کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر ستاد کرونای شهرستان بویراحمد تشریح کرد؛

شرایط برگزاری جشن عروسی و مراسم عزا در بویراحمد + جزئیات

2 آبان 1400 ساعت 14:55

دبیر ستاد کرونای شهرستان بویراحمد گفت: در صورتی که تالارها مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکنند جشن عروسی تعطیل و مکان عروسی پلمب می‌شود.


دبیر ستاد کرونای شهرستان بویراحمد گفت: در صورتی که تالارها مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکنند جشن عروسی تعطیل و مکان عروسی پلمب می‌شود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، جلسه هم اندیشی گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با شرکت نماینده و یا مدیران ادارات شهرستان بویراحمد؛ فرمانداری، شهرداری، فرماندهی سپاه پاسداران، سپاه عشایر،  سپاه ناحیه بویراحمد، سازمان حمل، نقل و ترافیک، مخابرات، اداره پست، حوزه علمیه، دانشکده بهداشت و علوم تغذیه، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر و مسئولین واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد، به ریاست دکتر محمد یزدان‌پناه رئیس مرکز بهداشت شهرستان، با محوریت کووید ۱۹،  واکسیناسیون و خطر خیز ششم کرونا در مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد برگزار شد.
 محمد یزدان‌پناه ضمن عرض تبریک هفته وحدت و فرارسیدن هفدهم ربیع الاول ولادت با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و عرض خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی چند شهر در کشور و خطری که بقیه شهرهای کشور را تهدید می‌کند، دور هم جمع شده تا با همفکری بتوانیم از خطر خیز ششم کرونا در این شهرستان جلوگیری کرده و با مشارکت هرچه بهتر و سرعت بیشتر انشاءالله واکسیناسیون را به پایان ببریم.
یزدان پناه افزود: همچنان تشییع جنازه‌ها با انبوه جمعیت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارند و با پایان یافتن ماه‌های محرم و صفر عروسی‌ها دوباره شروع شده که این خود بیشترین خطر را برای شیوع این بیماری و رسیدن به وضعیت قرمز خواهد داشت.
دبیر ستاد کرونای شهرستان بویراحمد افزود: مثل روال گذشته خاکسپاری ها با جمعیت تعریف شده در تایم صبح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد، آرامستانها فقط بین ساعت ۹ الی ۱۱: ۳۰ صبح فعال بوده و تالارها به شرط رعایت دستورات بهداشتی و کرونایی و رعایت پذیرش یک سوم ظرفیت مهمانان می‌توانند فعال باشند. این در صورتی است که کلیه کادر باغ، کافه و تالارها باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند در صورتی که تالارها موارد بالا را رعایت نکنند در همان لحظه، جشن عروسی تعطیل و مکان عروسی پلمب می‌شود.
 یزدان پناه افزود: گشت‌های مشترک طبق روش‌های قبل فعال هستند روزانه باید کنترل و نظارت در سطح شهر باشد.
وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم همه ادارات یک یا دو رابط بهداشتی داشته باشند تا هم نظارت بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر پرسنل آن اداره و ارباب رجوع داشته، که هیچ پرسنل یا ارباب رجوعی بدون دریافت واکسن و بدون ماسک وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: تنها عاملی که می‌تواند بین انسان‌ها و بیماری منحوس کووید ۱۹ فاصله دائمی ایجاد کند همین واکسیناسیون است، هر واکسنی که در دسترس باشد بهترین نوع واکسن است.
وی ادامه داد: با اینکه دریافت واکسن کرونا یک مسئولیت همگانی اجتماعی است، موفقیت و سرعت در امر واکسیناسیون محقق نخواهد یافت، مگر با مشارکت و همکاری تمامی نهادها و سازمانها، که عزم خود را جزم و همگام با مرکز بهداشت، با ترغیب عموم مردم و افزایش حداکثری تزریق واکسن کرونا، درنتیجه مبارزه و ریشه کنی این ویروس منحوس سهیم باشند.
در پایان کلیه مصوبات، توسط دبیر جلسه «معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان بویراحمد» جمع بندی، و مقرر گردید متعاقباً به کلیه‌ی سازمان و ادارات ذی ربط ابلاغ گردد.
 


کد مطلب: 440485

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/440485/2/شرایط-برگزاری-جشن-عروسی-مراسم-عزا-بویراحمد-جزئیات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1