تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۴۳۲۱۵۴
نشست دهیاران روستاهای سرآبتاوه و نرگاه با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد؛

ابراز تاسف نماینده ولی‌فقیه از وضعیت اسف‌بار حاشیه‌های شهر یاسوج/ چرا سرآب‌تاوه 18 هزار نفری فضای سبز ندارد؟

۰
کبنا ؛نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از وضعیت اسف‌بار حاشیه‌های شهر یاسوج گفت: چرا سرآب‌تاوه 18 هزار نفری فضای سبز ندارد؟
 به گزارش کبنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست با نمایندگان و دهیاران روستاهای سرآب‌تاوه و نرگاه از توابع بخش مرکزی یاسوج با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: با حکومت‌های طاغوتی تحقیر شدیم کشوری که مربوط به ائمه و بزرگان است چطور باید آن گونه مورد ظلم قرار می‌گرفت مردمی که آوازه آن‌ها در طول همه قرن‌ها از مرزها بیرون رفته بود ذلیل شده بودند تا این که انقلاب شکل گرفت و خدمات ارزشمندی در همه نقاط به خصوص در مناطق محروم شکل گرفت.
 نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز ملتی با افتخار در جهان هستیم و به برکت نظام جمهوری اسلامی معادلات جهانی را به هم زده‌ایم و ابرقدرت‌ها را به زیر کشیده‌ایم چه کسی می‌توانست در برابر آمریکا به صورت صد درصدی بایستد و شاخ امریکا را بشکند و با یک حرکت متهورانه به حکومت و حاکمیت امریکا در ایران پایان دهد.
 این استاد حوزه گفت: افتخار داریم که از امت پیامبر اسلام هستیم خوشا به حال کسانی که به عشق ائمه زندگی کرده و در مسیر اهل بیت حرکت می‌کنند باید شاکر باشیم که تحت لوای حکومت جمهوری اسلامی در این مسیر حرکت می‌کنیم.
 نماینده ولی‌فقیه در استان سپس به مشکلات مناطق حاشیه شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: مشکلات بیان شد اولین و مهم‌ترین موضوع نقشه جامع است این منطقه هم مربوط به بخش مرکزی بوده و مهاجرپذیر است.
 حسینی ادامه داد: به شکل فزاینده‌ای جمعیت اینجا زیاد شده اگر نقشه جامعی داشته باشیم قادر به مدیریت خوب هستیم و بدون نقشه جامع هر کسی هر گونه خواست خانه ساخت برنامه‌ریزی از دشت ما خارج می‌شود.
 وی با اشاره به خارج شدن مدیریت منطقه مادوان از دست مسئولان به دلیل نبود نقشه جامع و ساخت و سازهای غیر اصولی گفت: مادوان که از دست مسئولان خارج شده و دیگر نمی‌توان هیچ برنامه‌ریزی برای ساختن فضاها و اماکن مثل مدرسه و مسجد و پاسگاه و پارک و فضای سبز کرد.
 نماینده ولی‌فقیه گفت: بسیاری از حاشیه‌های شهر یاسوج دیگر جایی برای خدمات نیست چرا که بر اساس نظم و انضباط ساخت و سازی صورت نگرفت در نرگاه و سراب تاوه باید به نقشه جامع نگاه کنیم و همه فضاها را ببینیم که به مدیریت صحیح کمک می‌کند.
 وی افزود: به دلیل این که جمعیت به صورت مستمر وارد این مناطق می‌شود به فضای آموزشی نیاز است نشستی با حضور دهیاران و مسئولان گذاشته شود و مصوب شود چرا چنین مناطقی با این گستردگی و جمعیت فضای سبز و پارک و دبیرستان نداشته باشد زیباسازی را فراموش کرده‌ایم جاده‌های روستایی و معابر دیده شود متاسفانه یکی دیگر از مشکلات این است که عدم نگهداری فضاها منجر به تخریب آن‌ها شده است.
 نماینده رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد با شنیدن برخی گلایه‌های مردمی و نیازهای عنوان شده توسط دهیار و امام محله گفت: برخی از مشکلات با کمترین اعتبارات برطرف می‌شود در حالی که با ساخت یک پل کوچک و کم هزینه در نرگاه می‌توان مسیر دسترسی به شهر را بسیار کوتاه کرد و از اتلاف انرژی و خطرات احتمالی در مسیر به نحو چشمگیری کاست.
 وی با ابراز تأسف از این که برای حاشیه‌های شهر یاسوج هیچ برنامه‌ای نداشته‌اند اظهار کرد: همین بی‌توجی و سهل‌انگاری‌ها موجب بروز مشکلات کنونی شده که مشکلات فضای آموزشی و ورزشی و فضای سبز وجود دارد و مردم ناراضی هستند.
