تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۷۰۱۳۵
برای نخستین بار و با هدف ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی:

نشست هم‌اندیشی معاونان آموزشی ادوار گذشته آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

۲
کبنا ؛معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار و با هدف ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی در مدارس نشست هم‌اندیشی معاونان آموزش متوسطه ادوار گذشته اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، محمد جمالی آرند در این نشست صمیمی با تقدیر از حضور ۸ نفر از معاونان آموزش متوسطه ادوار آموزش وپرورش استان، برگزاری چنین نشست‌هایی را در تبادل تجربه معاونان آموزشی و بهره‌گیری از معلومات یکدیگر برای پیشبرد اهداف آموزشی در مدارس استان سازنده و مفید دانست و گفت: برای بهبود و ارتقا وضعیت آموزش کنونی استان نیاز است با هم فکری، تعامل، برنامه‌ریزی درست و استفاده از تجربیات معاونان پیشین بیش از پیش گام برداشته شود.
وی، آموزش را، اساس و پایه توسعه و پیشرفت جامعه دانست و بیان کرد: استفاده از تجارب دلسوزان تعلیم و تربیت می‌تواند زمینه ارتقا آموزشی را فراهم کند.
در ادامه این نشست رحمان فاضلی یکی از معاونان پیشین آموزش وپرورش استان با تقدیر از برگزاری این جلسه، عدم ثبات و ضعف مدیریتی، نداشتن نظارت کافی بر عملکرد کادر اجرایی مدارس ونداشتن برنامه‌ریزی درست را از عمده دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان برشمرد و گفت: همراهی و همدلی و تبادل افکار و‌اندیشه‌ها می‌تواند وضعیت آموزش فعلی استان را در شرایط کنونی متحول کند.
سید علی محمد دانشی از دیگر معاونان پیشین آموزش و پرورش استان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست‌هایی گفت: ، داشتن ثبات مدیریت، تغییر نوع نگاه‌ها به آموزش و پرورش، دقت نظر در انتخاب مدیران مدارس و رؤسای ادارات آموزش وپرورش، جذب نیروی انسانی مستعد بهترین راهکار برای ارتقا کیفیت آموزش در مدارس متوسطه استان است.
وی خواستار استمرار و هدفمند شدن این جلسات به شکل موضوعی برای ارائه راهکار‌های مناسب برای ارتقاء وضعیت آموزش در استان شد.
سید خسرو حسینی یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم پرورش انسان‌های مبتکر، خلاق، متعد، دلسوز و آینده نگر را یکی از رسالت‌های کاری آموزش و پرورش دانست و گفت: به روز کردن دست اندرکاران و متولیان حوزه تعلیم و تربیت، کاهش فاصله‌ها در بین خانواده و مدرسه، ایجاد انگیزه در بین مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط بین تربیت و پیشرفت تحصیلی آن‌ها در رشد کیفیت آموزش بسیار مهم است.
عبدالخالق پادیاب از دیگر معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز پرهیز از سیاست کاری و دخالت ندادن سیاسیون در عرصه تعلیم و تربیت را در ارتقا کیفیت آموزشی مؤثر دانست و گفت: مدیرکل، معاونان آموزشی، رؤسای ادارات و مدیران مدارس باید بر اساس صلاحیت‌های حرفه‌ای و شایستگی‌ها انتخاب شوند تا بتوانیم شاهد پویایی و نشاط آموزشی در مدارس استان باشیم.
محمد رحیم افشانی یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم تثبیت مدیریت‌ها، اتخاذ سیاست‌های و برنامه‌ریزی‌های درست و تغییر نگرش به جایگاه و قداست معلم و احیاء منزلت آن، انتصاب مدیران قوی و برگزاری کلاس‌های آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران و معلمان دروس مختلف را برای بهبود وضعیت آموزش و پیشبرد اهداف آن مهم دانست.
سید علی اکبر هاشمی نیز یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز، تغییر نظام و ساختار آموزشی و نداشتن برنامه ساختاری و محتوایی را از عمده دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه برشمرد و گفت: اجرای سیاست‌های مدرسه محوری، تمرکز زدایی، ایجاد ارتباط عمیق بین مدرسه و خانواده می‌تواند برای ارتقا آموزش کارساز باشد.
سیدجواد حسینی، دیگر معاون پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز دخالت سیاسیون در چینش مدیران را علت اصلی افت تحصیلی و پایین بودن کیفیت آموزش در استان دانست و گفت: باید ضمن پرهیز از هرگونه سیاسی کاری با ارائه امکانات آموزشی و تأمین تجهیزات آموزشی، جذب نخبگان مستعد و جوان در بدنه آموزش و پرورش برای رشد وضعیت آموزشی در استان گام برداشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پایان این نشست گفت: ارتقا کیفیت آموزشی و شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان در مدارس مستلزم همکاری و همراهی همه دلسوزان نظام تعلیم وتربیت است.
حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه با وجود کمبود فضا‌ها، امکانات آموزشی مناسب و پایین بودن برخی شاخص‌های آموزشی، باز شاهد کسب موفقیت‌های علمی توسط معلمان و دانش‌آموزان در سطح کشور هستیم.
