تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۴۷۷۰۳۵
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم و تصاویر | شعارهای مردم بعد از سخنرانی پزشکیان / پزشکیان در همایش زنان: به پیر و پیغمبر شرمنده هستم / 40 سال است می‌خواهیم حجاب را درست کنیم اما وضعیت را بدتر کردیم / مداخله افراد به نام طرح نور ما را به سمت سیاهی می‌کشاند

۰
کبنا ؛رقابت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حال گرم شدن است. مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی خود با زنان اصلاح‌طلب و فرهنگیان دیدار کرد و در میزگرد اقتصادی صدا و سیما شرکت کرد.
به گزارش کبنا،  مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ۱۴۰۳ در همایش زنان اصلاح‌طلب گفت: هرکس عمل درست انجام دهد پاداش ان را خواهد گرفت. اگر حضرت خدیجه نبود حضرت محمد نمی‌توانست به ان جایگاهی که می‌خواست برسد. زنان می‌توانند جامعه ما را اصلاح کنند دست به دست دهیم ما در خدمت شما هستیم. بگویید همه رای دهند و تا آن وعده‌هایی که دادند و وضعیت ما را به اینجا برسند. من معجزه نخواهم کرد و دست به دست هم دهیم تا مشکلات رفع کنیم. ما نمی‌توانیم با همه بجنگیم. وضعیت ما خوب نیست ولی اگر با هم باشیم می‌توانیم وضعیت را بهبود باشیم.
به گزارش کبنا، پزشکیان گفت: شعار دادن بلد نیستم. من هیچ وقت برای رای وعده دروع ندادم بارها گفتم از این اعتقادم دست برنخواهم داشت.
هر جا ببینید حق کسی ضایع شود از آن دفاع خواهم کرد حال چه مرد چه زن و چه کرد بلوچ باشد. حق زنان قبایل نژاد و قومیت‌ها وسیع است. 

 پزشکیان در همایش زنان: ۴۰ سال است می‌خواهیم حجاب را درست کنیم اما وضعیت را بدتر کردیم
 مداخله افراد به نام طرح نور ما را به سمت سیاهی می‌کشاند
مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ۱۴۰۳ در همایش زنان حامی دکتر مسعود پزشکیان با اشاره به یکی از خطبه های حضرت علی (ع) گفت: هر کسی که عمیقا می‌فهمد و برای آینده تصمیم می‌گیرد باید ببیند به نفعش است یا ضرر آن، اگر به ضرر است بایر دست برداریم ۴۰ سال می‌خواهیم حجاب را درست کنیم اما بدتر کردیم، مداخله افراد به نام طرح نور ما را به سمت سیاهی می‌کشاند.
دختران ما با اعتقادات ما مشکلی ندارند اما وقتی آن‌ها را مقابل خود قرار می‌دهیم و ضد دین میکنیم و آن را تبدیل به کسی می‌کنیم که متنفر می‌شود.
در جلسات گفتیم اگر کسی را میزنند ما را باید بزنند، آنها در دانشگاه ما درس خواندند و با گزینش دینی بالا آمدند. ما به آن‌ها درس دادیم و ان‌ها را تربیت کردیم. ما مقصریم و تقصیر ما و کسانی است که راه و روش آموزش می‌دادند روش برخورد با انسان‌ها با زدن نیست زیرا کرامت انسان در آن دیده نمی‌شود اکر کاری از ما بربیاید انجام می‌دهیم.
فردا با بسیاری باید کلنجار رفت اما ما مدافع حقوق زنان هستیم و پایبند تعهد به آنان هستیم.
 
پزشکیان: نمی توانم معجزه کنم؛ بیایید با هم مشکلات را حل کنیم
 زنان می‌توانند جامعه ما را اصلاح کنند
 با کسی که دلش به حال ایران می‌سوزد کار می‌کنم

