تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۴۴۶۱۱۸
کبنا گزارش می دهد؛

استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در گچساران + تصاویر

۰
کبنا ؛ستاد استقبال و اطلاع رسانی از مسافران و گردشگران نوروزی در ورودی شهرستان گچساران تشکیل شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، خردمند رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گچساران گفت: گچساران در این فصل سال آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و روزانه مسافران زیادی به این شهرستان مراجعه می کنند.
وی گفت: عمده محل اسکان مسافران نوروزی در پارک های بانوان و دیگر پارک های شهرستان، 3 خانه مسافر، همچنین اسکان مسافران نوروزی در مدارس است.
خردمند اظهار کرد: سیاه چادر عشایری نیز به عنوان نمادی از زندگی عشایری و روستایی گچساران در محل ستاد استقبال از مسافران دایر است.
خردمند بیان کرد: اقلام تبلیغاتی و مکان های گردشگری گچساران و نقشه استان نیز در این مکان توزیع می شود.
خردمند گفت: چهارطاقی خیرآباد، امام زاده بی بی حکیمه، قلات گناوه، آبریگون، روستای مارین، دشتک دیل، حوزه لیشترو سد کوثر، پاکوه و سرابننیز از عمده مناطق گردشگری شهرستان گچساران است.
جاجیم و گلیم صنایع دستی روستاهای بیدزرد و سربیشه
آقای آزادی و همسرش منیژه درخشان نژاد اهل روستای بیدزرد گچساران در محل استقبال از مسافران نوروزی سیاه چادر برپا کرده اند و مشغول پخت نان تیری هستند.
روستای بیدزرد و سربیشه از روستاهای ترک نشین شهرستان گچساران و یکی از قطب های صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
خانم درخشان نژاد در این خصوص گفت: عمده فعالیت های زنان این روستا در زمینه بافت گلیم و جاجیم است. روستای بیدزرد و سربیشه گچساران در بافت گلیم های سوزنی جزو روستاهای شاخص در سطح کشور است.
وی اظهار کرد: از صفر تا صد بافت گلیم، از فراهم آوری پشم گوسفندان، نخ ریسی، رنگ رزی طبیعی پشم، و بافت گلیم هایی که طرح های سنتی مخصوص منطقه را دارند، از جمله فعالیت های دستی مردم این روستا است.
آقای درخشان نژاد نیز گفت: این سیاه چادر و پخت نان محلی را در اینجا ترتیب داده ایم برای اینکه فرهنگ سنتی دیرینه خود را حفظ کنیم و همینطور مردم شهرهای دیگر، با فرهنگ این دیار بیشتر آشنا شوند.

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1