تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۳۵۵۱۰
در بازدید نماینده بویراحمد و دنا مطرح شد

گلایه مندی روستاییان بویراحمد و دنا بخاطر محرومیت از ابتدایی ترین امکانات

۰
کبنا ؛
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 1700 روستا می‌باشد که بعد از گذشت چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، فقر و محرومیت در اکثر این روستاها موج می‌زند. روستاهایی که هر روز از تعداد سکنه آنها به دلیل نبود امکانات کاسته می‌شود و جمعیت مهاجر آن به حاشیه شهرها به خصوص حاشیه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پناه می‌آورند. اغلب مشکلات در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به خدمات عمومی نظیر برق، آب، گاز، فضاهای ورزشی و آموزشی و مشکلات مربوط به حوزه کشاورزی می‌باشد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج به نقل از روابط عمومی نماینده بویراحمد و دنا، امروز یکشنبه (23 خرداد 1400) مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از روستاهای بخش پاتاوه بازدید کرد.
در این بازدید مردم روستاهای باگ، شترخون، تنگ رواق، تمنک، شبلیز و عشایر منطقه جلاله مطالبات خود را با مسئولان استانی و شهرستانی در میان گذاشتند و خواستار رفع مشکلات موجود شدند.
اولین مقصد نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی روستای باگ بود، آبدار دهیار روستای باگ عمده مشکلات روستا را کمبود آب آشامیدنی، نبود روشنایی در معابر، عدم بهسازی کانال‌های آب کشاورزی، نبود فضای ورزشی، نبود دبیرستان در روستا و .... برشمرد.
دهیار روستای باگ عدم توجه به اشتغال‌زایی در روستا را نیز از دغدغه‌های مهم جوانان روستا عنوان کرد و گفت: روستای باگ با برخورداری از نیروی توانمند انسانی متأسفانه دارای تعداد زیادی از جوانان تحصیل کرده بیکار است.
یکی از اهالی روستای باگ نیز عدم وجود فضای ورزشی را از معضلات اساسی روستا عنوان کرد و گفت: سالن ورزشی روستای باگ چندین سال است که منتظر کفپوش و شبکه گاز، برق و آب است و عدم توجه به تکمیل این سالن و ایجاد فضاهای ورزشی دیگر باعث شده تا سرگرمی‌های کاذب و آسیب‌زا در کمین نوجوانان و جوانان این روستا باشد.
مردم روستای تنگ‌رواق دومین میزبان هیأت مسئولان استانی و شهرستانی بودند، مردمی که از کمبود آب، عدم بهسازی معابر روستایی و عدم اجرای طرح هادی روستایی گلایه مند بودند.
رحیم صالح‌نژاد از اهالی روستای تنگ‌رواق گفت: مشکل آب آشامیدنی روستا با بهسازی چشمه نزدیک روستا قابل حل است و بیش از ۵۰ نفر از سرپرستان خانواده در روستا خواستار استفاده از این چشمه آب برای تأمین آب روستا هستند.
وی گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات روستا مربوط به عدم اجرای طرح هادی روستایی به دلیل وجود معارضات با شرکت گاز می‌باشد.
مردم روستای شترخون و تمنک نیز مشکلاتی مشابه مشکلات روستای تنگ‌رواق و باگ را مطرح کردند و به شدت از مشکلات به وجود آمده از طریق شرکت گاز در روستاهای خود معترض بودند.
اهالی  روستای شبلیز نیز از مشکلات مربوط به آب آشامیدنی و گاز و نبود اینترنت در روستای خود ابراز نگرانی کردند.
یکی از اهالی روستا گفت: در شرایطی که کرونا فرصت حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس را محدود کرده‌است، ضعف اینترنت در روستا باعث شده تا دانش‌آموزان با مشکلات عدیده روبرو باشند.
آخرین مقصد مسئولان منطقه عشایری جلاله بود، منطقه‌ای با شور و اشتیاق غریب با زندگی مدرنیته، مردمی که چهره‌هایشان از شدت گرما سوخته بود اما هنوز صفا و صمیمیت در زندگی‌شان رنگ نباخته بود.
عشایر وفادار و کم توقع جلاله مهمترین دغدغه خود را کمبود آب آشامیدنی و نامناسب بودن جاده ارتباطی عنوان کردند و خواستار رفع این مشکلات بودند.
مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلات و مطالبات روستاهای باگ، تنگ‌رواق، شترخون، تمنک، شبلیز و منطقه عشایری جلاله در حضور مسئولان شناسایی و مکتوب شد و مدیران مربوطه موظف به پیگیری و تلاش حداکثری برای حل این مشکلات هستند.
وی با اشاره به اینکه مردم ولی نعمت انقلاب و نظام هستند، گفت: مسئولان و مدیران در هر سطحی موظف به خدمت‌رسانی به مردم هستند.
مهدی روشنفکر بیان کرد: مدیر موفق زمانی می‌تواند مشکلات مردم را پیگیری و حل کند که شناخت کافی داشته باشد و هدف از همراهی مدیران استانی و شهرستانی در این سفر انتقال مشکلات از طرف مردم به صورت مستقیم است و معتقدم این روش می‌تواند علاوه بر تقویت اعتماد مردم نسبت به نظام، زمینه گسترش خدمات را نیز فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نماینده خستگی ناپذیر درودت باد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1