تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۴۴۱۹۱۷
تلاش برای احیای جنگل های زاگرس؛

کاشت 20 هزار بذر بلوط در جنگل های زاگرس

۰
کبنا ؛مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 هزار بذر بلوط به صورت بذرکاری و مستقیم در سطح استان توسط کانون های بسیج جامعه کشاورزی نواحی تابعه سپاه فتح کشت و در مرحله دوم تعداد نزدیک به ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ نهال در خزانه  پرورش و در زمان و مکان معین به دل طبیعت باز گردانده خواهد شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سروان پاسدار ستار غلامی گنجه مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان در گزارش خبر داد، به همت مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح و با مشارکت نهادهای متولی امر از جمله منابع طبیعی و محیط زیست و نهادهای مردم نهاد و اقشار مختلف مردم رزمایشی در راستای احیای جنگلهای زاگرس و حفاظت از منابع طبیعی  در سطح استان و شهرستان های هشت گانه به صورت همزمان اجرایی شد.
غلامی افزود: پویش احیای پوشش سبز زاگرس از طرف سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان در طی دو مرحله عملیاتی می‌شود که در این مرحله، تعداد حداقل ۲۰ هزار بذر بلوط به صورت بذرکاری و مستقیم در سطح استان توسط کانون های بسیج جامعه کشاورزی نواحی تابعه سپاه فتح کشت و در مرحله دوم تعداد نزدیک به ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ نهال در خزانه  پرورش و در زمان و مکان معین به دل طبیعت باز گردانده خواهد شد.
 وی افزود در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله آتش سوزی جنگلها و مراتع، چرای بی رویه دام ها، آفات و بیماری های مختلف و ... و باعث شده که بخش اعظمی از جنگل ها و پوشش سبز زاگرس از بین بروند.
 ایشان اظهار امیدواری کردند که با انجام این عملیات بتوانیم یک فرهنگ سازی را در بین اقشار مختلف مردم پیاده کنیم که هر ایرانی بتواند حداقل سالانه یک درخت به طبیعت بازگرداند، چرا که حفاظت از منابع طبیعی یک امر واجب است که همه ما باید در قبال اون احساس مسئولیت کنیم و این ارث ماندگار را به نسل های آینده انتقال دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1