تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۴۷۴۰۵
در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد؛

حسین‌پور: من متعلق به همه استان کهگیلویه و بویراحمد بودم / عسگری: بحث توزیع درآمد را در کنار رشد خواهیم دید / روزبهان: شدیداً به مبارزه با فساد معتقدم / تعامل با رسانه‌ها از برنامه‌های جدی من است (+ گزارش تصویری)

۱
کبنا ؛
بعدازظهر امروز (7 اردیبهشت 1401) آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمد جواد حاجی حسینی معاون پارلمانی وزارت صمت و احسان عسگری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این آیین، سالار حسین‌پور مدیرکل پیشین سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه از افراد به یادگار می‌ماند عملکرد آنها است. در دوره‌ای که نزدیک به سه سال طول کشید، کوچکترین زمانی نبود که ذهن و نگاه ما، صنعت و معدن و تجارت استان نباشد. این را عزیزانی که همراه ما بودند می‌توانند شهادت دهند.
وی عنوان کرد: من متعلق به همه استان کهگیلویه و بویراحمد بودم؛ مناطق مختلف استان برای من تفاوتی نداشت؛ این را به عنوان یک کارنامه خوب برای خودم تلقی می‌‎کنم که در جهت توسعه استانم هیچ مکانی برای من تفاوتی نداشت.
حسین‌پور با بیان اینکه استان ما استان محرومی است، گفت: امروز این استان نیازمند توسعه است. مولفه‌های توسعه، جمعیت، سرمایه، تکنولوژی و عوامل نهادی است.
وی افزود: کسانی که  در استان مدیریت می‌گیرند، باید بگذاریم کار کنند و مدیریت توسعه را فدای مدیریت سیاسی نکنیم.
وی با بیان اینکه در دوره مدیریت من فشارهای سیاسی بسیار زیاد بود، گفت: اگر سختی بود، آن را به جان و دل خریدیم.
وی با اشاره به اینکه همه همکاران من در سازمان، و مجموعه ادارات استان با این عزیز همراه باشید، گفت: مدیریت ایشان باعث خواهد شد صنعت و معدن دارای آبرو باشد. در این صورت استان جایگاه خوبی خواهد داشت.
حسین‌پور در ادامه به بیان برخی از کارهایی که در دوره مدیریت او انجام شده بود اشاره کرد و گفت: در این مدت مجموعه‌ای از کارها انجام شد. برنامه‌ای برای استان تعریف شده است و امیدواریم در دو یا چهار سال آینده تحولی اساسی در استان اتفاق خواهد افتاد و مسأله اشتغال استان برطرف شود.
وی گفت: امروز پتروشیمی گچساران بیش از 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به امید خدا امسال می‌توانیم این را افتتاح کنیم.
وی گفت: بوکسیت سرفاریاب که به صورت خام ارسال می‌شد، هفته پیش این قول را گرفتیم که بحث پرعیارسازی بوکسیت را داشته باشیم و در پی آن جوانان آن منطقه صاحب اشتغال شوند.
وی افزود: آهک هیدراته هم تا پایان سال انجام می‌شود و هربی فارمد در گچساران راه‌اندازی خواهد شد.
وی گفت: یکی از بحث‌های مد نظر ما کارخانه قند یاسوج است که انشاالله به بهره‌برداری برسد.
حسین‌پور گفت: یکی دیگر از پروژه‌ها که دوست داشتم در زمان خودم راه‌اندازی شود، پروژه آرد و نشاسته است. انتظار داریم این پروژه که مربوط به بنیاد شهید است راه‌اندازی شود و ما می‌توانیم بیش از 200 نفر در اینجا اشتغال داشته باشیم.
حسین‌پور بیان کرد: اگر استان ماکم‌برخوردار است، مشکل ما در همین بحث اشتغال است.
وی با اشاره مباحث زمین‌شناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مورد زمین‌شناسی و اکتشافات، تا قبل از سال 98، کمتر از یک پنجم در این استان مطالعه انجام شده بود. اما دکتر قریب‌پور برنامه‌ای را طرح کردند. از آن موقع استارت زدند. الأن 14 مجوز صادر شده است. 10 مجوز دیگر هم صادر شده است که کار اکتشاف را انجام دهند. الأن هم معادن خوبی هم شناسایی شده است.
در ادامه، سید احسان عسگری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای روزبهان از افراد قابل و توانمند است. آقای حسین‌پور هر تلاش و قابلیتی که داشتند به کار گرفتند.
وی گفت:کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های دیگر عقب است. بخشی از آن ناشی از ساختار قدرت است.
وی خطاب به حاجی حسینی گفت: خواهش می‌کنم سازمان‌هایی مثل ایمیدرو مسئولیتی پیدا کنند که در توسعه کهگیلویه و بویراحمد برش زیادی داشته باشند و بخشی از مسئولیت اجتماعی این سازمان‌ها به این استان گسیل داده شود.
عسگری اظهار داشت: صنعت و معدن رویکرد آن میان مدت و بلندمدت است. اما تجارت هم بلندمدت است اما باید در نقطه عمل کنیم و باید در دقیقه تصمیم گرفت.
وی گفت: عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد زیاد است و غیر از مسئولین و مردم کسی نمی‌تواند آن را حل کند. اما در این میان مسئولین بار سنگینی دارند و برای مسئولین کارهای زیادی تعریف شده است.
وی بیان کرد: من به شما قول می‌دهم کهگیلویه و بویراحمد شرایط آن به نحوی است که با تلاشی سه ساله گام مهمی را برداریم. سند توسعه دستگاهی را باید تبیین کنیم و این سند، مستلزم آن است که سند آمایش استان را بشناسیم.
وی بیان کرد: در هفته آینده جلسات عملیاتی آن را شروع خواهیم کرد و دستگاه‌ها برای یک برنامه چهار ساله برنامه عملیاتی خود را بنویسند و طرح‌ها را ما اگر بتوانیم به سرانجام برسانیم تأثیر فوق‌العاده‌ای در جهش استان خواهد داشت.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بحث توزیع درآمد را در کنار رشد خواهیم دید، گفت: نگاه ما صرفاً افزایش درآمد برای یک گروه خاص نیست و تمام مردم این استان باید بهره ببرند.
عسگری با بیان اینکه امیدوار باشید با یک تلاش سه یا چهار ساله حتماً دستاوردهای بسیار خوبی خواهیم داشت، گفت: درآمد سرانه را افزایش خواهیم داد و نسبت به کشور سه چهار پله ارتقاء خواهد یافت.
سید جواد حاجی‌حسینی معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت‌خانه از خدمات آقای حسین‌پور حتماً بهره‌مند خواهد شد.
وی یکی از برنامه‌های این وزارت را احیای واحدهای تولیدی که راکد بودند، خواند و گفت: با هوشمندسازی، امضای طلایی حذف شده است.
وی گفت: با این هوشمندسازی ما دیگر شاهد این نخواهیم بود که بچه پنج ساله و پیرزن 90 ساله کارت بازرگانی داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اجرای رویکردهای این وزرات مبتنی بر دانش‌بنیانی است و ما باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان تقاضامحور برویم و نباید یک جنس را در خلأ تولید کنیم و حالا به دنبال مشتری بگردیم. در حالی که شرکت دانش‌بنیان باید تقاضامحور باشد.
در ادامه کریم روزبهان مدیرکل جدید صمت کهگیلویه و بویراحمد در آیین معارفه خود اظهار داشت: از آنجایی که مهمترین هدف نظام، بحث توسعه اخلاق و معنویت است، هیچ سازمانی بی نیاز از ترویج روحیه معنویت و اخلاقی‌گری نیست.
وی گفت: اینجانب در طول مدت 26 سال خدمتم در این سازمان، با عنایت به شناختی که از این سازمان دارم، امید دارم که بتوانم کشتی این سازمان را به سلامت به سر منزل مقصود برسانیم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های خود گفت: اولین برنامه ما دوری از حواشی است؛ چرا که استان ما لطمات زیادی از این حواشی دیده است.
وی افزود: بنده معتقد به کلام فاخر و محیط فاخر هستم؛ من معتقد به تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف هستم و در چشم بنده همه یکسان خواهند بود؛ شدیداً معتقد به مبارزه با فساد هستم؛ از کمک عالمان و اندیشه‌ورزان بهره خواهم برد. بنده معتقد به اصل مشورت و معتقد به تغییرات جدی ضمن حفظ کرامت افراد هستم؛ به شفافیت‌سازی کلیه امور اعتقاد دارم.
مدیرکل جدید صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعامل با رسانه‌ها از برنامه‌های جدی بنده است. توجه به علم‌محوری و کار کارشناسی از اصولی است که به عنوان برنامه کاری خود بر آن تکیه دارم
روزبهان در پایان گفت: بنده دارای تجربیات فروانی در سازمان صمت استان هستم و معتقدم صنعت ما برای توسعه بسیار جا دارد و استان ما دارای پتانسیل‌های بسیار مناسبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

