تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۴۱۲۷۷
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

مدارس منطقه عشایری جلاله به وسایل گرمایشی نیاز دارند

۰
کبنا ؛رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات و تنگناهای مدارس منطقه محروم عشایری در روستاهای صعب العبور جلاله این استان با جمعیت یکهزار نفر از نزدیک مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و بزودی راهکارهایی برای رفع آنها اتخاذ خواهد شد.
به گزارش کبنا نیوز، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به همراه  فرماندار دنا و مدیرکل امور عشایر استان با محوریت اداره آموزش  عشایر کهگیلویه وبویراحمد روز یکشنبه هفته جاری در اقدامی تحسین آمیز، فرسنگ ها از جاده سنگلاخی و سخت گذر منطقه شبلیز وکوه شورم تا جلاله را پیمودند تا صحنه هایی ناب از خدمت جهادی به مردم محروم استان را به نمایش گذارند.
مختار اندرخور روز یکشنبه (23 آبان ماه 1400) در حاشیه بازید از مدارس عشایری روستای جلاله شهرستان دنا واقع در مرز بین استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: با عنایت به بیانات رهبری درباره عدالت آموزشی و برخورداری تمامی دانش آموزان از آموزش کیفی، مشکلات مدارس این منطقه محروم و صعب العبور احصا و برطرف می شود.
وی افزود: با وجود شرایط خاص وضعیت اقتصادی کشور، در بحث تجهیزات و تعمیرات مدارس روستایی جلاله کارهای خوبی امسال انجام شد اما هنوز در بحث تجهیزات و تعمیرات این مدارس عشایری و روستایی  جای کار بسیاری وجود دارد.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۴۷ دانش اموز در مدارس ابتدایی و راهنمایی روستای جلاله مشغول به تحصیل هستند.
اندرخور ابراز داشت: در ابتدای سال، تلاش شد وسایل گرمایشی این مدارس تامین شود با این وجود هنوز هم مدارس این روستا در بحث وسایل گرمایشی نیاز به توجه ویژه ای از سوی خیرین و دستگاه های متولی دارد.
وی ادامه داد: در این سفر مشکل برق برخی از مدارس جلاله که قطعی داشتند رفع شد و مابقی نیز توسط شرکت برق شهرستان دنا به زودی رفع می شود.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: راه عبور و مرور برای دسترسی دانش اموزان نیز ناهموار بود که در این سفر دو روزه برخی از این راه های فرعی هموار شدند و مابقی نیز توسط راهداری به همراه جاده اصلی زیرسازی می شود.
اندرخور تاکید کرد: همچنین مدیرکل امور عشایر استان و فرماندار دنا قول مساعدی مبنی بر تحویل لوازم و التحریر برای دانش اموزان عشایری این منطقه به آموزش و پرورش دادند.
دهستان محروم جلاله زیلایی با جمعیتی افزون حدود یکهزار نفر در حدود ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
جمعیت روستاهای جلاله به گفته برخی اهالی طی یک دهه گذشته از حدود سه هزار نفر به دلیل محرومیت و نبود زیرساخت های لازم به ویژه جاده دسترسی نامناسب به کمتر از هزار نفر کاهش یافته است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
به خدا همتون یک کلاس سواد ندارید
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1