تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۳۱
کد مطلب : ۴۴۸۳۳۰
در سفر استانی یک روزه مدیران استانی به لنده مطرح شد

دو پروژه مهم لنده آب رسانی به اراضی دشت بن و جاده لنده تراب است که باید در اولویت باشد.

۰
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل استانی به همراه مدیران شهرستان لنده از پروژه های عمرانی شهرستان بازدید کردند.
به گزارش کبنا نیوز؛ غبارروبی از گلزار شهدای گمنام شهرستان لنده در بدو ورود به شهرستان لنده نیز آغاز گر برنامه های این سفر بود.
در این سفر یک روزه پروژه های حوزه راه وشهرسازی، کشاورزی و خدماتی و شهری وروستایی مورد بازدید قرار گرفتند.
بازدید از آخرین وضعیت پروژه راه ارتباطی لنده_تراب، ایستگاه پمپاژ روستای آبزرگه، طرح هادی روستاهای کهناب و دم تنگ، شهرک بهاران، بازدید از پارک کوهپایه لنده،طرح گردشگری موگرمون و پل ارتباطی روستای وحدت  از جمله بازدیدهای مهمی بود که امروز مورد بررسی قرار گرفته است.

در جلسه شورای اداری لنده فرماندار لنده اظهار داشت: انتظار مردم از مسولان به خصوص در حوزه عمران و توسعه و کشاورزی و شهری بیشتر است.

جلال دانش گفت: تلاش های خوبی در حوزه ارتباطات بیش از ١٢میلیارد تومان برای شهرستان در نظر گرفته شده است که امیدواریم جهش خوبی در حوزه ارتباطات داشته باشیم.
وی گفت:بیش از ۶٣درصد راههای شهرستان خاکی هستند و مابقی نیز نیازمند اصلاح و توسعه هستند و در برخی پروژه ها پیمانکاران ضعیفی هستند که خدمات نظام را زیر سوال خواهند برد.
دانش گفت:امیدواریم در حوزه لنده_تشان و لنده_تراب نیازمند همت و تلاش بیشتری از مسولان حوزه راهداری هستیم.
وی گفت: جاده روستای کتج بیش از ٣بار زیرسازی شده است ولی هرگز رنگ اسفالت را ندیده است.

فرماندار لنده گفت: در حوزه اصلاح شبکه برق ١٢روستای شهرستان سرعت کار کم است که انتظار داریم این مهم با سرعت بیشتری همراه شود و گاها نیز جابجایی یک تیر برق چندین سال طول میکشد.
فرماندار دانش گفت:در شهرک های فجر، بهاران، سراسیاب مشکلات زیادی داریم که انتظار داریم این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
فرماندار لنده گفت:امیدواریم در حوزه ورزش و جوانان که بیشترین مشکلات را داریم انتظار است بحث رئیس این اداره در لنده هرچه سریعتر تعیین شود.
وی گفت:بیش از ٢٠خیابان در سطح شهرلنده داریم که فاقد شبکه توزیع آب شرب هستند که نیازمند حمایت ویژه است.

دانش گفت:در بحث گاز رسانی به روستاهای بخش موگرمون و حوزه بخش مرکزی توجه ویژه صورت گیرد و متاسفانه چندین بار برای موضوع تعمیر جاده روستای آتشگاه را خراب کردند و نسبت به اصلاح و آسفالت آن اقدامی صورت نگرفته است.
وی گفت:شهرداری ما چندان دارای تمکن مالی نیست و نیازمند حمایت ویژه است که امیدواریم حوزه مدیریت شهری استان حمایت ویژه ای داشته باشند.
دانش تاکید کرد:انتظار داریم مدیرکل بنیاد مسکن یکبار هم که شده است از روند طرح هادی روستاهای شهرستان بازدید داشته باشند.
جلال دانش گفت:بحث مشکلات زمین های روستایی یکی از چالش های مهمی است که چندسالی است که در روستاهایی که فرد بیش از ٧٠سال سکونت دارد را منابع ملی و طبیعی اعلام می کنند و اعلام داشتند که باید پول این زمین ها را نیز باید پرداخت کنند که به خودی خود یک چالش بزرگ است.