به گزارش خبرنگار جماران؛ مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ۱۴۰۳ در همایش زنان حامی دکتر مسعود پزشکیان گفت: هرکس عمل درست انجام دهد پاداش ان را خواهد گرفت. اگر حضرت خدیجه نبود حضرت محمد نمی‌توانست به ان جایگاهی که می‌خواست برسد. زنان می‌توانند جامعه ما را اصلاح کنند دست به دست دهیم ما در خدمت شما هستیم. بگویید همه رای دهند و تا آن وعده‌هایی که دادند و وضعیت ما را به اینجا برسند. من معجزه نخواهم کرد و دست به دست هم دهیم تا مشکلات رفع کنیم. ما نمی‌توانیم با همه بجنگیم. وضعیت ما خوب نیست ولی اگر با هم باشیم می‌توانیم وضعیت را بهبود باشیم.
حاکمیت باید چشم‌هایی را ببیند که چشم‌هایی را نمی‌بیند حاکمیت باید صدای کسانی را بشنود که صدای آنان را نمی‌شنود. ما با بخش خصوصی کاری نداریم. ما با کسانی که پول ندارند، آشنا ندارند و کسی را ندارد کار داریم. ما لایحه‌هایی که بر زمین مانده اگر نیاز به بازنگری داشته باشد حتما بازنگری خواهیم کرد. من می‌توانم با کسی که دلش به حال ایران می‌سوزد کار کنم اگر کسی دلش به حال ایران نسوزد کار نمی‌توانم بکنیم پس بیاید دست به دست هم دهیم.

پزشکیان: از اینکه به زنان و دختران ایرانی در خیابان بی احترامی کنند به پیر و پیغمبر شرمنده هستم
نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در همایش انتخاباتی فرهنگیان با عنوان «برای ایران» گفت: برای من شرم آور است ببینم دیگران از ما جلو افتاده اند و بعضی از مردم ما سر در سطل زباله دارند تا زندگی کنند
   
ما می توانیم این بحران را حل کنیم به شرطی که به کسانی که شایسته هستند اجازه شکوفایی و خودنمایی دهیم
من نمی‌توانم به همه برسم، هر ایرانی یک ستاد از اینکه به زنان و دختران ایرانی در خیابان بی احترامی کنند به پیر و پیغمبر شرمنده هستم.
  
پزشکیان در همایش زنان: ۴۰ سال است می‌خواهیم حجاب را درست کنیم اما وضعیت را بدتر کردیم/مداخله افراد به نام طرح نور ما را به سمت سیاهی می‌کشاند
           

پزشکیان: دختری که روسری ندارد تا زمانی که مداخله نکردیم، مشکلی با ما ندارد ولی این مداخله باعث تضاد اجتماعی می شود / امام علی می گویند مداخله اگر کار را بدتر می کند، انجام ندهید

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  حضرت علی (ع) می‌فرماید که ببینید این مداخله‌ای که انجام می‌دهید اصلاح می‌کند برو، ولی اگر بدتر میکنی ادامه نده. دختری که روسری ندارد تا زمانی مداخله نکردیم مشکلی با ما ندارند، ولی وقتی مداخله کنیم تضاد اجتماعی بین ما به وجود می‌آید.


مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با مردم حضور یافت.
 بخش‌هایی از اظهارات وی به شرح زیر است: 
 همین روندی که جوانان با ما مشکل پیدا کرده اند باعث شده سرمایه اجتماعی به شدت ضعیف شود.
 معلم، مسجد، مدرسه و اداره اش ما بودیم؛ آمریکایی‌ها را که بیرون کردیم، رقص و آواز هم که ممنوع پس چرا جوانان این طور شدند؟  
 حضرت علی (ع) می‌فرماید که ببینید این مداخله‌ای که انجام می‌دهید اصلاح می‌کند برو، ولی اگر بدتر میکنی ادامه نده. 
 دختری که روسری ندارد تا زمانی مداخله نکردیم مشکلی با ما ندارند، ولی وقتی مداخله کنیم تضاد اجتماعی بین ما به وجود می‌آید.

پزشکیان: مدافع حقوق زنان خواهم بود
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر زنان و دختران ایرانی و کسانی که با صندوق‌های رای قهر کردند پای صندوق‌های رای بیابند، حداقل می‌توانیم جلوی تمامیت‌خواهی و نگاه بسته طرف مقابل را بگیریم.
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ظهر جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در همایش زنان ستاد انتخاباتی خود با بیان اینکه «من اهل شعار دادن نیستم»، اظهار رد: هیچ گاه برای گرفتن رای در زندگی خودم دروغ نگفتم و وعده دروغ ندادم. من به اصولی معتقدم که حق و عدالت است و از این اعتقادات هم دست بر نخواهم داشت؛ حق بسیار وسیع است و شامل زنان، قبایل، مناطق، نژادها و قومیت‌ها است و من هرجا ببینیم که حق کسی در حال ضایع شدن است، آن مقداری که از دستم بر بیاید فارغ از اینکه چه اتفاقی بیفتد از آن دفاع خواهم کرد.
            
