تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۳۳۰۷۱
در ستاد کرونای شهرستان بویراحمد مطرح شد

جمالی: آن‌هایی که در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند، تاوان خواهند داد / فرماندار بویراحمد زمان خاکسپاری افراد متوفی را اعلام کرد

۰
کبنا ؛جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار این شهرستان برگزار و بر پرهیز از برگزاری مراسم‌های تشییع جنازه به صورت تجمعی تاکید شد.
 به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنجشنبه 26 فروردین ماه 1400) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد و با حضور احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 احمدی از هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی برای مقابله با بیماری کرونا سخن گفت و اظهار داشت: مکان‌های گردشگری و تفریحی بسته است و نظارت به خوبی بر بازار انجام گرفته و همه مدیران پای کار هستند که سلامت و امنیت جان مردم تأمین شود.
وی افزود: تذکرات لازم در خصوص پرهیز از تجمع‌ها، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های عزاداری و جشن عروسی داده شده است و کنترل هم خوب بوده است، اما بعضی نمی‌خواهند بپذیرند که ما در چه بحرانی هستیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد در پایان تاکید کرد: به کسانی که به خودشان رحم نمی‌کنند، رحم نمی‌کنیم.
وی مهمترین مشکل ستاد کرونا را برگزاری مراسم‌های عزاداری و جشن عروسی دانست و گفت: باید تدابیر بهتر و سخت گیرانه تری در این رابطه اندیشیده شود.
احمدی فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: خاکسپاری‌ها افراد متوفی باید ساعت 8 صبح انجام بگیرد.
وی از راه اندازی کمیته بهداشت در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: دهیاران، بخشداران، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و... جزء این کمیته هستند و باید مراسم‌های تشییع جنازه و ختم را مدیریت کنند.
حسن عسکرپور معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در این جلسه با قدردانی از همکاری فرماندار بویراحمد، سپاه و سایر دستگاه‌ها اظهار داشت: موج جدید بیماری کرونا در حال شکل گیری است، با توجه به جمعیت 43 درصدی شهرستان بویراحمد، استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
وی افزود: بیش از 30 هزار تست کرونا در سطح شهرستان بویراحمد انجام گرفت که 14823 نفر آنها به کرونا مبتلا شدند که 11593 نفر آنها بهبود یافتند. یعنی چیزی حدود 80 درصد بیماران بهبود پیدا کردند.
عسکرپور گفت: 55 درصد بیماران کرونا مرد هستند و تاکنون 218 نفر از بیماران کرونایی در شهرستان بویراحمد فوت کرده‌اند.
وی در ادامه گفت: ضرورتی برای فعالیت کافی شاپ‌ها، بستنی فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها و قهوه سازان و سایر صنوف اینچنینی وجود ندارد. ازدحام در برخی از بانک‌ها زیاد است.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد بر اعمال مجدد محدودیت‌های ترافیکی و تشدید نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: مردم باید برای ریشه کردن این بیماری بیش از گذشته مشارکت داشته باشند. و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا الزامی است.
وی گفت: روستاهایی که با کرونا درگیر هستند، باید قرنطینه کامل شوند که سایر روستاها را گرفتار این بیماری نکنند.
بی‌نیاز بخشدار لوداب نیز در این جلسه گفت: مهم‌ترین مشکلات برگزاری مراسم عزاداری و تشییع جنازه‌ها است که [جمالی به او پاسخ داد باید از ظرفیت ریش سفیدان، متنفذین و بزرگان استفاده کنید.] سخن بخشدار لوداب این بوده که کسی گوشش بدهکار تذکرات نیست و باید قوانین سخت گیرانه تری را اعمال کنیم.
ولایتی مدیربهزیستی شهرستان بویراحمد به ابتکارش برای مقابله با کرونا گفت و اظهار داشت: در فضای باز ارباب رجوع‌ها را می‌بینیم.
وی با بیان اینکه سالمندان بیشترین قربانی کرونا بوده‌اند، افزود: تقاضا داریم که نسبت به واکسیناسیون سالمندان ساکن مراکز اقامتی بهزیستی سریعتر اقدام شوند. 250 نفر سالمند در مراکز اقامتی بهزیستی سکونت دارند. [جمالی در پاسخ به او گفت: طبق دستورالعمل‌ها واکسن گروهای مختلف انجام می‌گیرد.]
الهی فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه گفت: رعایت ماسک جزء ضروریات است که متأسفانه برخی ساده انگارانه از این مسئله عبور می‌کنند که باید برخوردهای سختگیرانه ای داشته باشیم.
 احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست، اظهار داشت: ویروس کرونا با ارتباطات رابطه مستقیم دارد و هر چه ارتباطات بیشتر باشد، شیوع این ویروس بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه شهرستان بویراحمد بیشتر جمعیت را دارد و نشست‌های فامیلی و قوم خویشی و ارتباطات جزء فرهنگ این شهرستان است، افزود: لذا باید روی این موضوع بیشتر کار کرد.
جمالی گفت: ویروس کرونا سبک زندگی را در دنیا تغییر داد، باید برای این بحران راهکارهای مناسب‌تری تدوین شود. انسان‌ها عادات معمول روزانه دارند و خروج از این عادات با مقاومت افراد مواجه می‌شود.
 معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روایتی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه تغییر قانون اصلی طبیعت است، افزود: آن‌هایی که در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند، تاوان خواهند داد. الان گریزی نداریم به جزء اینکه این تغییرها را بپذیریم، همه ماها ایل و طایفه داریم، همه دوست داریم که در جشن عروسی فامیل و دوست شرکت کنیم و همه دوست داریم مراسم عزا را با شکوه برگزار کنیم، بزرگان زیادی در سطح کشور فوت کرده‌اند که با حداقل افراد مراسم تشییع آنها برگزار شد.
وی افزود: سلامت مردم از همه چیز برای ما واجب‌تر است، مقام معظم رهبری تمام برنامه‌های خودش را به صورت انفرادی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهد و این درس است. باید با گفت و گو همدیگر را قانع کنیم که دستورالعمل‌های ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. از ظرفیت متنفذان و ریش سفیدان باید استفاده کنیم.
جمالی گفت: وقتی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، صدای آن دو هفته دیگر در می‌آید. استان کهگیلویه و بویراحمد زیر ساخت قوی ندارد، لذا مشارکت و همکاری مردم در این وضعیت تسهیل گر است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران 34 درصد بوده ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد 80 درصد پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند. این فهم و شعور این مردم را می‌رساند. حالا شاید چند جوان خام رعایت نکنند که باید آنها را مدیریت کنیم. استان کهگیلویه و بویراحمد در ستاد ملی کرونا رتبه‌های برتر را دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان از همه کسانی که برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، تشکر کرد.
 به گزارش کبنا، در این جلسه وحدتی رئیس اداره گردشگری شهرستان بویراحمد آماری از بازدیدها و پلمپ مکان‌های تفریحی در راستای مقابله با کرونا ارائه داد و اظهار داشت: 99 درصد کاهش پذیریش گردشگر، مسافر و اقامت داشتیم که جمالی با تیز بینی گفت با این اعداد و ارقامی که شما می‌گویید، چیزی حدود 86 درصد کاهش اقامت داشتید نه 99 درصد،
نام شما

آدرس ايميل شما

بی بی خاتینون
Iran, Islamic Republic of
جلسه مسخره ای که / داخلش حضور داره اینده اش مشخصه
Iran, Islamic Republic of
ای نمبارک سه جلسه ستاد کرونا .
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفکر نیروهای اصلی را رها کردی و نیروهای بچه پیچ را حمایت کن تا به موقش حالیت ایکنم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1