تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۶۲۷۱۲
در سالروز فتح خرمشهر برگزار شد؛

یادواره شهدای عملیات بیت المقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد + تصاویر

۲
۱
کبنا ؛
یادواره شهدای عملیات غرور آفرین بیت المقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان استانی و خانواده های شهدا برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز چهارشنبه (3 خردادماه 1402) در گرامی‌داشت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت یادواره شهدای عملیات غرور آفرین بیت المقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی استاندار، فرمانده سپاه فتح استان، مسئولین استانی و خانواده های شهدای بیت المقدس، در سالن اجتماعات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یادواره شهدای آزادسازی خرمشهر عملیات بیت المقدس اظهار کرد: دشمن در جنگ ترکیبی باورهای ما را هدف قرار داده است و علیه سپاه و رهبری تبلیغات می کنند و نیروی خدوم انتظامی را شهید می کنند لذا حواسمان به مواضع قدرتمان باشد.
سید علی احمدزاده با بیان اینکه، رزمندگان و خانواده های شهدا مواضع قدرت ما هستند عنوان کرد: ما براساس این مواضع قدرت در صحنه هستیم و اگر از این مواضع غافل شویم از صحنه خارج شده ایم.
احمدزاده خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر ۴۳ شهید تقدیم کرد که به روح همه این شهیدان والامقام درود می‌فرستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: زمانی که دنیا در جهالت بود و انقلاب‌های کمونیستی و دین زدایی در جهان مثل انقلاب فرانسه، چین و شوروی حاکم بودند و منکر خدا، عبادت و دین بودند یک مرد الهی به پا خواست و مردمی که خداجویی در فطرت آنها بود امام بزرگوار را همراهی کردند.
وی اظهار داشت: کسانی که توانایی دیدن شکل‌گیری یک حکومت الهی و خدایی را نداشتند علیه انقلاب اسلامی جنگ تمام عیار به راه انداختند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جنگ هشت ساله تنها جنگ عراق علیه ما نبود بلکه جنگ تمام قدرت‌های دنیا برعلیه انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته ایران اسلامی بود.
وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله دفاع مقدس جنگ تفکر جهانی علیه یک حرکت توحیدی بود، افزود: قدرت‌های جهان تلاش می‌کردند در این جنگ اجازه ندهند مردم حکومت توحیدی و الهی داشته باشند.
احمدزاده با بیان اینکه در هشت ساله دفاع مقدس شرق و غرب در کنار هم قرار گرفتند تا یک جریان الهی و توحیدی در دنیا شکیل نگیرد، گفت: برای تشکیل حکومت دینی و الهی، نیازمند این باور بودیم که از جنگ، زمین گیرشدن و کشته شدن در راه خدا هراسی نداشته باشیم که در میان رزمندگان ما این باور وجود داشت.
وی با بیان اینکه، فتح خرمشهر با افرادی که از جان و مال و زندگی خود گذشتند میسر شد اظهار داشت: با این افراد فتح خرمشهر را انجام دادیم و کمر قدرت دشمن و هیمنه قدرت او را شکستیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه، مراکز و مواضع قدرتی داریم که باید حفظ شود، گفت: دشمن تلاش می کند مواضع قدرت ما را از بین ببرد شعار می دهد  تا به قدرت بلامنازعه ما که ولایت فقیه است آسیب برساند.
احمدزاده بیان کرد: خرمشهر مرکز قدرت دشمن بود اما ما کمر و هیمنه دشمن را شکستیم و عقب نشینی‌های دشمن نقطه آغاز پیروزهای رزمندگان ایران اسلامی در برابر دشمن تا دندان مسلح بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این یادواره گفت: یاد 41 شهید کهگیلویه و بویراحمدی در حماسه ماندگار عملیات بیت المقدس را گرامی می داریم.
وی افزود: به ویژه گرامی داریم یاد و خاطره عبداله نجفی اولین فرمانده دلاور قهرمان استان، که هنوز خانواده اش چشم انتظار یک نشانی از او هستند، و از خانواده‌اش اجازه گرفتیم که سنگ یادبودی به یاد این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر یاسوج داشته باشیم.
پارسیان‌نژاد گفت: در یک سال گذشته حدود ۱۳ هزار دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است که این مهم با همکاری استاندار، معاونین و مشاور امور ایثارگران استاندار، سپاه فتح، نیروی انتظامی، مدیران همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها صورت گرفت.
وی با تقدیر از همه تلاشگران حوزه ایثار و شهادت، افزود: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۱۳ ماه گذشته برای خدمات‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از افزایش اعتبارات ساماندهی گلزارهای شهدا خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان و والدین شهدا برطرف شد و در انبارهای بنیاد شهید دیگر کمبود امکانات بهداشتی نداریم.
پارسیان‌نژاد خاطرنشان کرد: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ۲۷۰ برنامه مورد ارزیابی، توانست در پایان سال ۱۴۰۱ از ۱۰۰ امتیاز ۹۶ امتیاز را کسب کند که نسبت به گذشته افزایش محسوسی را داشتیم.