وی گفت: مشارکت سرمایه‌های آموزشی پیشین و استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌تواند موجب شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان و ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس را فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
ایگم خدای دانش پایه اونجا چکاره هست چرا چرا نیروی مثل دکتر خسرو نظری را دعوت نکردند خدای همین جمعی که در عکس بودند آموزش وپرورش استان را نابود کردند بخصوص علی محمد دانشی .
معلم
Iran, Islamic Republic of
عالی جنابان سلام
واقعا مایه تاسف هست که همه شما نتوانستید درد واقعی آموزش و پرورش و علت اصلی افت آموزشی و تربیتی دانش آموزان را با شجاعت و دلسوزانه بیان کنید و کلا به تعارف و رفع تکلیف بسنده نمودید.
رتبه آخر آموزشی وعلمی استان در کشور نتیجه بی برنامگی وضعف شما نوبرانی بود که خود بر مبنای رای و انتخابات به صندلی معاونت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد رسیدید نه اینکه ابلاغ شمابر اساس شایستگی بوده.
کاش در این جلسه از معلمان هم دعوت میشد تا نظرات و راهکارهای آنها هم شنیده می‌شد.
مطمئن باشید تا معلم در حال کرایه کشی و کار در اسنپ هست روز به روز اوضاع درس و تربیت بدتر خواهد شد.
آقای عزت خواه خردادماه فرمودید حق الزحمه تصحیح اوراق تا قبل از شهریور پرداخت می‌شود لابد یادت رفته پرداخت کنی.
یادت هست برای تصحیح چه دست پاچه شده بودی
لطفا تا دیماه نیامده حق معلمان را پرداخت کن.
معلم بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
همه قشنگ حرف زدند و دم انتخاب افراد مستعد و عدم سیاست کاری شدند،اما آیا به راستی خود در مقام عمل اینچنین بودند؟ در دوره مسولیت تمام شرکت کنندگان در این نشست کار کرده ام،اما خدا شاهد است عمل و رفتار همه آنها با صحبت هایشان صد در صد متناقض است. سیاست ورزی ،انتخاب های نادرست مدیران و ... عامل افت آموزشی و پرورشی است. البته در ادوار مختلف شدت و ضعف این امر متفاوت بوده است.اوج این انتخاب های نادرست در طی سه چهار سال اخیر است.هجوم و انتقال نیرو از ادارت دیگر به بویراحمد و انتصاب آنها در پست های مدیریتی بدون داشتن هیچگونه صلاحیت و شایستگی حرفه ای منجر به افت و نزول بی سابقه در تمام شاخص های آموزشی و پرورشی شده است.
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
کاری بس ارزشمند
درودهاااااا
دانشگاه ها یاد بگیرند
چقد معلم ها با هم خوب هستن
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدایی ی سوال از رحمان فاضلی و محمد رحیم افشانی دارم حالا بقیه معاونین محترم حضورشان نه مایه تعجب نه رزومه قابل قبولی در سطح اموزش داشتند به همین خاطر نشستن کنار پدیده اموزش پرورش جناب اقای عزت خواه و جمالی جای تعجب نداشت شما دو نفر با ان سابقه درخشان و مدیریت اموزشی موفق چرا شما که می دانید بحث اموزش و کیفیت اموزشی برای این دونفر کشک فقط در این فکر و تلاش هستند که خودشان را به دو نماینده محترم اثبات نمایند باور کن مایه تعاسف فکر کنم بهترین معاون اموزشی اقای دکتر ایوب رضایی بودند که در این جلسه مسخره وقت خودشون تلف نکردند
فرهادو
Iran, Islamic Republic of
اصلا ایوب رضایی با جمالی یک قیاس مع الفارق است.
خال مه رویان سیاه و فلفل هندی سیاه... هر دو سوزانند اما این کجا و ان کجا
برو جمع کن جمالی با اون افتضاحاتی که به بار آوردید و آموزش را به تباهی کشاندید.
اسفندماه که موحد حونش چول وابی تو هم وردا د بیو
Sh
United Kingdom
ضمن سلام وعرض ادب ،خوداین آقایان می بایست درکلاسهای نهضت سوادآموزی که امروزه تعریف میشود و متاسفانه درمدیریت کلام کشوری هم به این مقوله مهم که هرفردی امروز می بایست سواد دیجیتال وسواد رسانه وانواع این گونه سوادآموزی ها رو میبایست دوره هاشون رو رفته باشد ومدرک رو هم دریافت کرده باشد تا امروزه بگویند فلانی باسواد هست ولیکن متاسفانه درشرایطی که دانش آموز آن ما از ۴ ،۵ سالگی جلوتر از معلمان ووالدینشان هستند چگونه گذشتگان ما میخواهند برای بچه های ما تصمیم گیری کنند درصورتیکه خود این ها تاریخ مصرفشان برای این دوره ها تمام است.بله آقای خسرو نظری و آقای رضایی این گونه تا حدودی نسبت به بقیه بودند.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
همه اذعان دارند دخالت سیاسیون یکی از عوامل مهم ناکارآمدی است ولی یقین دارم گوش شنوایی برای عمل به آن وجود ندارد و احیانا اگر همین معاونان آموزشی انتخاب شوند به این توصیه عمل نخواهند کرد
جهان بین
Iran, Islamic Republic of
کار خوبی است
من با اکثرشون کار کردم فعال تر دلسوزتی پیگیرتر از سید علی اکبرهاشمی نداشتیم بعدش هم آقای رضایی خوب بودن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1