تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۴۴۰۴۸۵
دبیر ستاد کرونای شهرستان بویراحمد تشریح کرد؛

شرایط برگزاری جشن عروسی و مراسم عزا در بویراحمد + جزئیات

۰
کبنا ؛
دبیر ستاد کرونای شهرستان بویراحمد گفت: در صورتی که تالارها مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکنند جشن عروسی تعطیل و مکان عروسی پلمب می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جلسه هم اندیشی گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با شرکت نماینده و یا مدیران ادارات شهرستان بویراحمد؛ فرمانداری، شهرداری، فرماندهی سپاه پاسداران، سپاه عشایر،  سپاه ناحیه بویراحمد، سازمان حمل، نقل و ترافیک، مخابرات، اداره پست، حوزه علمیه، دانشکده بهداشت و علوم تغذیه، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر و مسئولین واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد، به ریاست دکتر محمد یزدان‌پناه رئیس مرکز بهداشت شهرستان، با محوریت کووید ۱۹،  واکسیناسیون و خطر خیز ششم کرونا در مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد برگزار شد.
 محمد یزدان‌پناه ضمن عرض تبریک هفته وحدت و فرارسیدن هفدهم ربیع الاول ولادت با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و عرض خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی چند شهر در کشور و خطری که بقیه شهرهای کشور را تهدید می‌کند، دور هم جمع شده تا با همفکری بتوانیم از خطر خیز ششم کرونا در این شهرستان جلوگیری کرده و با مشارکت هرچه بهتر و سرعت بیشتر انشاءالله واکسیناسیون را به پایان ببریم.
یزدان پناه افزود: همچنان تشییع جنازه‌ها با انبوه جمعیت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارند و با پایان یافتن ماه‌های محرم و صفر عروسی‌ها دوباره شروع شده که این خود بیشترین خطر را برای شیوع این بیماری و رسیدن به وضعیت قرمز خواهد داشت.
دبیر ستاد کرونای شهرستان بویراحمد افزود: مثل روال گذشته خاکسپاری ها با جمعیت تعریف شده در تایم صبح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد، آرامستانها فقط بین ساعت ۹ الی ۱۱: ۳۰ صبح فعال بوده و تالارها به شرط رعایت دستورات بهداشتی و کرونایی و رعایت پذیرش یک سوم ظرفیت مهمانان می‌توانند فعال باشند. این در صورتی است که کلیه کادر باغ، کافه و تالارها باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند در صورتی که تالارها موارد بالا را رعایت نکنند در همان لحظه، جشن عروسی تعطیل و مکان عروسی پلمب می‌شود.
 یزدان پناه افزود: گشت‌های مشترک طبق روش‌های قبل فعال هستند روزانه باید کنترل و نظارت در سطح شهر باشد.
وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم همه ادارات یک یا دو رابط بهداشتی داشته باشند تا هم نظارت بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر پرسنل آن اداره و ارباب رجوع داشته، که هیچ پرسنل یا ارباب رجوعی بدون دریافت واکسن و بدون ماسک وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: تنها عاملی که می‌تواند بین انسان‌ها و بیماری منحوس کووید ۱۹ فاصله دائمی ایجاد کند همین واکسیناسیون است، هر واکسنی که در دسترس باشد بهترین نوع واکسن است.
وی ادامه داد: با اینکه دریافت واکسن کرونا یک مسئولیت همگانی اجتماعی است، موفقیت و سرعت در امر واکسیناسیون محقق نخواهد یافت، مگر با مشارکت و همکاری تمامی نهادها و سازمانها، که عزم خود را جزم و همگام با مرکز بهداشت، با ترغیب عموم مردم و افزایش حداکثری تزریق واکسن کرونا، درنتیجه مبارزه و ریشه کنی این ویروس منحوس سهیم باشند.
در پایان کلیه مصوبات، توسط دبیر جلسه «معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان بویراحمد» جمع بندی، و مقرر گردید متعاقباً به کلیه‌ی سازمان و ادارات ذی ربط ابلاغ گردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1