وی درباره طرح مطالبه برخی از زنان حاضر در همایش درباره برچیده شدن «طرح نور»، اظهار کرد: در زبان ترکی ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید حالا به سیاهی می‌گویند نور؛ حضرت علی (ع) می‌فرمایند که کسی که عالم به قلب است و بر اساس بصیرت عمل می‌کند در ابتدا باید تصمیم بگیرد که این مداخله به نفع اوست یا به ضررش است؛ این موضوع اگر به نفع است ادامه دهید اما اگر به ضرر است، از این کار دست بردارد؛ ۴۰ سال است با این مداخلات می‌خواهیم حجاب و مسائل دیگر را در جامعه زنان درست کنیم اما آیا تاکنون این اتفاق افتاده است؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خیلی ساده است که بررسی شود و ببینید که مداخله‌ای که به اسم نور انجام می‌دهند ما را به طرف سیاهی می‌کشد یا نور؟ الان زنان و دختران و همه افرادی که در جامعه با پوشش خاصی هستند احتمالا هیچکدام با اعتقاد و باورهای ما مشکلی ندارند اما وقتی ما به آنها با روش‌هایی که اسم آن را «نور» گذاشتیم، متعرض می‌شویم آنها را ضد دین و اعتقاد می‌کنیم. من بارها در جلسات مختلف گفتم که اگر باید کسی را بزنند این ما هستیم که باید کتک بخوریم چراکه این‌ها، بچه‌های ما بودند و در مدارس و دانشگاه‌های ما درس خواندند؛ ما چه کار کردیم که این بلا سر ما آمده است؟ ما به آنها درس دادیم و مقصریم و تقصیر برای ماست؛ پیش از انقلاب برخی می‌گفتند که اگر رادیو و تلویزیون روزی ۱۰ دقیقه به دست ما باشد، همه مردم مذهبی می‌شوند اما امروز همه چیز دست ماست اما اندک اندک در حال دور کردن مردم هستیم.
پزشکیان تاکید کرد: من وعده نمی‌دهم اما می‌گویم که هر کاری از دستم بر بیاید در تغییر چنین وضعیتی و به کرامت رساندن جایگاه همه انسانها از هر منطق، قبیله، قوم و جنسیتی آنجا می‌دهم و گردنم را برای این کار گرو خواهم گذاشت. بلاشک مدافع حقوق زنان خواهم بود. من در تمام مراحل زندگی‌ام پایبند به تعهداتم بودم و تاکنون از آنها عدول نکردم؛ اگر زنان و دختران ایرانی و کسانی که با صندوق های رای قهر کردند پای صندوق های رای بیابند، حداقل می‌توانیم جلوی تمامیت خواهی و نگاه بسته طرف مقابل را بگیریم. من درباره حقوق مردم برای ایران، مملکت و کسانی که خون دادند و این مملکت را حفظ کردند، بدون شک هر کاری از دستم بر بیاید خواهم کرد.
وی در ادامه با اشاره به آیه قرآن تاکید کرد: قرآن می‌فرماید که  هر کس زن یا مرد عمل درستی انجام دهد پاداش طیبه را خواهد گرفت؛ اگر حضرت خدیجه نبود، رسول خدا به جایی که رسید، نمی‌رسید و هیچ مردی بدون اینکه زنی قدرتمند در کنارش باشد نتوانسته به موفقیت دست یابد؛ از سوی دیگر نیز اگر به فساد و مسیر غلط رفتند حتماً یک زن ناقلا در کنار آنها بوده‌ است. زنان می‌توانند جامعه و مملکت را اصلاح کنند. باید دست به دست هم بدهیم و همه رای بدهند تا بتوانیم تا حدودی جلوی نگاه‌های بسته بایستیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید در کشور گفت‌وگو در کنار یکدیگر را یاد بگیریم و همانطور که با هم می‌توانیم حرف بزنیم، حرف زدن با همسایه‌ها و دنیا را نیز یاد بگیریم؛ ما نباید بجنگیم و چنگ و دندان به همه نشان دهیم. وضعیت ما از خیلی از لحاظ ها خیلی خوب نیست اما اگر با هم باشیم و دست به دست هم بدهیم می‌توانیم از این وضعیت خارج شویم.
پزشکیان در ادامه با تاکید بر اینکه حاکمیت باید کسانی را ببیند که چشم‌ها او را نمی‌بیند و صدای کسانی را بشنود که گوش‌ها صدای آنها را نمی‌شنوند، عنوان کرد: اگر قرار است در این مملکت بخواهیم به انسانیت و اعتقادمان عمل کنیم، وظیفه حاکم این است که کسانی را که چشم ها آنها را نمی‌بینند و گوشها آن را نمی‌شنوند، ببیند و بشنود و به دادشان برسد.
وی در پایان تاکید کرد: من با کسانی که دل‌شان برای ایران و مملکت می‌تپد می‌توانم کاری بکنم اما تنها نمی‌توانم کاری کنم؛ این ما هستیم که اگر بلند شویم و دست به دست هم بدهیم و برای عزت و عظمت کشورمان قادریم هر چیزی که جلوی راه‌مان باشد را برداریم.
به گزارش ایسنا، در ابتدای این همایش که در یکی از ساختمان‌های ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در سعادت آباد تهران برگزار شد، قریب به ۳۰۰ نفر از زمان حامی این نامزد از جمله شخصیت‌هایی نظیر  فاطمه راکعی، پروانه مافی، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی، فاطمه هاشمی رفسنجانی، پروین داداندیش، ناهید تاج‌الدین، زهرا ساعی، فریده اولاد قباد، فاطمه حسینی، فاطمه سعیدی و حمیده زرآبادی حضور داشتند.
در ابتدای این همایش فاطمه راکعی معاون بانوان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان طی سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های زمان و تجربیات حضور آنها در مناصب مختلف مدیریتی در کشور اظهار کرد: همه امیدوارند که در کشور تبعیض زدایی از زنان در همه عرصه‌ها صورت بگیرد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم حل مسائل حقوقی و قانونی زنان در کشور گفت: ان‌شاءالله همه مشکلات در چارچوب قانون و باتوجه به سیاست‌های کلان نظام خیلی سریع رفع شود؛ زنان و دختران هیچ نگران نباشند چراکه آینده‌ای پر امید منتظر همه ماست.
پروانه مافی قائم مقام معاونت بانوان ستاد انتخاباتی پزشکیان نیز در این همایش گفت: آقای پزشکیان یک برندی است که با سایر کاندیداها بسیار متفاوت است؛ او یک ویژگی دارد که هیچ یک از کاندیداها ندارد و آن این است که این مرد بزرگ ۲۷ سال به همسر پزشک خود که از دست داده بود، وفادار ماند و فرزندان خود را با وجود مشغله‌های بسیار به ثمر رساند. مردی که به خانواده و زنش وفادار است به ملت هم وفادار خواهد بود. با رای به این مرد بزرگ، ریسمان کشور را به یک انسان متمدن، خداخواه و متخصص بسپاریم.
در این همایش همچنین مطالباتی از سوی برخی از زنان حاضر مطرح شد که مطالبه وزیر زن و برچیده شدن گشت ارشاد و توقف اجرای طرح نور از جمله آنها بود.

