تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : ۴۶۷۱۰۰
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تأسیس هنرستان‌های جوار در کنار صنایع بزرگ استان پیگیری شود / توسعه هنرستان‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد دارد

۰
کبنا ؛معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تأسیس هنرستان‌های جوار در کنار صنایع بزرگ استان پیگیری و عملیاتی شود.
به گزارش کبنا، در آستانه سال تحصیلی نشست هم‌اندیشی معاونین آموزش متوسطه، کارشناسان فنی وحرفه‌ای و مدیران هنرستانهای۱۳ شهرستان ومنطقه استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون اقتصادی استاندار، معاونین آموزش وپرورش، مدیران کل صنعت، معدن وتجارت، شهرک‌های صنعتی، فنی وحرفه‌ای و پارک علم وفناوری در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد توجه ویژه‌ای شده است که هنرستان‌ها در این زمینه نقش کلیدی دارند.
سید احسان عسکری با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی، موتور محرکه اقتصاد، صنعت و هنر در هر جامعه‌ای هستند بیان کرد: اگر این موتور محرکه بتواند به‌خوبی انجام وظیفه کند وضعیت بازار کار نیز به ثبات لازم دست خواهد یافت.
وی تأکید کرد: فرآیند آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد از سنین نوجوانی شروع می‌شود که نوجوانان بایستی در مدارس در کنار مباحث علمی و تئوری، مباحث عملی و مهارتی را نیز آموزش ببینند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از تلاش‌های اداره کل آموزش وپرورش استان در توسعه وگسترش هنرستان‌ها در سطح استان تقدیر کرد و گفت: نیروی انسانی ماهر می‌تواند مولد باشد و نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصاد کشور دارد که لازم است تأسیس هنرستان‌های جوار در کنار صنایع بزرگ در استان نیز پیگیری شود.
وی افزود: سرمایه انسانی مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌های نیروی انسانی تحول یافته در هر جامعه است که هنرستان‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش این ظرفیت و توانایی را برای افزایش سرمایه انسانی متعهد ومتخصص داراست.
عسکری با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم نوید بخش جهش بزرگ اقتصادی استان در سال‌های آینده است گفت: راه‌اندازی کارخانجات مختلف تولیدی از قبیل پتروشیمی‌ها، کارخانه قند و مزارع پرورش مرغ و ماهی و راه‌اندازی ۸ واحد تولیدی خوراک دام و طیور با ظرفیت ۱۰۰هزار تن، افزایش ۱۳۷ هکتاری گلخانه‌ها نشان از جهش بزرگ اقتصادی استان است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با تبریک فرار رسیدن آغاز سال تحصیلی گفت: سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور از اول مهرماه با شعار مهر مهدوی، مدرسه قوی، ایران قوی آغاز می‌شود که ۱۷۲هزار دانش‌آموز روانه کلاس‌های درس خواهند شد.
محمد جمالی، کسب رتبه سوم کشوری در توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در سال گذشته را مرهون تلاش همه معاونین آموزشی، کارشناسان مسئول فنی وحرفه‌ای شهرستان‌ها ومناطق و مدیران هنرستان‌ها در سطح استان دانست وگفت: حفظ وضعیت موجود و تلاش برای ارتقاء آن حداقل انتظار است که در سال جدید در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.
وی، فلسفه وجودی هنرستان‌ها را، آموزش هنرجویان برای بازار کار در رده‌های نیروی فنی ماهر و تکنسین دانست وگفت: فعالیت‌های آموزشی ومهارتی در هنرستان‌ها را با تلاشی مضاعف پیگیری کنید تا هنرجویانی ماهر، خلاق و کاربلد برای آینده تربیت شود.
وی بر ثبت نام به موقع هنرجویان تأکید کردو گفت: توسعه هنرستان‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد ومتخصص دارد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی ومنابع اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: مقام معظم رهبری سال جدید را سال رشد تولید و مهارتورم نامگذاری کردند که هنرستان‌ها اولین ومهمترین گام برای آموزش و رشد تولید هستند.
ایمان سبحان نژاد به آموزش‌های با کیفیت مهارت‌آموزی و تولیدی کردن هنرستان‌ها در سطح استان اشاره کرد وگفت: فروش محصولات هنرستانی، علاوه بر کسب در آمد و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در هنرجویان، گامی مهم برای رشد تولید و تحقق شعار سال خواهد بود.
وی به طرح شهید عجمیان مبنی بر تعمیر و تجهیز میز و صندلی‌های قدیمی و مستهلک و شاداب‌سازی مدارس با استفاده از ظرفیت هنرجویان هنرستانی اشاره کرد وگفت: در قالب این طرح بالغ بر ۳۰۰۰ صندلی و میز بازسازی و در اختیار مداترس قرار گرفت.
مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان نیز از کمک ۷۰ میلیارد تومانی تجهیزات به هنرستان‌ها در سال گذشته خبر داد وگفت: ۱۸۰ دستگاه کپی، چاپگر و کامپیوتر نیز خریداری گردیده و بزودی در اختیار هنرستان‌ها قرار می‌گیرد.
سید رضا حسینی نیک گفت: بنا را بر این گذاشته‌ایم که مهر ماه امسال هیچ مدرسه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلی در زمینه تجهیزات نداشته باشد که هنرستان‌ها و خوابگاه‌های دانش‌آموزی در اولویت قرار دارند.
وی بیان کرد: دهه اول مهرماه خوابگاه‌های دانش‌آموزی استان رصد و تعدادی پتو، تخت و ملافه بین آن‌ها توزیع خواهد شد و نمی‌گذاریم که دانش‌آموزی در این زمینه مشکلی داشته باشد.
محمد دانشی نسب رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز بر رعایت آیین‌نامه اجرایی مدارس و انبارگردانی در هنرستان‌ها تأکید کرد وگفت: بانک اطلاعاتی از تجهیزات تهیه و همه اموال هنرستان‌ها در سامانه ثبت گردد.
رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان نیزگفت: در ۷۳ هنرستان در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد قریب به ۷۵۰۰ هزار هنرجو در ۶۹ کد رشته مشغول تحصیل هستند.
ایمان بزرگ‌امید افزود: ۷ هنرستان استان کهگیلویه وبویراحمد در بین ۱۶۷۰هنرستان کشور به صورت نمونه انتخاب شدندکه در جشنواره بین‌المللی نمایشگاه ایران ساخت در قالب رویداد ملی الفتا که با حضور ۱۲ کشور همسایه برگزار شد در تهران شرکت کردند.
در پایان این آیین از مدیران و هنرآموزان برتر استان کهگیلویه وبویراحمد که در جشنواره ملی ایران ساخت و تولیدی کردن هنرستان‌ها نقش آفرینی کردند با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

جهان
Iran, Islamic Republic of
گپ گپو 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1