تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۴۶۰۷۶۴
طنین ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: فاصله گرفتن از مکتب قرآن بزرگترین آسیب اجتماعی است

۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاصله گرفتن از مکتب قرآن بزرگترین آسیب اجتماعی است.
به گزارش کبنا، ‌امین درخشان در محفل انس با قرآن کریم که در شهرستان مارگون با حضور جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد کریمه اهل بیت (ع) و تبریک سال نو بیان داشت: سالی که مزین هست به کلام مقام معظم رهبری (مهارتورم و رونق تولید) و امیدوارم که اینچنین شود و مشکلاتی که مردم دارند ان‌شاءالله به برکت سالی که اولش با روزه‌داری و ماه مبارک رمضان شروع شده برطرف شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خداوند را سپاسگزارم که بازهم توفیقی حاصل شد تا در ماه مبارک رمضان امسال، ترکیبی از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را با همت همکاران عزیزم، سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقران امام رضا(ع) برگزار کنیم. تا یک سری از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را بتوانیم شروع کنیم و با توجه به انگیزه و فهم فرهنگی مردم منطقه که در ما ایجاد کرده این برنامه‌ها را از شهرستان‌های پاتاوه و مارگون آغاز کنیم.
وی در ادامه به اهمیت قرآن کریم در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در بین مسلمان جهان مرسوم هست که بزرگترین قانون اساسی عالم قرآن هست و چه بسا بهتر از اینکه بالاترین قانون اساسی که در مکتب اسلام هست، کتاب الله و قرآن هست و این نشان دهنده جایگاه رفیع قرآن هم در هدایت هم در رحمت و هم در بشارت جامعه اسلامی می‌باشد که ماحصل همه این‌ها یک زندگی سعادتمندانه برای جوامع بشری است و در تمسک به قرآن امکان‌پذیر است و امیدوام شامل حال همه ما‌ها شود.
وی در ادامه افزود: بزرگترین سند اداری که برای هدایت بشر تبیین شده و از ابتدای خلقت، راه و مسیر رسیدن به کمال را تعریف کرده تمسک به قرآن است که قرآن مهمترین و بزرگترین مکتب و بنیان تربیتی برای همه ما‌ها و برای نسل ماست.
درخشان در ادامه گفت: آسیب‌های که در جامعه امروز وجود دارد، منشأ آن دوری از قرآن و دستورات قرآن است. به طور کلی فاصله گرفتن از مکتب قرآن خودش بزرگترین آسیب اجتماعی است و اگر ما از قران فاصله بگیریم، شک نکنید همه آسیب‌ها به سمت ما می‌آیند.
وی افزود: اگر در مکتب قرآن باشیم بدون تردید در مسیر کمال می‌توانیم، آینده خوبی داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه پرورش تقوا است و ماهی که شب‌های قدر را با آن عظمت و با بزرگترین کرامت و بهترین فرصت را برای همه ما‌ها قرار داده که بتوانیم مسیر خود را در صراط مستقیم با پروردگار تبیین کنیم و این فرصت‌هایی هست که در گذر ماه مبارک رمضان و ماه روزداری و ماه انس باقرآن ایجاد می‌شود.
درخشان در پایان گفت: انسان مجموعه‌ای از مراقبت‌های فردی و اجتماعی را تمرین می‌کند و تقوا پیشه می‌کند و همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید: «لعلکم تتقون و این مصداق لعلکم تتقون» و‌ امیدواریم این محافل فرصتی باشند تا ما‌ها به کمال و معرفت بیشتر در مسیر تقوای الهی برسیم.
وی در پایان از همه دست‌اندرکاران قدردانی کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1