بازسازی عملیات دوران دفاع مقدس
فیلم| سردار خرمدل: هر کمکی از استاندار برآمد برای اجرای این کنگره انجام داد
     
فیلم| حضور مادری با قاب عکس فرزند شهیدش
     
نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر حکومت پهلوی ادامه پیدا می‌کرد، شاید ما الان در جبهه مقاومت نبودیم، و شاید هم اکنون ما هم در ظلم رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه شریک بودیم.

تصاویر و فیلم | کنگره ملی 2 هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

به گزارش کبنا، شامگاه یکشنبه ( ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳) در کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید نصیر حسینی به سخنرانی پرداخت و گفت: شهدای ما به استقبال مرگ رفتند چون راه خدا است، انسان‌ها می‌توانند به استقبال مرگ بروند، مرگی که تبدیل به حیات می‌شود.
آیت الله حسینی افزود: یادواره‌های زیادی در طی این دو سال برگزار شد، باید راه شهدا و اسلام و انقلاب اسلامی را قدر بدانیم.
وی بیان کرد: اگر حکومت پهلوی ادامه پیدا می‌کرد، شاید ما الان در جبهه مقاومت نبودیم، و شاید هم اکنون ما هم در ظلم رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه شریک بودیم.
وی گفت: شهدای گرانقدر ما هستند که به اسلام و مسلمین و کشور قدر و قیمت داده‌اند و باید راه آن‌ها را ادامه و یاد آنان را گرامی داریم.

فیلم| درخواست مادر شهید از مسئولان
  
فیلم | مردم از مسئولان چه درخواستی دارند؟
   
سردار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
"    "
تصاویر و فیلم | کنگره ملی 2 هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود

تصاویر و فیلم | کنگره ملی 2 هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود


 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
چرا ازبسیجیان ورزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در کنگره دعوت نشد
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1