شهردار لنده در ادامه با گلایه از برخی ادارات شهرستان لنده گفت: ادارات خدمات رسان در بحث کنده کاری های خیابان ها واقعا تخریب ها به گونه ای است که یک خیابان را بیش از ٣الی ۴بار تخریب می کنند که نشان دهنده فرسوده بودن شبکه آب است.
سلمان رنجبر گفت: در بحث نیروی انسانی و کارخانه آسفالت مشکلات زیادی داریم که انتظار می رود استانداری حمایت ویژه ای در این حوزه داشته باشند.
در ادامه نیز مدیر آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت: بنیادعلوی بیش از ۴سال است که در این شهرستان فعالیت دارد که انتظار داریم نسبت به تکمیل پروژه ها همت کنیم.
علی نیکبخت گفت:در حوزه کشاورزی بیش از ٢۵میلیارد تومان اعتبار در بحث آبیاری دشت بن را داریم که قریب به ٧میلیارد تومان سهم بنیاد علوی بود که بیش از ۵میلیارد تومان لوله خریداری شده است.
وی گفت:بحث ساخت مسکن محرومان یکی از مهمترین اقداماتی است که امیدواریم در زمان خود بتوانیم این مهم را عملیاتی کنیم.
مدیر آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت: در بحث ساخت مرکز توان بخشی بهزیستی بیش از ٢میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان تامین اعتبار جدید داریم که این اعتبار به پیمانکار ابلاغ شده است.
وی گفت: بیش از ۵٠٠میلیاردتومان سهم اعتباراتی بنیادعلوی برای اشتغال استان در نظر گرفته شده است که امیدواریم در تخصیص اعتبارات سهم شهرستان لنده در اجرای طرح اشتغالزایی گام های اساسی برداشته شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پروژه دشت بن یکی از پروژه های مهم استانی است که بالاترین اعتبار با بیش از ١۵میلیارد تومان برای این پروژه از محل سفر ریاست جمهوری به استان تامین و تخصیص یافت.
معتمدی پور گفت: در سفر گذشته نیز قول هایی به مردم شهرستان لنده داده بودیم که بیش از ١٢٠متر کانال ابیاری اراضی کشاورزی بااعتبار ۱۲۵میلیون تومان بود که ۹۰درصد کارتاکنون انجام شده است.
وی بابیان اینکه پمپ های ابلش و ابرزگه تعمیر شده اند تصریح کرد: قنوات مونه، مال اخوند، کتج و شیتاب نیزنیز تامین اعتبار شد.
معتمدی پور در پایان گفت: تمام قول هایی که در سفر استاندار به لنده داده بودیم عملی شد.

کیامرث حاجی‌زاده که به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان لنده به این شهرستان سفر کرد در شورای اداری، خرداد را ماه انقلاب اسلامی دانست و با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: رسالت ما مسئولان خارج از شعار دادن این است که به وعده‌هایمان عمل کنیم چرا که همه فرزند این آب و خاک هستیم و باید با مردم صادق باشیم.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خدمات نظام اسلامی مطرح شود، افزود: مسئولان بگویند همه خدمات استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به ۴۳ سال عمر انقلاب است اما محرومیت‌ها بالا و سوء مدیریت‌ها زیاد است.
 
وی با بیان اینکه طی ۱۶ ماه اخیر که به عنوان معاون امور عمرانی استان منصوب شدم برای پنجمین بار به لنده سفر کردم، گفت: باید بگویم نظام جمهوری اسلامی در لنده چه کاری کرده است، البته شهرستان مشکلات آب شرب و برق و چند مشکل دیگر دارد که آنها هم باید بیان شود.
 
حاجی‌زاده با بیان اینکه لنده برای توسعه باید از بن‌بست خارج شود، افزود: اولویت شهرستان، اتصال لنده به محور مهم پاتاوه_ دهدشت است، ضمن اینکه پل تراب احداث شد و ۵ کیلومتر جاده باقی مانده که بنیاد علوی متولی احداث جاده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبارات جاده تراب تامین می‌شود، عنوان کرد: پروژه کشاورزی دشت بن دیگر پروژه مهم این شهرستان است که ۵ ماه پیش کلنگ‌زنی و با در نظر گرفتن ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبار فعال شده است.
وی با اشاره به رفع مشکل آب آشامیدنی شهرک فجر و شهرک شهید رجایی لنده یادآور شد: به غیر از مدرسه شهرک فجر و یک پروژه دیگر در روستای کتج بقیه قول‌هایی که در سفرهای گذشته به مردم دادیم یا به اتمام رسیده یا در حال انجام است.
 
وی با اشاره به سفر نوروزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهر لنده گفت: وعده‌هایی که در این سفر به مردم داده شده باید عملیاتی شوند، ضمن اینکه از اعتبارات سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان ۸۳.۵ میلیارد تومان برای جاده‌های لنده اعتبار اختصاص داده شده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای بهسازی، بازسازی و تعریض پل موگرمون ۱۰ میلیارد تومان، تکمیل جاده طریق‌الطیب ۲۰ میلیارد، استادیوم لنده ۳ و بیمارستان لنده ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه تکمیل جاده طریق الطیب از افتخارات مدیران استان است، گفت: با تکمیل این جاده گردشگری و کشاورزی منطقه رونق پیدا می‌کند و اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از محل ماده ۵۸ و ۴۲ حدود ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون به برخی روستاهای این شهرستان کمک شد، گفت: این سفر مصوباتی از جمله زیرسازی معابر شهرک‌های سرآسیاب و بهاران داشت که از محل اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۱ جدول‌کشی و آسفالت انجام و مشکل برق حل می‌شود.
حاجی‌زاده از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری لنده، حوزه عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد و گفت: سال گذشته ۵ میلیارد تومان از محل‌های مختلف به این شهرستان کمک شد که بخش اعظمی از این مبلغ صرف پرداخت حقوق شد، ضمن اینکه امسال اعتبارات ارزش افزوده با تعریف پروژه اختصاص داده می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان اینکه شایسته نیست لنده به عنوان شهر اولین‌ها فاقد فضای سبز باشد، خاطر نشان کرد: نظارت شود تا اعتبارات در محل اختصاص داده شده هزینه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1