پزشکیان: می‌توانیم با منطق مملکت را آباد کنیم
پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضورم نه برای کسب سمت و مقام بلکه برای همراهی با همه کسانی است که در فکر ایران هستند تا راهی را برویم که از بحران خارج شویم.
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان عصر جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در همایش فرهنگیان ستاد انتخاباتی خود با بیان این‌که «من کسی نیستم، بلکه یکی از مردم هستم» اظهار کرد: آنچه که برای مملکتم ایران دنبال می‌کنم، عزت، سربلندی، انصاف، عدالت، حق و رفاه و امنیت و زیبایی است.
وی افزود: برای من شرم‌آور است که ببینم دیگران از ما جلوتر می‌افتند و راحت زندگی می‌کنند اما برخی در جامعه ما سر از سطل‌های زباله در می‌آورند؛ تصور اینکه چنین افرادی در جامعه ما زندگی می‌کنند خواب را بر دیدگان انسان حرام می‌کند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حضورم نه برای کسب سمت و مقام بلکه برای همراهی با همه کسانی است که در فکر ایران هستند تا راهی را برویم که از بحران خارج شویم؛ شرطش آن است که به افراد شایسته و توانمند در اقصی نقاط مملکت اجازه شکوفایی و خودنمایی دهیم و تصور نکنیم فقط کسانی که در تهران نشسته‌اند، می‌فهمند و بلدند و عاقل هستند.
پزشکیان گفت: این وضعیتی که ما در آن گرفتاریم جز با مشارکت مردم، حضور در صحنه و جز با تلاش امکان‌پذیر نیست؛ هر کدام از حامیان من باید به شعار «هر ایرانی یک ستاد» عمل کنند؛ من از این‌که در خیابان‌های این مملکت به یک زن و دختر ایرانی بی‌احترامی کنند به پیر و پیغمبر شرمنده هستم؛ در اعتقاد ما انسان کرامت دارد نه فقط مسلمان؛ همه آدم‌ها کرامت دارند و برخورد ما با انسان‌ها باید بر اساس کرامت باشد نه این‌که به گونه‌ای باشد که از نگاه کردن به آن یا توجیه کردنش، شرم داشته باشیم.
وی با بیان این‌که «ما می‌توانیم با منطق و دست به دست هم دادن مملکت را آباد کنیم»، عنوان کرد: من هیچ قولی نمی‌دهم اما فقط یک قول می‌دهم که اگر روزی و روزگاری قدرت و اختیاری پیدا کردم، قطعا به معلمان توجه کنم؛ چراکه این معلم است که فرزندان مارا تربیت می‌کند و نسل آینده را شکل می‌دهد و تصویر فردای کشور را با آزادی و استقلال و غیرت و مردانگی شکل می‌دهند نه افراد بی هویت و بی خودی؛ ما وظیفه داریم هر کاری انجام دهیم تا امنیت، معیشت و عزت معلمان حفظ شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: قول می‌دهم که هر مقدار که از دستم بر بیاید برای ایران در جای جای این آب و خاک انجام دهم؛ چراکه معتقدم همه ایران برای ایران. من تنها کسی نیستم، اما وقتی این قطره در کنار قطره‌های دیگر قرار بگیرد دریایی می‌شود که کسی نمی‌تواند جلوی آن بایستد.
پزشکیان همچنین تصریح کرد: باید گفت‌وگو با خودمان، همسایگان و دنیا را یاد بگیریم؛ چراکه با دعوت مملکت با مشکل مواجه می‌شود؛ ما حق نداریم با کسی دعوا و حق کسی را ضایع کنیم.

