کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در گچساران + تصاویر

3 فروردين 1401 ساعت 15:07

ستاد استقبال و اطلاع رسانی از مسافران و گردشگران نوروزی در ورودی شهرستان گچساران تشکیل شد.


ستاد استقبال و اطلاع رسانی از مسافران و گردشگران نوروزی در ورودی شهرستان گچساران تشکیل شد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، خردمند رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گچساران گفت: گچساران در این فصل سال آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و روزانه مسافران زیادی به این شهرستان مراجعه می کنند.
وی گفت: عمده محل اسکان مسافران نوروزی در پارک های بانوان و دیگر پارک های شهرستان، 3 خانه مسافر، همچنین اسکان مسافران نوروزی در مدارس است.
خردمند اظهار کرد: سیاه چادر عشایری نیز به عنوان نمادی از زندگی عشایری و روستایی گچساران در محل ستاد استقبال از مسافران دایر است.
خردمند بیان کرد: اقلام تبلیغاتی و مکان های گردشگری گچساران و نقشه استان نیز در این مکان توزیع می شود.
خردمند گفت: چهارطاقی خیرآباد، امام زاده بی بی حکیمه، قلات گناوه، آبریگون، روستای مارین، دشتک دیل، حوزه لیشترو سد کوثر، پاکوه و سرابننیز از عمده مناطق گردشگری شهرستان گچساران است.
جاجیم و گلیم صنایع دستی روستاهای بیدزرد و سربیشه
آقای آزادی و همسرش منیژه درخشان نژاد اهل روستای بیدزرد گچساران در محل استقبال از مسافران نوروزی سیاه چادر برپا کرده اند و مشغول پخت نان تیری هستند.
روستای بیدزرد و سربیشه از روستاهای ترک نشین شهرستان گچساران و یکی از قطب های صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
خانم درخشان نژاد در این خصوص گفت: عمده فعالیت های زنان این روستا در زمینه بافت گلیم و جاجیم است. روستای بیدزرد و سربیشه گچساران در بافت گلیم های سوزنی جزو روستاهای شاخص در سطح کشور است.
وی اظهار کرد: از صفر تا صد بافت گلیم، از فراهم آوری پشم گوسفندان، نخ ریسی، رنگ رزی طبیعی پشم، و بافت گلیم هایی که طرح های سنتی مخصوص منطقه را دارند، از جمله فعالیت های دستی مردم این روستا است.
آقای درخشان نژاد نیز گفت: این سیاه چادر و پخت نان محلی را در اینجا ترتیب داده ایم برای اینکه فرهنگ سنتی دیرینه خود را حفظ کنیم و همینطور مردم شهرهای دیگر، با فرهنگ این دیار بیشتر آشنا شوند.

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر


کد مطلب: 446118

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/446118/2/استقبال-مسافران-گردشگران-نوروزی-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1