وی اضافه کرد: با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، جلوی بخش زیادی از استخدام‌های بی‌ضابطه در دستگاه‌های اجرایی گرفته شد و خانواده‌های شهدا و ایثارگران ما دیگر نگران بی‌عدالتی در این زمینه نیستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد این اداره‌کل در توزیع خدمات بر اساس شعار دولت عدالت‌محور، بدون تبعیض است.
پارسیان‌نژاد همچنین به بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این اداره‌کل اشاره داشت و تصریح کرد: شش فیلم در حوزه ایثار و شهادت در دست تولید است و فیلم بلند سینمایی نیز در صورت آماده شدن فیلمنامه، به صورت صد درصد تأمین اعتبار می‌شود.
وی تکریم والدین شهدا را از مهم‌ترین وظایف مسئولان دانست و ادامه داد: از یک هزار و ۸۱۵ شهید استان فقط والدین حدود ۶۰۰ نفر از شهدا در قید حیات هستند و میانگین سنی جانبازان ما به بالای ۶۳ رسیده که این موضوع اهمیت تسریع در تکمیل مجتمع توانبخشی ایثارگران را دوچندان کرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۱۱ جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار شد که از این تعداد سه جلسه به ریاست استاندار بود و موضوعات مهمی از جمله ساماندهی گلزارهای شهدا در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد: دشمن می‌خواهد مردم را از دولت و نظام مأیوس کند
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز دشمن می‌خواهد مردم را از دولت و نظام مأیوس کند و در این شرایط همه وظیفه داریم از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنیم
 سردار حمید خرم‌دل امروز در یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس که در سالن اجتماعات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا، گرامیداشت یاد و خاطره آنها و درس گرفتن و الگوپردازی از شهدای والامقام است.
خرم‌دل افزود: در دوران دفاع مقدس عملیات‌های زیادی انجام شد که بسیاری از این عملیات‌ها به پیروزی‌های شگفت‌انگیز منجر شد اما عملیات بیت‌المقدس از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است، زیرا خرمشهر برگ برنده صدام بود و فتح خرمشهر برای ما یک امر حیثیتی بود و این اتفاق بزرگ صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله انجام شد، گفت: در عملیات بیت‌المقدس عبور از موانع بسیار مشکل و تجهیزات و تأسیسات دشمن بی‌شمار بود اما اتفاق بزرگِ آزادسازی خرمشهر صورت گرفت و ما همانطور که از شهدا باید درس بگیریم از این عملیات هم باید درس بگیریم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عملیات بیت‌المقدس را اوج خدامحوری رزمندگان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) پس از حماسه بزرگ فتح خرمشهر فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، یعنی رزمندگان ما به خدا توکل کردند و خدا آنها را یاری کرد.
خرم‌دل ولایت‌مداری رزمندگان را از دیگر شاخصه‌های عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد و ابراز داشت: امام فرمود خرمشهر باید آزاد شود و علی‌رغم همه پیش‌بینی‌های دشمنان، این اتفاق بزرگ رخ داد زیرا رزمندگان ما نخواستند فرمان امام روی زمین بماند.
وی وحدت بین نیروهای مسلح و مردم را از دیگر علل پیروزی در عملیات بیت‌المقدس دانست و تصریح کرد: خدامحوری، ولایت‌مداری و اتحاد الگوهایی هستند که از فتح خرمشهر گرفتیم و امروز هم به آنها نیاز داریم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود «خرمشهر‌ها در پیش داریم» که این مطلب ناظر بر دو موضوع است یعنی هم مشکلات متعددی داریم هم با سه شاخصه خدامحوری، ولایت‌مداری و اتحاد شهد شیرین فتح خرمشهر‌های دیگر را خواهیم چشید.
خرم‌دل با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اصطلاح «جهاد کبیر» در ادبیات دینی و فرهنگی ما وارد شده است که امروز به شدت به آن نیاز داریم، گفت: امروز دشمنان یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار علیه ما آغاز کردند و در این شرایط، مقاومت و سازش‌ناپذیری، گوش به فرمان ولایت بودن و اعتماد نکردن به آمریکا مصداق جهاد کبیر است.
وی متذکر شد: امروز دشمن می‌خواهد مردم را از دولت و نظام مأیوس کند و در این شرایط همه وظیفه داریم از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنیم زیرا مسیری که از سال ۱۳۵۷ شروع شده رو به جلو است و آینده از آن ما است.

در حال تکمیل ...
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بودجه اعتبار انتصاب نظام اسلامی شهدای بیت المقدس یادواره شهدا عملیات بیت المقدس
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به نام شهدا
برادر شهید
Iran, Islamic Republic of
تا الان خودت معاونینت فرماندار بویراحمد به چند خانواده شهید بجز نور چشمی ها سرزدید؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1