تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۳۶۵۶۳
سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای مارگون:

مهدی روشنفکر: مسئولان باید در قبال کمبودها و مشکلات شرمنده خون شهدا باشند / برای هر صندلی مدیریتی در کشور یک کربلا اتفاق افتاده‌است

۵
۰
کبنا ؛عمق محرومیت در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد به حدی بالا است که زندگی در این مناطق در روزگار کنونی بسیار سخت و دشوار است. روستاهای شهرستان مارگون از کمبود آب رنج می‌برند.
به گزارش کبنا، این روزها به واسطه وجود فضای مجازی به راحتی انعکاس اخبار و مطالب صورت می‌گیرد و خبرنگاران و فعالان شبکه‌های اجتماعی دردها و مشکلات مردم را در این بستر منعکس می‌کنند و همین انعکاس اخبار باعث شد تا نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی راهی مناطق روستایی در شهرستان‌های دنا، مارگون و بویراحمد سود و از نزدیک پای درددل مردم بنشینند.
روستای بهرام بیگی از توابع شهرستان دنا اولین مقصد مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی بود، روستایی با بیش از ۱۰ پاره روستای پراکنده در حد فاصل ۵۰ کیلومتری شهرستان دنا و ۷۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان واقع شده‌است.
 مردم روستای بهرام‌بیگی از وجود مشکلات عدیده از جمله آب آشامیدنی، نبود اینترنت، عدم ساماندهی جداول کشاورزی، عدم دسترسی به جاده ارتباطی و نبود زیرساخت‌های مناسب ورزشی گلایه مند بودند.
نبود شبکه اینترنت پرسرعت تلفن همراه در منطقه بهرام بیگی درد مشترک همه روستاها بود، نبود اینترنت آنهم در روزهایی که مردم با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.
مشکل آب آشامیدنی در روستاهای «گریوه» بهرام بیگی و «کلگه» بهرام بیگی داد مردم را درآورده بود.
یکی از اهالی روستای گریوه بهرام بیگی با چشمان اشکبار و بغض در گلو گفت: مردم روستا در فصل گرما آب برای خوردن و شستن لباس ندارند.
مردم روستای «کلگه بهرام‌بیگی» با دبه‌های خالی به استقبال آمده بودند، این روستا با آنکه در فاصله چند صد متری آبشار بهرام بیگی قرار دارد اما به دلیل فرسایش شبکه آب‌رسانی از کمبود شدید آب رنج می‌برند.
آسفالته کردن جاده ارتباطی روستاهای «میرزاعلی»، «میرزاقلی»، «قنات» و «چاتکو» نیز از دیگر مطالبات مردم بود.
وجود آبشار فصلی در فراز روستای بهرام بیگی فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری و کشاورزی به شمار می‌رود، اما متأسفانه ضعف زیرساخت‌ها باعث شده تا جز تعداد محدودی باغ در پایین دست این آبشار استفاده‌ای از این ظرفیت خدادادی نشود.
مردم روستای «بهرام‌بیگی سمندی» خواستار احداث سد در مسیر آب آبشار بودند تا از این طریق هم سفره‌های آبی تقویت شوند و هم فرصتی برای توسعه کشاورزی و گردشگری پیش‌روی مردم قرار بگیرد.
مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در جمع مردم اظهار داشت: به عینه شاهد دردها و مشکلات مردم در مناطق مختلف هستیم و تمام تلاش ما بر این است تا در حد توان از حجم این مشکلات کاسته شود.
وی با اشاره به اینکه وجود برخی مشکلات در مناطق با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی افزود: این حجم از مشکلات در شأن مردم نیست و بی‌تردید مدیریت ضعیف باعث چنین وضعیتی شده‌است.
روشنفکر گفت: بیش از سه هزار صندلی مدیریتی در کشور وجود دارد که برای هر صندلی ۷۲ شهید، تقدیم شده‌است، یعنی یک کربلا اتفاق افتاده‌است و مدیران در قبال کمبود امکانات باید شرمنده خون شهدا و این مردم وفادار به نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند.
روشنفکر خاطرنشان کرد: مدیران باید با برنامه‌ریزی صحیح مشکلات را اولویت بندی کنند و آنچه که برای مردم حیاتی است مثل آب آشامیدنی و جاده ارتباطی را فراهم کنند.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد بودجه امسال نسبت به سه سال گذشته سه برابر بوده‌است، اما با توجه به حجم مشکلات و تورم موجود مرتفع نمودن مشکلات مستلزم اعتبارات بالا و زمان مناسب است.
وی از مدیران استانی و شهرستانی خواست تمام تلاش خود را برای حل مشکلات انجام دهند و به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.
اسفندیار برخه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه برای مرتفع نمودن مشکلات آب آشامیدنی روستای گریوه بهرام بیگی دو راهکار وجود دارد، افزود: به صورت فوری می‌توان با اعتباری قریب به ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت موقت چشمه روستا را بهسازی کرد و شبکه آب‌رسانی را ساماندهی نمود و در روش دوم از طریق حفر چاه که مستلزم اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان است مشکل آب روستا را حل نمود.
وی در رابطه با مشکل آب آشامیدنی روستای کلگه بهرام بیگی گفت: در اسرع وقت کارشناسان اداره آب و فاضلاب برای رسیدگی به مشکلات روستا اعزام می‌شوند و تمام تلاش خود را برای مرتفع نمودن مشکلات به کار خواهیم بست.
سید محمد هادی امیری سرپرست شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از نظر آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای بهرام بیگی مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: مشکل سرعت اینترنت نیز از طریق ارتقاء سایت مخابراتی منطقه قابل حل است، اما نبود اعتبارات و کمبود امکانات و تحریم‌ها باعث شده تا روند ارتقا سایت به کندی پیش رود.
رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با احداث سد در زیردست آبشار بهرام بیگی گفت: طرح مطالعاتی این سد در سال ۹۶ انجام شده و کارشناسان مربوطه اعلام داشته‌اند حجم آب جاری از این آبشار به اندازه‌ای نیست که سد احداث شود، اما مجدداً کارشناسان موضوع را بررسی خواهند کرد.
رضوی نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در رابطه با مشکلات جاده‌های ارتباطی بهرام بیگی اظهار داشت: جاده ارتباطی روستای میرزاقلی و قنات به مناقصه رفته و پیمانکار نیز بخشی از کار را انجام داده است و در آینده نزدیک آسفالت مسیر انجام می‌شود.
وی افزود: امیدواریم با تکیه بر اعتبارات و بودجه امسال بتوانیم مشکل راه ارتباطی روستای میرزاعلی و چاتکو بهرام بیگی را مرتفع کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
والا این روستاهیی که میشمارین 20نفر ادم داخلشون نمونده همش من شهر تشریف دارن تفرجگاه هستن همین
Iran, Islamic Republic of
باید نماینده محترم باهیت همراه میرفتن آبشارعکس سلفی میگرفتن نه درگرما دوسال بی حاصل گذشت وعده توخالی عمل کجابود
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واسه آب باید دست ب دامان آقای موحد شد،روشنفکر چکاریه
ناشناس
Romania
وای و ای حرفل تکراری
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
باسلام دور اینده فک نکنم اقای روشنفکر کسب ارا کنه تا وقت داری تامرادیل پست وشو بده
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1