در این همایش که در یکی از ساختمان‌های ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان برگزار شد، جمعی از نمایندگان فعلی و همچنین ادوار مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
 عبدالرضا فولادوند قائلم مقام ستاد فرهنگیان پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ابتدای این همایش با بیان این‌که «۸۰ درصد از ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان را جامعه فرهنگیان کشور تشکیل می‌دهند»، مدعی شد: جامعه فرهنگیان و کسانی که برای آینده ایران نگران هستند سه سال منتظر این روز بودند تا کسی پیدا شود و فریادشان را به گوش او برسانند. اگر پزشکیان حرف کسانی که رای خاکستری دارند را نزند، این افراد هیچ‌گاه پای صندوق‌های رای نخواهند آمد.
وی افزایش میانگین سرانه دانش آموزان، کاهش میانگین تراکم جهانی دانش آموزان، افزایش میانگین حقوق معلمان، حمایت از معلمان زندانی، تحقق وعده‌های همسان سازی و رتبه بندی صحیح فرهنگیان، به عنوان بخشی از مطالبات فرهنگیان عنوان کرد.
یدالله اسلامی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم در این همایش در سخنانی کوتاه اظهار کرد: پزشکیان آمده است که خردورزی را پاس داشته و با نیروی کارشناسی، توان ملی را برای گذر از تنگناهای به کار گیرد و کشور را در  مسیر خردورزی و عقلانیت پیش ببرد.
وی افزود: اصلاح طلبان که در انتخابات گذشته با «نه» شرکت کرده بودند، اینک با «آری» به میدان آمده‌اند؛ این نیامدن و آمدن هر دو برای مردم بوده‌است؛ گلایه ما همچنان از رد صلاحیت‌ها پا بر جاست اما به میدان می‌آییم.
صفر اسلامی دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران نیز در سخنانی تاکید کرد: به این امید که در دولت پزشکیان منزلت و مسکن و بهداشت دغدغه معلمان نباشد و برای نخستین بار آموزش و پرورش اولویت اول باشدبه پزشکیان رای می‌دهیم.
همچنین فریده اولا قباد از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار کرد: پزشکیان بهترین عملکرد را در دوره اصلاحات به عنوان وزیر بهداشت داشت و قطعا به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز بهترین عملکرد را خواهد داشت.
وی توجه ویژه به تحکیم بنیان خانواده و همچنین تعهد به وعده را از ویژگی‌های پزشکیان برشمرد و تاکید کرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش در همه دنیا هزینه نیست بلکه باید در دولت بعدی در اولویت بگیرد.
در این همایش نمایندگان تعداد دیگری از تشکل‌های فرهنگیان نیز در سخنانی کوتاه حمایت خود از پزشکیان را اعلام کردند. تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس نیز ضمن اعلام حمایت از پزشکیان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
در این مراسم حامیان پزشکیان با سر دادن شعارهایی نظیر «یادگار خاتمی، از همه اصلح‌تری»، «رای معلمان ایران، پزشکیان پزشکیان»، «پزشکیان جونمه، رئیس جمهورمه» به حمایت از نامزد مورد علاقه خود پرداختند.

