تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۶۷۴۵۳
کبنا گزارش می‌دهد

رزمایش سراسری فعالان فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / آیت‌الله سید نصیر حسینی: عقلانیت جامعه باید تقویت شود / سردار خرمدل: با خالی شدن مساجد شاهد آثار منفی در قشر جوان هستیم + (تصایر )

۰
کبنا ؛رزمایش سراسری فعالان فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد (مثل مصطفی ) به همراه آیین تجلیل از برگزیدگان فرهنگی هنری استان در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، این رزمایش سراسری صبح امروز به همت معاونت فرهنگی هنری سپاه فتح و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سردار حمید خرمدل_ فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد_، آیت الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد_، ستار هدایت خواه_ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد_، سرهنگ وحید مثنوی_ معاون فرهنگی هنری سپاه فتح_، مسئولان بسیج اقشار سپاه فتح و جمعی از فعالان فرهنگی هنری استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
سردار حمید خرمدل_ فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این رزمایش ضمن توصیه‌هایی در خصوص چگونگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تربیتی به متولیان امر، اظهار داشت: معنای برگزاری این جلسه این است که از امثال شهید صدر‌زاده پیروی کنیم و دنبال روی مرام آن‌ها باشیم.
سردار خرمدل با بیان اینکه کار فرهنگی و عقلانیت باید در دستور کار باشد، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مکانی که همه دور هم جمع می‌شدند و اثرپذیری داشت مسجد بود و ظلمی که بر جوانان تحمیل شد دور شدن جوانان از مسجد بود، دور شدن جوانان و پایگاه‌های بسیج از مسجد از جمله دیگر مشکلات در حوزه فرهنگ است.
وی با بیان اینکه همه کار‌های فرهنگی پیوست آن در مسجد است، ادامه داد: با خالی شدن مساجد و دور شدن جوانان از این مکان مقدس شاهد آثار منفی مختلف در قشر جوان هستیم.
سردار خرمدل گفت: برای انجام کار فرهنگی باید بدانیم روی کدام قشر هدف‌گذاری کرد در این راستا این هدف‌گذاری‌ها بر روی جوانان و نوجوانان است، امروز نوجوان و جوان در محیط از معلم، مسجد و کارفرهنگی دور است و این موضوع سبب آسیب‌های مختلف بر این قشر می‌شود.
وی گفت: مجموعه معاونت فرهنگی سپاه در استان و کشور با استفاده از زیرساخت‌های کم نظیری که دارند، برنامه‌ها و اقدامات فاخری را انجام می‌دهند.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر کار فرهنگی و عقلانیت در این زمینه اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید بپرسیم که کار فرهنگی را از کجا و برای چه کسانی باید انجام دهیم؟
وی ضمن تأکید بر اینکه همه کار‌های ما باید پیوست آن مسجد باشند، افزود: ما در این زمینه غفلت کردیم و باید یکی از اتفاقات بزرگ بازگشت فعالیت‌ها به مسجد باشد.
سردار خرمدل با طرح این سؤال که اگر می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم باید جامعه هدف ما مشخص باشند؟ یادآور شد: باید کار تربیتی بر روی نوجوانان و جوانان صورت گیرد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر اینکه متولیان فرهنگی باید برای انجام فعالیت‌های خود به مسجد برگردند، یادآور شد: باید کار فرهنگی و تربیتی بر روی جوانان در مساجد در دستور کار همه متولیان فرهنگی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری بر مسأله «جهاد تبیین» تأکید دارند به این دلیل است که همه باید در این زمینه کار و فعالیت انجام دهیم.
سردار خرمدل افزود: باید نوجوانان و جوانان را جذب و آموزش آن‌ها با ابزار‌های امروزی و رفتاری که زیبنده شرایط امروز جامعه است، این کار انجام گیرد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به بحث کتاب و کتابخوانی را یک ضرورت دانست و افزود: امروز در فضای مجازی شبهه‌هایی از طرف دشمن مطرح می‌شود که افراد دارای مطالعه و مسلط می‌توانند پاسخگوی شبهات باشند.
وی با اشاره به اینکه برای عقلانیت نیز مطالعه لازم باید صورت گیرد، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم ظرف آن «مسجد» و مخاطب آن نیز «نوجوانان و جوانان» هستند.
