تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۶۷۳۳۴
با حضور مردم و مسئولان برگزار شد

برگزاری یادواره شهدا و گردهمایی رزمندگان و نقش‌آفرینان کهگلویه و بویراحمدی در جبهه‌های غرب و شمال غرب + فیلم و تصاویر

۰
کبنا ؛صبح امروز، یادواره شهدا و گردهمایی رزمندگان و نقش‌آفرینان کهگلویه و بویراحمدی در جبهه‌های غرب و شمال غرب در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه، 1 مهرماه 1402) یادواره شهدا و گردهمایی رزمندگان و نقش آفرینان کهگلویه و بویراحمدی در جبهه‌های غرب و شمال غرب با حضور اقشار مختلف مردم، سیدعلی احمدزاده_ استاندار، سردار حمید خرمدل_ فرمانده سپاه فتح استان، سردار عوض شهابی‌فر، سردار مصطفی مثنوی، سیدعلی ملک‌حسینی_ دادستان مرکز استان، سیدجواد هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استانداری و دیگر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و با سخنرانی سردار حسین دقیقی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از فرماندهان اسبق شمال غرب کشور، در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

    

سردار کاظم جلالی_ فرمانده پدافند غیرعامل کشور_  در این مراسم، گفت: در منطقه کردستان ۴۰ هزار شهید به انقلاب تقدیم شد که تعدادی از آن‌ها اهل استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.
سردار جلالی افزود: با توجه به اینکه کشور متشکل از اقوام مختلف است و قوم لر با وجود مردمان دلیر، شجاع، دین دار و صادق در پیروزی دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند.
وی با بیان اینکه فرقی نمی‌کند شهدا در کدام جبهه بودند ادامه داد: شمال، غرب و جنوب یا هر جبهه‌ای شهید جان شیرین خود را تقدیم اسلام و ایران کرده است.
فرمانده پدافند غیر عامل کشور گفت: نقش شهادت در انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ و برای دفاع از کشور در برخی مواقع، تنها راه شهادت است.
سردار جلالی با اشاره به اهداف شهدا افزود: دفاع از اصل انقلاب اسلامی، حفظ خاک و میهن بود و دفاع از ارزش‌های اسلامی از مهمترین اهداف شهدا بود.
وی گفت: شهدا ارزش ملی دارند و متعلق به هیچ گروهی نیستند بلکه متعلق به کل کشور هستند و همه باید به شهدا افتخار کنیم.
جلالی با بیان اینکه امروز مسأله حجاب خط مقدم است ادامه داد: برگزاری یادواره‌ها یعنی تداوم ماموریت شهدا؛ چرا که شهید زنده و ما آمده‌ایم بگویم ارزش‌های آن‌ها زنده است.
فرمانده پدافند غیرعامل کشور گفت: رزمنده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در اکثر شهر‌ها بودند و با توجه به تشابه بافت جغرافیای این استان با استان کردستان، رزمنده‌ها کهگیلویه و بویراحمد نقش زیادی در جبهه‌های کردستان ایفا کردند.
سردار جلالی افزود: این یادواره ضمن بزرگداشت شهدا گذری هم بر نوع جنگ در آن منطقه است.
وی بیان داشت: در کردستان یک نوع استراتژی و تفکری در جنگ داشتیم که قابل پیاده‌سازی است و الگوی جنگ با داعش را از کردستان گرفتیم.
فرمانده پدافند غیر عامل کشور افزود: کاری که شهید حاج قاسم سلیمانی انجام داد یک برنامه برای پیشگیری از حمله داعش بود و الگویی که حاج قاسم در عراق و سوریه پیاده‌سازی کرد؛ عین الگوی شهید بروجردی در کردستان بود.
سردار جلالی افزود: امروز تمرکز دشمن بر درگیری مردم است و در عرصه نظامی ما بازدارندگی برای دشمن ایجاد کردیم ولی جنگ ترکیبی کار جدید و پیچیده‌ای است که همه ما باید هوشیار باشیم.
وی با بیان اینکه باید امروز بدانیم که جنگ تفاوت کرده و به درون مردم کشیده شده است و ما در سال گذشته درگیر این جنگ شدیم اضافه کرد: فکر، ذهن، باور و رفتار برخی مردم را از طریق رسانه‌ها عوض کردند.
فرمانده پدافند غیر عامل کشور گفت: ما توانستیم به برکت خون شهدا این حادثه‌ها را جمع و آگاه‌سازی کنیم و خون شهدا مردم ما را بیدار و آگاه کرد.
وی بیان داشت: بی‌اعتنایی مردم به فراخوان‌ها و اعلام وفاداری به جمهوری اسلامی نشان از نقش ارزنده شهدا و بیداری مردم در آشوب‌ها بود.
سردار حمید خرمدل_ فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این یادواره گفت: کردستان قطعه‌ای از سرزمین ما است که رشادت‌های زیادی برای حفظ آن در منطقه انجام شد.
سردار خرمدل با اشاره به برگزاری این یادواره افزود: این یادواره‌ها برای پاسداشت جان فشانی‌های شهدا در آن نقطه است شهدایی مانند شهید محمود کاوه، صیاد شیرازی، محمد بروجردی، احمد کاظمی، مصطفی ردانی پور و... که آنجا دفاع کردند.
وی با اشاره به رشادت رزمندگان استان در شمال غرب کشور گفت: دلاور مردان استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای دوران دفاع مقدس تا به امروز مرزداری می‌کنند و ۳۳۳ شهید در منطقه غرب و شمال غرب کشور به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.
سردار خرمدل افزود: آخرین شهید استان در غرب کشور شهید جاودانیان بود.
وی بیان داشت: هر جا کشور نیاز داشت رزمنده‌های استان پای کار بودند و امروز از جوان‌های دهه هفتاد هم شهید تقدیم شده است.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز منظومه‌ای از اتحاد و همبستگی را برای یک هدف بزرگ مثل بزرگداشت شهدا و رزمنده‌ها را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1