تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۴۴۵۵۹۱
کبنا گزارش می دهد؛

تجلیل از واحدهای صنفی برتر در کهگیلویه و بویراحمد / صنوف مجازند حداکثر ۲۳ درصد قیمت کالا‌ها را افزایش دهند

۰
کبنا ؛همایش تجلیل از واحد‌های صنفی برتر برگزیده سال ۱۴۰۰ در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت کهگیلویه وبویراحمد امروز چهارشنبه (18 اسفندماه 1400) دراین مراسم گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت سالانه برنامه‌ای تحت عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان از بازاریان منصف که حقوق مصرف کنندگان را رعایت رعایت کردن می‌کنند تجلیل می‌کند.
سالار حسین پور افزود: وقتی بازاریان منصف ارائه کننده خدمات هستند و مصرف کنندگان از این موضوع راضی باشند در نتیجه از مسئولان دستگا‌های اجرایی انتظار است که برای تشویق بازاریان منصف و همچنین ایجاد ترغیب در بین بقیه بازاریان در روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان از این بازاریان با انصاف تقدیر و تجلیل نماییم.
حسین پور با بیا اینکه شرایط کرونایی ضربه بسیار بزرگی به بازار وارد کرده است و ارائه دهندگان خدمات هفته‌ها تعطیل بودند اضافه کرد: بازار نیاز به حمایت دارد حمایت‌های بسیار قانونی و شفافی که بتواند بازاریان را از این مسیر نجات بدهد.
وی از اجرای برنامه‌های حمایتی برای ادامه کار و فعالیت در بازار خبر داد و گفت: از جمله این برنامه‌های حمایتی ارائه تسهیلات ویژه به واحد‌های صنفی آسیب دیده است که پیگیر هستیم این امر در سال آینده محقق شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح ملی درج قیمت و شفافیت قیمت‌ها ادامه داد: هدف از اجرای این طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان، حذف دلالان و سودجویان، رونق بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها است.
حسین پور با بیان اینکه صنوف مجازند حداکثر ۲۳ درصد قیمت کالا‌ها را افزایش دهند، گفت: در این طرح هم قیمت تولید کننده و هم قیمت مصرف کننده روی کالا درج می‌شود و کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد.
رئیس سازمان صمت استان گفت: زمانی که بازاریان ما به عنوان بازاریان منصف ارائه کننده خدمات هستند و مصرف کنندگان که مردم هستند راضی از این موضوع باشند در نتیجه از ما بعنوان مسئولین دستگاهای اجرایی انتظار میرود که به منظور تشویق بازاریان عزیز و همچنین ایجاد ترغیب در بین بقیه بازاریان در روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان از این عزیزان تقدیر و تجلیل نماییم.
حسین پور ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل اجرایی همایش گفت : شرایط کرونا ضربه بسیار بزرگی به بازار وارد کرده است و ارائه دهندگان خدمات هفته ها تعطیل بودند و بعضی دیگر هم به صورت کژدار و مریض کار را ادامه دادند. لذا این بازار نیاز به حمایت دارد حمایت های بسیار قانونی و شفافی که بتواند بازار را از این مسیر نجات بدهد.
حسین پور در ادامه تاکید کرد: موضوعات مختلفی هستند که در راستای حمایت از بازار و کار و فعالیت در بازار باید انجام بگیرد که از آن جمله میتوان به تسهیلات ویژه برای واحدهای آسیب دیده اشاره کرد و گفت که پیگیر هستیم که ان شاءالله در سال آینده محقق گردد.
ایشان در ادامه گریزی هم به طرح ملی درج قیمت تولید کننده و شفافیت قیمتها زد و بیان داشتند که درج قیمت تولید کننده باعث شفافیت در قیمتها شده و دست دلالان را کوتاه و به نفع مصرف کننده واقعی خواهد بود.ایشان گفتند که با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان،درج حداکثر قیمت مصرف کننده در کنار قیمت تولید کننده بر روی کلیه کالاهای تولیدی مشمول کلید خورده است که شاهد شفافیت بسیار خوبی در قیمتها خواهیم بود و از همه بازاریان و کسبه خواست که بصورت جد و دقیق این موضوع را رعایت نمایند تا شاهد بازاری آرام و سالم باشیم.
در پایان از ۷۵ واحد صنفی برتر و منتخب برگزیده در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان با اهدای لوح سپاس و تندیس زرین تجلیل شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1