تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۵۹۷
عصر امروز (چهارشنبه، 5 آبان‌ماه 1400) برگزار شد

برگزاری تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان بهمئی/ تقدیر و تشکر ویژه رئیس کل دادگستری استان از دادستان شهرستان بهمئی

۰
کبنا ؛آئین تکریم و معارفه ریاست دادگستری شهرستان بهمئی عصر امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان اداری و قضایی استان و  شهرستان برگزار شد.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام علی سعیدی رئیس پیشین دادگستری شهرستان بهمئی در ابتدای این نشست با عرض خیرمقدم به رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و هیئت همراه و اعضای شورای تأمین و شورای اداری موفقیت‌های این حوزه قضایی را منوط به همکاری ریش سفیدان و معتمدین با دستگاه قضایی دانست و افزود: این بزرگان در کنار دادستان جوان و پر انرژی، تلاش‌های ارزنده‌ای را برای حفظ نظم و امنیت شهرستان انجام دادند.
 وی گفت: قوه قضائیه قصد دارد ازکلیه امکانات و ظرفیت‌های قانونی جهت اجرای قانون استفاده کند.
 حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: شهرستان بهمئی قبیله‌ای و عشیره‌ای است که ریش سفیدان و متنفذین یکی از بازوان قوه قضائیه در این شهرستان هستند.
 حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: در طی ۱۲ سال در جمع مردم خونگرم شهرستان بهمئی بودم با تلاش این بزرگواران برقراری بخشی از امنیت شهرستان را  مدیون ریش سفیدان می دانم و این مردم را فراموش نخواهم کرد.
 وی در پایان گفت: در این آئین نیامده ام گزارش عملکرد ارائه دهم. بلکه هدفم تقدیر و تشکر از مردم بود اگر موفقیتی بوده مرهون تلاش‌های ارزنده معتمدین و ریش سفیدان شهرستان بهمئی بوده است.
 در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی گفت:  هرکسی قادر به این نیست که در این جایگاه قرار بگیرد و بین غنی و فقیر و مردم قضاوت کند.
 وی در ادامه افزود: رسالت انبیا بعد از توحید عدالت است، قطعاً بر بستر عدالت همه خوبی‌ها تحقق پیدا می‌کند وهر حکومتی ک در ابعاد عدالت موفق است در دیگر موضوعات موفق خواهد بود.
 حجت الاسلام افروغی اظهار داشت: شهرستان بهمی از نظر امنیت و جرائم در خیلی از موضوعات سفید است، مثلاً در بحث جرائم سازمان یافته، و یا در بحث خودکشی‌ها که موفق شدیم آن را متوقف کنیم و دیگر شاهد آن نیستیم.
وی بیان کرد: شهرستان بهمئی به یمن و برکت لطف خدا و روحیه دین داری مردم و تلاش مسئولان به خصوص دستگاه قضا توانست به امنیت خوبی در سطح استان برسد.
 افروغی در ادامه گفت: می‌طلبد همه مردم و مسئولین با عضو شدن در دستگاه قضا به قوه قضائیه کمک کنند و تلاش کنیم مشکلت و معضلات مردم حل و یا کاهش پیدا کند.
 امام جمعه شهرستان بهمئی در خصوص مرزهای شهرستان بهمئی گفت: مرز شهرستان بهمئی با خوزستان و کهگلویه و حتی لنده مشخص نشده، و این بسیار مشکل آفرین شده است و دچار تعارضات زیادی هستیم.
 وی در خصوص مبارزه با اسلحه در شهرستان بهمئی گفت: متاسفانه در بحث مبارزه با اسلحه‌ها آمار کشته‌ها با اسلحه مجاز، بیشتر از اسلحه غیر مجاز است و این یک معضل بزرگ است.
 خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی اظهار داشت:  در خصوص مبارزه با اسلحه‌های غیر مجاز، همایش‌های خوبی با حمایت‌های  دادستان جوان و مطالبه گر شهرستان برگزار شد، اما می‌طلبد همه شهرستان‌ها و شهرهای هم جوار شهرستان بهمئی با برگزاری جلسات و مدیریت، به جد پیگیر موضوع سلاح گرم شویم، تا شاهد بازدارندگی کاهش معضلات آن شویم.
 در ادامه این جلسه حکمت اله سنائی فرماندار شهرستان بهمئی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از حضور رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر نگین تاجی و تقدیر برای انتخاب جوان‌ها در این پست بسیار مهم و اعتماد به آنها  گفت: ما شاهد امنیت خوبی در شهرستان بهمئی هستیم اما این امنیت شکننده است، و دلیل بحث قومی بودن این شهرستان است.