پزشکیان: حل مشکل معیشتی مردم و رسیدن به محرومین مهمترین اولویت من در مدیریت کشور است

مسعود پزشکیان حل مشکل معیشتی مردم و رسیدن به محرومین را مهمترین اولویت مهمترین خود در مدیریت کشور عنوان کرد.
مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ظهر پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در حاشیه مراسم ترحیم جعفر میلی منفرد از اساتید دانشگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مهمترین اولویت جنابعالی برای مدیریت کشور چیست اظهار کرد: حل مشکل معیشتی مردم و رسیدن به محرومین مهمترین اولویت من در این زمینه است.
وی در پاسخ به اینکه آیا اصلاح طلبان از شما حمایت می‌کنند و به شما رای می‌دهند؟ گفت: چرا رای ندهند؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به اینکه آیا معتدلین به این اجماع رسیدند که از شما حمایت کنند؟ عنوان کرد: تا جایی که من خبر دارم همه در صحنه هستند.
پزشکیان در پاسخ به این پرسش که معاون اول دولت شما چه کسی خواهد بود؟ گفت: نمی‌دانم؛ اجازه بدهید ببینیم شرایط به چه صورتی رقم می‌خورد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مهمترین برنامه جنابعالی در حوزه فرهنگ چیست؟ اظهار کرد: صداقت، راستی و راستگویی؛ یعنی مدیران و مسلمانان و همه باید اول با مردم صادق باشند.
این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا در کابینه  جنابعالی از اهل سنت حضور خواهند داشت؟گفت: باید از هر کسی که شایستگی دارد استفاده کرد.
پزشکیان همچنین در پاسخ به اینکه آیا شرایط را خوب می‌بینید؟ تاکید کرد: ما راه را می‌رویم؛ می‌گوید گر مرد رهی میان خون باید رفت، وز پای فتاده سرنگون باید رفت، تو پای به ره در نه و هیچ مپرس، خود راه بگویدت که چون باید رفت.
 اظهارات مسعود پزشکیان در برنامه میزگرد اقتصادی از شبکه یک سیما
        
 مشاوران اقتصادی مسعود پزشکیان چه کسانی هستند؟
برنامه «میزگرد اقتصادی» ویژه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از امروز، ۲۴ خرداد با حضور یکی از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۲۲:۴۰ تا ۲۴ در شبکه یک سیما برگزار شد.
به گزارش ایسنا، شامگاه پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در ادامه حضور نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در رسانه ملی، برنامه‌ای با حضور مسعود پزشکیان با عنوان «میزگرد اقتصادی» از شبکه یک سیما و برگزار شد و احمد میدری و حسین عبده تبریزی به عنوان مشاوران اقتصادی این نامزد انتخابات را همراهی کردند.
احمد میدری متولد سال ۱۳۴۲ در آبادان و دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته اقتصاد است. او در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است و فعالیت به عنوان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم و نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره ششم از حوزه انتخابیه آبادان و همچنین فعالیت به عنوان پژوهشگر در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دولت‌های پنجم و ششم در کارنامه سوابق او وجود دارد.
حسین عبده تبریزی متولد سال ۱۳۳۰ در تهران و دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته امور مالی و بانکداری از مدرسه‌ی عالی بازرگانی منچستر است. در کارنامه سوابق او در کنار تدریس دروس مالی در دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، شهید بهشتی، علامه‌ی طباطبایی و دانشگاه امام صادق (ع)، فعالیت به عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم، عضویت در شورای عالی بورس (۱۳۹۷-۱۳۹۲)، مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت هشتم، مدیرعاملی چندین شرکت در خوزه سرمایه گذاری و همچنین ریاست هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین وجود دارد.

