تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۶۷۵۱۱
ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۶ مهر ماه 1402) صورت پذیرفت

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج) + تصاویر

۰
کبنا ؛ظهر امروز، محمدمهدی اسماعیلی_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای حضور در اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا، وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
به گزارش کبنا، ظهر امروز (پنج‌شنبه، 6 مهر ماه 1402)، محمدمهدی اسماعیلی_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از استقبال مسئولان ارشد استانی و شهرستانی، از پروژه‌ی مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج) بازدید کرد.
محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تالار مرکزی یاسوج در استان کهگیلویه، اظهار کرد: این طرح بعد از مدت‌ها (حدود ۱۵ سال) فعال شده و‌امیدواریم در اسرع وقت در اختیار مردم استان قرار گیرد.
وی افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح به سرمایه‌گذار اختصاص داده شده و فاز نخست این طرح در ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهد شد.
اسماعیلی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با استاندار استان، سینمای فاخر و ارزشمندی در یاسوج ایجاد خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد تأکید کرد: امروز در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه دنا شرکت خواهیم کرد.
اسماعیلی عنوان کرد: بنا داریم فضای پیشرفت فرهنگ و هنر در همه استان‌ها شکل بگیرد.
به گزارش کبنا، پروژه تالار مرکزی یاسوج سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و قرار بود روزی این تالار قطب فرهنگی کشور شود در حالی که در حد یک غول آهنی نیمه کاره در پیشانی شهر باقی ماند، در ابتدای دولت سیزدهم تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت.
تالار در حال ساخت مرکزی یاسوج بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری با زیربنایی افزون بر ۲۳هزار مترمربع ۱۴ سال به صورت نیمه کاره مانده است.
بنای غول آسای زنگ‌زده در ورودی شهر یاسوج سال هاست که به عنوان اسکلتی بی‌جان در گوشه‌ای جا خوش کرده است.
این طرح که از سال ۱۳۸۷ آغاز شده به دلیل کمبود اعتبار تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.
این تالار قابلیت و ظرفیت برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و همایش‌های بزرگ فرهنگی و هنری در سطح ملی را دارد.
تالار بزرگ فرهنگی یاسوج دارای یک سالن اصلی ۵۰۰ نفره، یک سالن ۵۰۰ نفره نمایش، سالن موسیقی و چندین سالن اختصاصی دیگر است.
در سفر وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۵ به استان کهگیلویه و بویراحمد، قرار بود که فاز نخست این طرح به بهره‌برداری برسد اما این اتفاق صورت نگرفت.
با توجه به ضرورت و اهمیت حوزه فرهنگ، نیاز است که بازسازی انقلابی ساختار‌های فرهنگی در کشور صورت بگیرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهم دانستن این موضوع، تأکید کرده که گره‌های باز نشده فرهنگ در چهار دهه گذشته در همین یکسال دولت سیزدهم باز شده است.
یکی از گام‌های دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ پیگیری تکمیل تالار بزرگ فرهنگی یاسوج است که کار‌های مقدماتی آن در حال انجام است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنج شنبه (۶ مهر ماه) برای حضور در اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا-یاسوج وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
امین درخشان بیان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته وزیر با حضور استاندار محترم از پروژه‌ی مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج)، بازدید خواهد کرد و با نماینده محترم ولی فقیه استان هم دیدار خواهد داشت.
وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه "شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا" حضور خواهند یافت.
درخشان گفت: این جشنواره ۶ مهر ماه سال جاری با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینماهنراداره کل فرهنگ وارشاداسلامی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و استان و هنرمندان برگزیده جشنواره از ۱۰استان کشور برگزار می‌شود.
دبیر شصت‌وهفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا درباره این دوره از جشنواره گفت: پیش از بیان هر چیزی از سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران برای همکاری و اهتمامی که برای برگزاری این جشنواره داشتند، تشکر می‌کنم.
دبیر شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا با اشاره به کیفیت و کمیت آثار ارسالی به این جشنواره گفت: این جشنواره در دو بخش فیلم و عکس برگزار می‌شود و بخش فیلم نیز به زیرشاخه‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی تقسیم می‌شود.
درمجموع ۱۰۲۸ اثر از ۱۰ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و طبق آخرین گزارشی که از اعضای هیأت انتخاب و داوری داشتم نیز رضایتمندی از کیفیت آثار وجود داشت و مشاهداتی که خودم نیز از بخش عکس داشته‌ام، می‌توانم بگویم که کیفیت آثار خیلی خوب بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد عزتمند
Romania
آخ و بخت دولت روحانی بیچاره که همه چی را تا 98 درصد آورده و چون عمرش تمام شد نتوانست آنها را به پایان برساند و الان بعد از دو سال ، 2 درصد تمام نشده ، آخ و بخت شیخ حسن روحانی بیچاره بی مادر و بی خواهر که کسی برایش نه لَیکه می زند نه کِل
Iran, Islamic Republic of
تنهشهری توکشورکه سینمانداره پیگیری کنیدیه سینماتویاسوج بزنن خیلی زشته سینمانداریم
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1