جهان
Iran, Islamic Republic of
جناب عسکری تا میتوانید حواله به آینده بدهید 😃
بالونی
Iran, Islamic Republic of
باخت روشنفکری قطعی است بایدبه فکریه نفردیگی باشیم
Romania
سلام.خداقوت به همگی.بله.حسین پور چون سواد وتخصص داشت ،نقس اساسی ایفا کرد.ان شا الله روزبهان بتواند طرح هارا پیگیری کند واستان از محرومیت نجات پیدا کند.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار.
هرکه بتواند یه قدم برای این جوانان بیکار بردارد پیش خدا سربلند است.
خدا پشت وپناهتون
Romania
درود برسالار حسینپور
ماندگارترین مدیر تاریخ استان
واقعا سالار برازنده نام ایشان می‌باشد
Iran, Islamic Republic of
سالار بویراحمدی در وزارتخانه می درخشد.همانطوری که حاج حسینی گفتند سالار بویراحمدی باید در وزارتخانه باشد وقدم های موثری برای ایران اسلامی بردارد.حسین پور آزاده هست.بزرگ مرد مردم دار،پهلوان پاکدست ،با شرافت.تا قیامت مدیونتم
بویراحمد بزرگ
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نفر سوم هم نخواهد شد به نوعی نیروی سوخته است نیروهای شاخص ندای وحدت درحال انتخاب جایگزین ایشون هستند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1