پزشکیان: اگر مردم در صحنه باشند می‌توانند به اهداف خود برسند
پزشکیان، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: با همراهی مردم، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و تجار و دانشجویان می‌توان مملکت را از این بحران خارج کرد و مردم اگر در صحنه باشند هیچ مشکلی نمی‌تواند جلوی آنان را در رسیدن به اهداف بگیرد.
مسعود پزشکیان جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه با مردم اظهار کرد: من در عمر خودم از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکردم. در زمانی که وزیر بودم به وزرا، خانه می‌دادند، حتی رفتیم و نگاه کردیم و گفتند هرطور باشد با شما کنار می‌آییم و هرکدام از این خانه‌ها را که می‌خواهید انتخاب کنید اما باخودم گفتم اگر بخواهم خانه داشته باشم باید خودم کار کنم و خانه بخرم؛ چرا باید از این‌ها بگیرم؟ هیچوقت نه سهمیه گرفتم و نه سهم گرفتم، نه از دولت نه از دیگر نهادها.
وی افزود: شاید نتوانم همه مشکلات را حل کنم اما با حضور مردم، دانشگاهیان و خبرگان اگر باهم همکاری کنیم می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم. می‌توانیم در جایی که اختیار داریم، درست، علمی و براساس حق و عادلانه عمل کنیم و اجازه ندهیم رفتاری با مردم داشته باشند که انسانی نیست، اسلامی نیست و اخلاقی نیست. متاسفانه چهره‌ای که از دین و باور ما در سیستم نشان دادند، جز خشونت، بدرفتاری، گرفتن و اخراج‌کردن چیز دیگری در ذهن مردم به وجود نیاوردند در حالی که اینگونه نیست.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هر ایرانی و هرکس که در این مملکت زندگی می‌کند به‌عنوان یک پتانسیل در ساختن آینده کشور تاثیرگذار باشد. اگر نمی‌توانیم صددرصد کار را انجام دهیم به همان مقدار که در اختیار داریم می‌توانیم تاثیرگذار باشیم. ما نیامده‌ایم که بگوییم همه مشکلات را حل می‌کنیم اما می‌توانیم بگوییم با اعتماد مردم و همراهی و همکاری همه کسانی که توانمند و نخبه هستند و ممکن است که مثل من هم فکر نکنند اما به این کشور باور دارند، کارهایی انجام دهیم.
پزشکیان گفت: با همراهی کسانی که سرمایه‌گذار، تولیدکننده و تاجر هستند می‌توان مملکت را از این بحران خارج کرد. مردم اگر در صحنه باشند هیچ مشکلی نمی‌تواند جلوی آنان را در رسیدن به اهداف خود بگیرند. مشکل ما هستیم که کم‌سوادان را بر باسوادان حاکم می‌کنیم و کاری می‌کنیم که به کسانی که عالم و نخبه هستند بی‌احترامی می‌کنیم. وقتی به کسانی که قهرمان هستند و برای ما در دنیا افتخار خلق کردند بی‌احترامی می‌کنیم، وقتی با کسانی که در این کشور تولیدکننده هستند و شغل ایجاد می‌کنند با زبان دیگری حرف می‌زنیم و آنان را طور دیگری به جامعه معرفی می‌کنیم، بقیه گرفتاری‌ها زائیده همین رفتارهاست.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: اینکه کشور را به عده‌ای محدود می‌کنیم و عده خاصی تصور می‌کنند مملکت برای آنهاست، نتیجه‌اش این می‌شود که بقیه نسبت به آنچه در مقابل آنهاست، احساس نارضایتی می‌کنند. این قول را می‌دهم که در مورد حرف‌هایی که می‌زنم هیچ وقت دروغ نگفته‌ام و نخواهم گفت.
پزشکیان تصریح کرد: مردم از ما صداقت می‌خواهند. ما ممکن است نتوانیم کاری انجام دهیم، ولی اگر با مردم صادق باشیم، با ما مشکل ندارند. مشکل آن است که ما برای خودمان یک سفره پهن می‌کنیم، اما به مردم که می‌رسیم می‌گوییم نداریم. اگر کنار هم بنشینیم و با هم زندگی کنیم، مردم ناراضی نمی‌شوند. نارضایتی از تبعیض و بی عدالتی می‌آید. امام علی در خطبه ۲۱۶ می‌گوید، جامعه بدون حضور حاکمانی مصلح نمی‌تواند به صلاح برسد و روی خوشبختی نخواهد دید، اما این حاکمان صالح اگر در مقابلشان مطالبه‌گران اجتماعی نباشند، آن حاکم راه صلاح را نخواهد رفت. یعنی مقابل حاکمان، جامعه باید در صحنه باشد. تا نتوانیم در مسیر غلط، قدم از قدم برداریم.
وی یادآور شد: برای اینکه حق و عدالت در جامعه شکل بگیرد، لاجرم نیاز به اصلاحات است. من نمی‌توانم اصلاح نکرده از حق و از عدالت دفاع کنم؛ برای اینکه حق و عدالت در جامعه گم شده است و خیلی از موارد عمل نکرده و ضد آن عمل می‌کنند. چرا مردم در حاشیه تهران می‌مانند اما در شهر خودشان نمی‌مانند؟ این برای آن است که امکانات، بیمارستان، آموزش، پست و مقام، همه را اینجا جمع کردیم. این بی‌عدالتی باعث می‌شود جامعه‌ای شکل گیرد که می‌تواند آینده‌ای تاریک برای ما پیش آورد.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تهران با این وضعیتی که رشد می‌کند، قطعاً بدون برو برگرد با مشکل تامین آب مواجه خواهد شد. برای اینکه بتوانیم حق را در جامعه پیاده کنیم و بتوانیم عدالت در جامعه داشته باشیم، هر روز و هر لحظه باید در فکر این باشیم که خودمان را، رفتارمان را و علم‌مان را تغییر دهیم و به طرف حق برویم. این چیزی است که بدون اصلاحات و بدون تغییر امکان‌پذیر نیست.

