کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طنین ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: فاصله گرفتن از مکتب قرآن بزرگترین آسیب اجتماعی است

19 فروردين 1402 ساعت 10:35

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاصله گرفتن از مکتب قرآن بزرگترین آسیب اجتماعی است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاصله گرفتن از مکتب قرآن بزرگترین آسیب اجتماعی است.
به گزارش کبنا، ‌امین درخشان در محفل انس با قرآن کریم که در شهرستان مارگون با حضور جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد کریمه اهل بیت (ع) و تبریک سال نو بیان داشت: سالی که مزین هست به کلام مقام معظم رهبری (مهارتورم و رونق تولید) و امیدوارم که اینچنین شود و مشکلاتی که مردم دارند ان‌شاءالله به برکت سالی که اولش با روزه‌داری و ماه مبارک رمضان شروع شده برطرف شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خداوند را سپاسگزارم که بازهم توفیقی حاصل شد تا در ماه مبارک رمضان امسال، ترکیبی از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را با همت همکاران عزیزم، سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقران امام رضا(ع) برگزار کنیم. تا یک سری از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را بتوانیم شروع کنیم و با توجه به انگیزه و فهم فرهنگی مردم منطقه که در ما ایجاد کرده این برنامه‌ها را از شهرستان‌های پاتاوه و مارگون آغاز کنیم.
وی در ادامه به اهمیت قرآن کریم در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در بین مسلمان جهان مرسوم هست که بزرگترین قانون اساسی عالم قرآن هست و چه بسا بهتر از اینکه بالاترین قانون اساسی که در مکتب اسلام هست، کتاب الله و قرآن هست و این نشان دهنده جایگاه رفیع قرآن هم در هدایت هم در رحمت و هم در بشارت جامعه اسلامی می‌باشد که ماحصل همه این‌ها یک زندگی سعادتمندانه برای جوامع بشری است و در تمسک به قرآن امکان‌پذیر است و امیدوام شامل حال همه ما‌ها شود.
وی در ادامه افزود: بزرگترین سند اداری که برای هدایت بشر تبیین شده و از ابتدای خلقت، راه و مسیر رسیدن به کمال را تعریف کرده تمسک به قرآن است که قرآن مهمترین و بزرگترین مکتب و بنیان تربیتی برای همه ما‌ها و برای نسل ماست.
درخشان در ادامه گفت: آسیب‌های که در جامعه امروز وجود دارد، منشأ آن دوری از قرآن و دستورات قرآن است. به طور کلی فاصله گرفتن از مکتب قرآن خودش بزرگترین آسیب اجتماعی است و اگر ما از قران فاصله بگیریم، شک نکنید همه آسیب‌ها به سمت ما می‌آیند.
وی افزود: اگر در مکتب قرآن باشیم بدون تردید در مسیر کمال می‌توانیم، آینده خوبی داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه پرورش تقوا است و ماهی که شب‌های قدر را با آن عظمت و با بزرگترین کرامت و بهترین فرصت را برای همه ما‌ها قرار داده که بتوانیم مسیر خود را در صراط مستقیم با پروردگار تبیین کنیم و این فرصت‌هایی هست که در گذر ماه مبارک رمضان و ماه روزداری و ماه انس باقرآن ایجاد می‌شود.
درخشان در پایان گفت: انسان مجموعه‌ای از مراقبت‌های فردی و اجتماعی را تمرین می‌کند و تقوا پیشه می‌کند و همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید: «لعلکم تتقون و این مصداق لعلکم تتقون» و‌ امیدواریم این محافل فرصتی باشند تا ما‌ها به کمال و معرفت بیشتر در مسیر تقوای الهی برسیم.
وی در پایان از همه دست‌اندرکاران قدردانی کرد.
 


کد مطلب: 460764

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/460764/2/مدیرکل-فرهنگ-ارشاد-اسلامی-کهگیلویه-بویراحمد-فاصله-گرفتن-مکتب-قرآن-بزرگترین-آسیب-اجتماعی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1