سردار خرمدل با بیان اینکه باید با فرزندان با عقلانیت و منطق صحبت و رفتار کنیم، پیشنهاد داد مسئولان و مجموعه‌های فرهنگی با تشکیل قرارگاه فرهنگی، فعالیت‌ها و برنامه‌ها را به مساجد ببرند تا نقش مسجد احیا شود.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید قرارگاهی با محوریت نماینده ولی فقیه تشکیل تا بتوانیم کار‌های فرهنگی فاخری را در جامعه انجام دهیم.
 آیت الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد_ در این همایش اظهار داشت: این جمله معروف که «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء» بیانگر مهم بودن کار فرهنگی است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: اگر شهیدی به مقام رفیع شهادت دست پیدا کند، انسان‌هایی در مسیر الهی قرار می‌گیرند و معنویتی در جامعه بشری خلق می‌شود، همه به برکت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه است.
وی فعالیت‌های فرهنگی را کار انبیا، اولیا و ائمه اطهار علیهم السلام دانست و افزود: اگر در جامعه‌ای هدایتگر وجود نداشته و انبیا الهی هدایت جامعه را بر عهده نمی‌گرفتند، همه بشر گمراه می‌شدند.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: در جا‌هایی که انبیا الهی حضور نداشتند و یا مردم و حکومت‌های زمانه به حرف ائمه انبیا گوش نمی‌دادند، نتیجه آن کفر، فساد، استبداد و استکبار بود.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هر کجا که ائمه اطهار علیهم السلام حضور داشتند، اخلاق، معنویت، عدالت، توحید و انقلاب شکل گرفت.
وی انقلاب اسلامی را مولود کار فرهنگی، حوزه‌های علمیه و تبلیغ دانست و ادامه داد: بعد از انقلاب انبیاء الهی انقلاب اسلامی با همکاری و همراهی خردمندان، نخبگان و حکمای جامعه شکل گرفت که در رأس آن حضرت امام خمینی (ره) رهبری جامعه را بر عهده داشت.
آیت الله حسینی تأکید کرد: وقتی رهبری یک انقلاب و جریان بر عهده یک انسان فقیه، سالک و عارف باشد نمی‌توان گفت انقلاب ناسالمی است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به برکت فرهنگی و‌ایده توحیدی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها پیروز شده، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس که جریان‌های معنوی عظیمی اتفاق افتاد، انسان‌های شایسته‌ای در این مسیر به مقام معنوی رسیدند.
وی ضمن تأکید بر اینکه دفاع مقدس جنگ فیزیکی و عادی نبود، بیان کرد: اگر مسأله فرهنگ، معنویت و اخلاق نبود، انقلاب ما در مقابل حمله‌ها، توطئه و ترور‌های دشمنان از ابتدا تاکنون موفق نمی‌شد.
آیت الله حسینی ادامه داد: جنگ تحمیلی دشمنان برای سقوط نظام و انقلاب بود و این جنگ نیز با پیگیری جنگ اقتصادی، توطئه، ترور، جنگ فرهنگی، جنگ ترکیبی و... تاکنون نیز در راستای ساقط کردن نظام و انقلاب ادامه دارد.
امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی علیرغم توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن با حرکت‌های دینی، انقلابی و اسلامی، معنوی و قدم‌های ثابت به پیروزی رسید.
وی تصریح کرد: دشمن امروز نیز بیکار نبوده و همانند گذشته که انواع توطئه‌ها علیه نظام و انقلاب را در دستور کار داشت، هم اکنون نیز تلاش بسیاری برای ضربه زدن به انقلاب نظام انجام می‌دهد.
آیت الله حسینی یادآور شد: دشمن تلاش بسیاری برای تأثیرگذاری بر باور‌ها و افکار نوجوانان و جوانان انجام می‌دهد، چون انقلاب فرهنگی با افکار و‌ایده‌های مردم در ارتباط است، دشمن نیز در این راستا فعالیت خود را انجام می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: برای مبارزه با توطئه‌های دشمنان باید کار و تلاش فرهنگی صورت گرفته و فعالیت‌های ما در فضای مجازی باید با تولید محتوای تأثیرگذار ادامه داشته باشد.
وی ضمن تأکید بر اینکه کار و تلاش فرهنگی و رسانه‌ای باید جدی گرفته شود، افزود: عقلانیت جامعه نیز باید تقویت شود.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که عقلانیت آن بالا نرود، به راحتی مسائل نادرست را می‌پذیرد.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز نماد حاکمیت خداوند در نظام تشریح و قانونگذاری «ولایت فقیه» است، هرچند برخی شاید این موضوع را قبول نداشته باشند.
وی در پایان گفتمان و منطق اسلام را دقیق دانست و گفت: کار فرهنگی باید منطبق بر اسلام و قرآن باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1