تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۶۳۳۳۹

بازدید سردار دُر از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه

۰
کبنا ؛سردار دُر اعلام کرد: در استان‌ کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولید نهال احصا شده و خوشبختانه ظرفیت بسیار بالایی برای تولید و کاشت نهال در  نهالستان‌های منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.
به گزارش کبنا، سردار دُر  مشاور و مدیر دفتر مدیریت  پایدار سرزمین در قرارگاه پیشرفت همه جانبه وزارت کشور و مشاور عالی رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به همراه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد از طرح بذرکاری و حفاظت منابع طبیعی در تنگ الگن و کوه سیاه  که در سطح ۱۰۰۰ هکتار بامشارکت مردم محلی و بنیاد الگن صورت گرفته بود بازدید کردند.
در این بازدید سردار در حفظ منابع آبی ناشی از بارش به مدد توسعه پوشش گیاهی تاکید کرد و گفت: جذب آب در زمین‌های دارای پوشش گیاهی به مراتب بیشتر است و از همین رو توسعه و بهبود پوشش گیاهی به حفظ و پایداری منابع آبی در کشور  نظیر کهگیلویه وبویراحمدکمک می‌کند.
سردار در  در بازدید از بذر کاری تنگ الگن  اظهار کرد: حفظ منابع آب و خاک مسئله مهمی برای رسیدن به توسعه پایدار است و یکی از راهکارهای حفاظت هر چه بهتر از این منابع توسعه و افزایش پوشش گیاهی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه پوشش گیاهی نقش مهمی در حفظ خاک دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات موجود فرسایش خاک است که خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام شده است.
مشاور عالی رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین  در بازدید از نهالستان شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در بحث پوشش گیاهی بنا شده است که به دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی طی ۴ سال یک میلیارد اصله نهال کاشته شود که قطعا این اقدام تاثیر خوبی خواهد داشت. اگر بتوانیم در منابع طبیعی هر آنچه که هست را حفظ کنیم کار بزرگی‌ انجام داده‌ایم.
سردار در با بیان اینکه تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در یک بازه زمانی چهار ساله یک اقدام جهادی از سوی سازمان منابع طبیعی است که با مشارکت بخش خصوصی و مردم انجام می شود، به شاخص‌های مدیریت جهادی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: خودباوری، داشتن ادبیات مشترک، کارآمدی و سرعت بخشیدن به کار، استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود، حرکت مبتنی بر علم و درایت و حضور مردمی و عزم ملی از شاخص‌های ضروری و لازم در اجرای این طرح جهادی است.
مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امروز ایران و کشورهای جهان با چالش‌های مختلف زیست محیطی و تغییرات شدید اقلیمی مواجه هستند و ما تکلیف داریم برای برون رفت از این چالش‌ها در زمینه افزایش پوشش گیاهی و جنگل‌کاری اقدامی جهادی داشته باشیم.
سردار در اعلام کرد: در استان‌ کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت تولید نهال احصا شده و خوشبختانه ظرفیت بسیار بالایی برای تولید وکاشت نهال در  نهالستان‌های منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.
در ادامه این بازدید  سعید جاوید بخت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: بذر کار کاری در تنگ الگن با مشارکت مردم محلی و بنیاد الگن در سطح ۱۰۰۰هکتار انجام گرفته است هر جایی که مشارکت مردم محلی پای کار باشد آن پروژه یا طرح از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی برخودار خواهد بود.
جاوید بخت در بازدید از نهالستان شهرستان کهگیلویه گفت ؛استان کهگیلویه وبویراحمد در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت عملکرد بسیار خوبی داشته و نهالستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در تلاش هستند که بیش از ظرفیت های نهالستان ها نهال تولید وکاشت کنند.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت مردم و دستگاهی مرتبط با این طرح  طی چهار سال ۱۵میلیون نهال تعهد کرده است ودر سال ۱۴۰۲ دومیلیون نهال تعهد کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1