پزشکیان تصریح کرد: برای همین است که دختران و پسران نسبت به ما و جامعه مشکل پیدا کرده‌اند و سرمایه اجتماعی به شدت ضعیف شده است. باید پرسید چرا ضعیف شده است؟ چون معلمش، مسجدش، تلویزیونش، مهد کودکش و اداره‌اش ما بودیم و ما داریم به این‌ها درس می‌دهیم. هر چقدر تندتر برویم همان میزان از هدفی که دنبال آن هستیم دورتر می‌شویم. جوان‌های ما بچه‌های ما هستند. همین دخترها و پسرها فردای این مملکت‌اند. ما اگر ایده‌ای داریم که به نفع آنهاست و دلسوز آن‌هاییم باید در عمل ثابت کنیم و نه با گرفتن آنها. علت اینکه مردم و جوانانی که به ما نگاه می‌کنند، از ما بریدند این است که با آنها صادق نبودیم و این همان حرفی است که اول گفتم.
وی گفت: سیاست ما و رفتار اجتماعی و اقتصادی و تجارت و روابط بین اقوام و خارج نباید به تنش‌هایی منجر شود که باعث فساد و خرابی شود. این چیزی است که اگر راهش را برویم می‌توانیم مملکت را درست کنیم. اگر دو مشکل را حل کنیم هیچکدام از این گره‌هایی که در صنعت و اقتصاد و اجتماع وجود دارد حل نخواهد شد. گره اول در داخل است، یعنی همه را باید ببینیم؛ ایران برای همه است، برای یک گروه و دسته و جناح نیست. باید این را بپذیریم که همه در این مملکت حق آب و گل دارند. وقتی توانستیم این را بپذیریم و همه برای ایران دلشان بتپد طبیعتاً مشکل خودمان را در داخل می‌توانیم با قدرت حل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
..... طلبان نه اصلاح طلبان
عاملین وضع موجود
Iran, Islamic Republic of
آخی فتنه دیگری فتنه گران در سر دارند
United States
دولت سوم روحانی وای به حال مردم
Iran, Islamic Republic of
ان شالله سخنانتون در حد عمل باشه.با این روش نادرست که با زنان برخورد میکنن بجای اینکه دین اسلام رو دین خوبی ها و دین کامل نشان دهند اسلام ناب محمدی رو نابود کردن.
صدر در صد پزشکیان
Iran, Islamic Republic of
حیف رئیسی
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1