 حسینی با اظهار تأسف از این که چرا نباید روستاهای بزرگ سرآب‌تاوه و نرگاه که جمعیت یکی از آن‌ها کمی کمتر از 20 هزار نفر است فضای سبز و پارک جهت تفریح مردم وجود داشته باشد از مسئولان خواست تا برای چنین معضلی چاره اندیشی کنند و اجازه ندهند زندگی مردم چنین خشک و بی‌روح و توام با سختی باشد.
 در این نشست دهیار نرگاه به بیان برخی مشکلات پرداخت و گفت: کمبود فضای آموزشی تغییر کاربری دادن زمین‌های کشاورزی، ساخت و سازهای آن چنانی توسط افراد نبود کمترین فضای آموزشی و فرهنگی یک هکتار زمین آموزشی توسط مردم به آموزش و پرورش داده شده و اکنون راکد مانده و به زباله‌دانی تبدیل شده که از جمله مشکلات این روستا به شمار می‌رود.
 رسایی امام محله سرآب‌تاوه هم گفت: سراب‌تاوه ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد از روستاهای بزرگ کشور است نه شهر شده و نه جزیی از شهر است فضای سبز و پارک و زیرساخت می‌خواهد دهیاری با این جمعیت سخت است که امورات را می‌چرخاند سپاه تلاش‌های زیادی انجام داده است نیاز به فضای ورزشی مناسب داریم با هفده هزار جمعیت یک سالن کوچک و چمن مصنوعی کوچک داریم.
 وی افزود: اکثر فوتی‌ها به دلیل خودکشی و طلاق بوده در بحث فرهنگ باید کار شود مدیران هیچ کمکی در بحث فرهنگی انجام نمی‌دهند منطقه «پشت گر» را واگذار به فضای سبز کنند مردم در حال تصرف هستند زمین را واگذار نکنند تعرض به حریم منابع طبیعی و آب‌راه ها دیده می‌شود مکان درمانی مناسب تنها یک خانه بهداشت است که جوابگوی این تعداد جمعیت نیست در سراب تاوه چه قدر مغازه هست اما هیچ گونه نظارتی بر مغازه‌داران نیست تعزیرات اینجا تعطیل است توسعه شبکه روشنایی و جابجایی تیر برق‌ها نیاز است خیابان خاکی بیداد می‌کند جمعیت در حال زیاد شدن است توسعه شبکه آب و فاضلاب نیاز است
 وی گفت: فضای آموزشی هست اما پراکنش آن بسیار بد برخی نقاط سه مدرسه داشته و برخی نقاط بدون مدرسه هستند در زمینه مساجد و حسینه‌ها زمین وقف شده واقف ۱۴۰۰ متر زمین وقف کرده اما دستگاه متولی هیچ کاری انجام نمی‌دهد کتابخانه و حسینیه نداریم ساماندهی مراکز ترک اعتیاد نیاز است بعضی اوقات افرادی هستند که نمی‌توانند پول ترک اعتیاد بدهند آمار اعتیاد بالاست خانواده‌ها ندارند که ترک دهند.
  احمدی فرماندار هم گفت: به صورت میدانی باید بازدید شود و مدیران مشکلات را از نزدیک لمس کنند تأسف می‌خورم منطقه‌ای ولایی که بیشترین آمار شهدا در جنگ را داشته مورد ظلم واقع شده این روستا چنین قابلیت‌هایی دارد اما سالن ورزشی و دبیرستان ندارد خدا توفیق دهد تا قدمی برداریم تیم حاکمیتی دکتر کلانتری هیچ نگاه سیاسی و جناحی ندارند و هر اداره‌ای باید پاسخگو باشد.
 وی گفت: بعضی جاها بی‌عدالتی شده همه سعی خود را می‌کنیم که مشکلات مکتوب ارسال شود و مدیران هم توجه داشته باشند که حتماً پی‌گیری می‌شود.
 سرپرست فرمانداری بویراحمد گفت: نرگاه این همه نخبه دارد که باید برای برون رفت مشکلات نرگاه تلاش کرد.
 یکی از روحانیون حاضر در جلسه هم گفت: کسی اسم محمدآباد را نمی‌داند قبل از انقلاب یک خیابان داشت الان هم یک خیابان است آیا زاد و ولدی صورت نمی‌گیرد و خانه‌ای ساخته نمی‌شود؟! یک ماشین هم از خیابان آن به سختی عبور می‌کند وقتی به آن جا رفتی پشیمان می‌شوی یک مدرسه داشت که منحل شد باید بچه‌ها چند کیلومتر پیاده‌روی کنند تا به مدرسه برسند اینجا یک پل می‌خواهد تا به جای بیست و پنج کیلومتر تنها سه کیلومتر راه تا شهر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مندنی
Iran, Islamic Republic of
سلام تل خسرو هم کمبود امکانات رفاهی دارد کاری نکردند لا اقل این هم در دستور کار قرار بدهید
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1