تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۴۳۹۰۰۵
به ریاست معاون فرماندار برگزار شد.

برگزاری نشست ستاد کرونا شهرستان لنده+تصاویر

۰
کبنا ؛نشست ستاد کرونا شهرستان لنده به مدیریت مهندس امین شفایی معاون فرمانداری درمحل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .
به گزارش کبنا؛ رئیس جلسه ابتدا باتقدیر وتشکر از مجموعه دستگاهها و نهادهایی که در امر کنترل ومدیریت بیماری کرونا همکاری داشتند بخصوص مجموعه بهداشت و درمان ،گفت:  همه ماها هرکس به فراخور وظیفه پرسنلی واداری وانسانی که دارد باید درکنار این عزیزان همانند گذشته دربحث مدیریت  این بیماری همکاری و تعاملات لازم را تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه دهیم.
مهندس شفایی افزود: الان در مرحله عبور از پیک پنجم کرونا و دروضعیت رنگ بندی نارنجی هستیم و اگر مردم همکاری لازم را در رعایت پروتکل های بهداشتی وعدم شرکت در تجمعات را داشته باشند و از عادی انگاری پرهیز نمایند، بزودی شاهد کاهش ابتلا و تغییر رنگ بندی شهرستان به زرد خواهیم بود واما برعکس اگر باعادی انگاری واینکه شرایط نسبت به هفته های قبل بهترشده در تجمعات شرکت نماییم یا پروتکل ها را بی اهمیت نماییم بلاشک باید منتظر شرایط به تناسب بدتری باشیم که نتیجه آن ازدست دادن عزیزان وهمشهریانمان خواهد بود .
دراین نشست که محور اصلی آن واکسیناسیون و بازگشایی مدارس بود آقای شفایی از همه ادارات ، دستگاهها ،فرهنگیان وخانواده های دانش آموزان ،بازاریان وکسبه وعموم  مردم عزیز وفهیم شهرستان مصرانه درخواست نموده که علاوه بر رعایت همه دستورالعملهای بهداشتی ، در بحث مهم و حیاتی واکسیناسیون به یاری مجموعه بهداشت و درمان بشتابند و هر فردی برای خود ،خانواده واطرافیان احساس مسئولیت نموده و با توجیه علمی ومنطقی تشویق به تزریق واکسن نمایند که درتحقق این امر مهم نقش فرهنگیان ونخبگان ومعتمدین بسیار حائز اهمیت هست .
معاون فرماندار با اشاره به اینکه هم اکنون بادستور ستاد ملی کرونا اجازه واکسیناسیون همه افراد بالای ۱۸ سال داده شد و انواع واکسن در شهرستان به اندازه کافی وجوددارد انتظار هست نخبگان و فرهنگیان محترم که در همه زمینه ها همواره همراه بودند دراین موضوع بخصوص نیز ورود کرده و بصورت داوطلبانه تزریق واکسن را از خود و خانواده شروع نموده تا خانواده های دانش آموزان نیز به تبعیت از معلمین اقدام نمایند و آموزش و پرورش هم زمینه های این امر مهم را به اشکال گوناگون فراهم نموده تا ان شاالله بتوانیم در مهرماه به تدریج وبه اقتضای زمان وشرایط شاهد بازگشایی حضوری مدارس باشیم .
امین شفایی آخرین وضعیت شاخص های مدیریت بیماری را در شهرستان به نسبت استان به شرح ذیل گزارش دادند و افزود، تاکنون غربالگری درلنده ۵۴ درصد انجام و‌مرگ ومیر جمعا ۳۶ نفربوده که حدود ۱/۵ درصدراشامل میشود . از جمعیت مجاز واکسیناسیون ( بالای ۱۸ سال) ۵۰ درصد مرحله اول و ۲۳ درصد مرحله دوم انجام شد که علت اصلی درصدپایین مرحله دوم پیک اخیربوده وامیدواریم در هفته های آتی وضعیت مطلوب تری را ازاین حیث شاهد باشیم .ازلحاظ رنگ بندی هم دروضعیت نارنجی هستیم وروند نزولی که الان داریم هم بایاری خداوند متعال و عموم مردم ومسئولین درروزهای آتی تغییر رنگ به زرد خواهیم شد . لذا بجز در واکسیناسیون که نزدیک شاخص استانی هستیم درمابقی شاخص های مدیریت و کنترل کرونا بالاتر از میانگین استانی هستیم . 

پس از اظهار نظر همه اعضا محترم جلسه به اتفاق نظر تصمیماتی اتخاذ گردید که تعدادی از آنها ذیلا آورده میشوند ؛ 
- مقررشد شبکه بهداشت با همکاری سپاه و بسیج  از مردم وافراد بالای ۱۸ سال جهت واکسیناسیون بصورت تلفنی  توجیه ودعوت بعمل آید .

- مقرر گردید هلال احمر بایک برنامه مشخص روزانه ازطریق بلندگو در معابر پرتردد شهر وشهرکها  مردم را به امر مهم واکسیناسیون توجیه ودعوت نمایند .

- مقرر گردید شبکه بهداشت و درمان شهرستان باتوجه به اهمیت واکسیناسیون با راه اندازی پایگاه واکسیناسیون موقت در یکی از خیابانهای پرتردد واصلی شهر نسبت به امر واکسینه نمودن مردم اقدام نمایند.
- مقرر گردید آموزش و پرورش با کمک نخبگان و فرهنگیان نسبت به فرهنگ سازی وتشویق معلمان وخانواده های دانش آموزان به امر حیاتی و مهم واکسیناسیون  اقدام نمایند تا زمینه بازگشایی تدریجی  حضوری مدارس فراهم شود .

- مقرر گردید شبکه بهداشت نسبت به واکسیناسیون بازمانده عشایر با همکاری امورعشایر ،اداره راه وجهادکشاورزی اقدام نمایند .

- مقرر گردید اداره صمت واتاق اصناف با همکاری نیروی انتظامی و شبکه بهداشت نسبت به توجیه و هدایت بازاریان وکسبه به امر واکسیناسیون اقدام نمایند و گزارش هفتگی به ستاد کرونا ارائه دهند .

- مقرر گردید شهرداری بدون اجازه کتبی و تاقبل از صدور مجوز ازستاد کرونا وشبکه بهداشت اجازه دفن میت داده نشود و این موضوع ازقبل به اطرافیان نزدیک متوفی توسط شهرداری اعلام شود.
خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1