وی در ادامه گفت: راه حل اصلی جلوگیری از این شکنندگی، تعامل و رفتار خوب با مردم و ریش سفیدان و متنفذین این شهرستان است.
 نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: تشکر ویژه از امام جمعه محترم دارم، که نگاه نو و جدید به دستگاه قضاییه و جایگاه آن دارد
 وی در بحث مشکل اراضی شهرستان بهمئی گفت: در سند تحول دستگاه قضایی در ثبت اسناد به این موضوع پرداخته شده و در بحث جرائم و نزاع‌ها در خصوص زمینهای ملی و خصوصی، دولت‌ها باید زمینه را ایجاد کنند تا با پیشگیری، جرائم و نزاع ایجاد نشود.
 نگین تاجی در خصوص بحث حدود اراضی ملی و  خصوصی در استان کهگلویه و بویر احمد گفت: خوشبختانه در استان ۱۰۰ درصد اراضی ملی ما در خصوص اراضی شکل گرفته و حدودهای ملی و خصوصی مشخص شده است.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از دادستان شهرستان بهمئی در بحث برگزاری جلسات و برخورد قاطعی که داشتند تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم.
 نگین تاجی در بحث سلاح غیر مجاز گفت: برخوردها قاطع و بدون ملاحضه است وبا قدرت انجام می‌شود، اما باز هم جرائم هست و ماباید دنبال راه حلی باشیم که از این آسیب‌های اجتماعی پیش گیری کنیم.
وی ادامه داد: پیش گیری از وقوع جرم در حال حاضر فقط به صورت یک نظریه است و کمتر به آن می‌پردازیم و در حال حاضر فقط پیشگیری کیفری مد نظر است، و این باعث از بین رفتن و یا کاهش این جرائم نخواهد شد.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باید تمام متولیان امر، برای پیشگیری از جرائم کمک کنند تا از این مشکلات رها شویم و یا کاهش معقول پیدا کنند.
 نگین تاجی در ادامه گفت: وقتی یک پدیده مجرمانه رخ می‌دهد به دنبال مقصر هستیم و بعد چند ماه فراموش می‌شود و سال دیگر شاهد همین اتفاقات هستیم.
 وی گفت: ما در حال انجام کارهای کوتاه مدت و بلند مدتی هستیم که به کمک سایر نهادها بتوانیم با پیشگیری از جرائم، مثلاً در بحث سلاح، در استان آن را جمع کنیم.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اگر در شهری در مراسمی سلاح، چه مجاز و چه غیر مجاز استفاده شود، من مقصر را دادستان می‌بینم علی رغم اینکه این به همه نهادها مرتبط است.
 وی در ادامه بیان کرد: ما خوشحالیم که جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ به گونه عمل کردند که ما اگر رتبه اول در سطح کشوری  نباشیم قطعاً رتبه دوم را داریم و این موجب افتخار ما است.
 در ادامه این جلسه جاوید ریحانی رئیس جدید دادگستری شهرستان بهمئی گفت: خدارا شاکرم که در خدمت مردم شریف شهرستان بهمئی بوده‌ام و امید دارم ک با تواضع و متانت خادم خوبی برای این مردم شریف باشم.
 ریحانی در خصوص هجمه به جوانانی که این پست را گرفته‌اند گفت: به جوانان که در این سمت هستند حجمه وارد می‌کنند که جوان هستند، اما ما تضمین می‌دهیم ک دستگاه قضا به بهترین وجه در امر وظیفه خود، در این شهرستان عمل کنند و جواب این اعتماد به جوانها را بدهند.
  رئیس جدید دادگستری شهرستان بهمئی در خصوص برنامه‌های خود در شهرستان بهمئی افزود: ما کاهش زمان محدود برای پاسخ استعلام از ادارات به دادگستری در این زمینه را در دستور کار خواهیم داشت، که این یکی از مشکلات جدی ما تا به امروز بوده است.
 ریحانی بیان داشت:  ما برخورد قاطع با مخلین و اشرار در نظم و امنیت مردم را خواهیم داشت که تا به امروز ۵۰ نفر را روانه زندان کرده‌ایم.
 وی در پایان ضمن تقدیر ویژه از علی سعیدی رئیس دادگستری سابق شهرستان بهمئی، اورا پدر معنوی خود خواند و از همکاری‌ها و آموزه‌های که در نزد او آموخته است یاد و  تقدیر و تشکر ویژه کرد.

------------------------------------------
خبرنگار: سامان خوبی زاده 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1