تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۱
کد مطلب : ۴۳۷۵۲۵
در ستاد کرونا شهرستان بویراحمد مطرح شد

وضعیت بحرانی در بویراحمد / راهروهای بیمارستان‌های یاسوج تکمیل شده‌اند / نافرمانی و بی‌توجهی باغات و تالارها به کرونا

۱
کبنا ؛هفتاد و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا (کووید ۱۹) شهرستان بویراحمد صبح روز چهارشنبه ( 13 مرداد ماه 1400) با محوریت واکسیناسیون، به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد و مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این جلسه محمد یزدان پناه رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: متاسفانه شهرستان بویراحمد همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و ظرفیت پذیرش بیمار در بیمارستان‌های یاسوج و حتی راهروهای بیمارستان‌ها تکمیل شده و احتمال دارد از بیمارستان صحرایی استفاده کنیم، که باز متاسفانه ورود پلاک‌های غیره بومی به این شهرستان، مراسمات، عدم استفاده از ماسک، بی توجهی بعضی از باغ‌ها - تالارها - رستوران و کافه‌ها به مصوبات ستاد کرونا باعث شیوع این بیماری در شهرستان بویراحمد شده است.
دبیر ستاد کرونای شهرستان بویراحمد ادامه داد: آمادگی کامل برای واکسیناسیون ۲۰۰۰۰ هزار نفر در یک هفته را داریم. به غیر از سنین تعریف شده، واکسناسیون گروه هدف (کلیه پرسنل علوم و پزشکی، فرهنگیان بانکها، پرسنل دانشگاه آزاد، جانبازان بالای ۲۵٪ مجموعه شهرداری‌ها، ناوگان شهری و برون شهری، بیماران دیابتی نوع ۱ استفاده از انسولین در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون ۷ سالن تجمیعی واکسیناسیون (کوثر، بسیج تلخسرو، سنگ نوردی تختی، بسیج گوشه، مصلی نژاد آموزش و پرورش، سالن اجتماعات بانک کشاورزی، سالن ورزشی شهرداری جمعه بازار) فعال می‌باشند.
وی افزود: نیروهای انتظامی، هلال احمر و بسیج سپاه پاسداران تا کنون همکاری‌های خوبی با ستاد کرونا داشتند و انتظار داریم از این به بعد مجموعه شبکه بهداشت «شهید دامیده» را تنها نگذراند.
در جمع بندی این نشست، مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و بهداشت و دست‌اندرکاران ستاد کرونا، اظهار داشت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز قرار دارد و کماکان هجوم موج‌های بعدی در کمین مردمی است که گویی جانشان را در کف دست گذاشتند و با حضور در مراسمات مختلف و اجتماعات بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خود و دیگران را در معرض خطر قرار داده‌اند.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اجتماعات عامل اصلی شیوع این ویروس است؛ گفت: عمده مشکلات، در حوزه باغات و تالارها وجود دارد که علاوه بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسائل امنیتی را هم نادیده می‌گیرند و بدون توجه به ممنوعیت حمل سلاح گاهاً باعث ایجاد رعب و وحشت و خسارات جبران ناپذیری می‌شوند.
رئیس شورای تأمین شهرستان بویراحمد با تاکید به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا، افزود: باغات و تالارها با استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت فضایی که در اختیار دارند به شرط رعایت کامل دستورالعمل‌ها می‌توانند فعالیت کنند که در صورت عدم رعایت؛ پلمپ می‌شوند.
فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه واکسیناسیون را بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: تا پایان شهریور ماه همه معلمان شهرستان بویراحمد واکسینه می‌شوند
احمدی، فرماندار بویراحمد همچنین خاطر نشان کرد: دور کاری ادارات یا کار با یک سوم کارمندان هیچ کمکی به کنترل ویروس کرونا نخواهد کرد. چرا که کمبود کارکنان یک سازمان فقط ترافیک و تراکم ارباب رجوع را خواهد داشت و باید از راه بازرسی، آموزش، اطلاع رسانی دقیق جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی و کمک به مرکز بهداشت جهت تسریع در امر واکسیناسیون می‌تواند به کنترل این ویروس کمک نماید.
در ادامه این جلسه اعضای قرار گاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا گزارش‌های خود را در زمینه اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار دلتا ویروس و جلوگیری از گسترش موج پنجم بیماری در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه کرده و بر اعمال نظارت دقیق و همچنین اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اصناف و صاحبان مشاغل تاکید شد
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1