تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۴۳۲۰۹۴
ستاد کرونا در شهرستان بویراحمد برگزار شد

اولتیماتوم فرماندار به بخشداران و مدیران؛ هیچ کس حق پذیرفتن مهمان ندارد / وقتی مصوبات ستاد کرونا تکرار می‌شود و مدیران توجه نمی‌کنند / یزدان‌پناه: در شرایط جنگی هستیم

۰
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد گفت:  مدیران و ادارات حق ندارند، در ایام نوروز مهمان بپذیرند و اسکانی داشته باشند.
به گزارش کبنا
، صبح امروز (سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹) جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
   
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: در این برهه، احساس خطر می‌شود. گچساران یکی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است که در وضعیت قرمز قرار دارد. استان ما یکی از استان‌هایی می‌باشد که کرونای انگلیسی به آن وارد شده است. ما باید احتیاط کنیم و باز هم می‌گویم، هیچ چیز بالاتر از سلامت مردم نیست. و سلامت هر یک از شهروندان، سلامت جامعه را بدنبال دارد و برنامه‌ای داریم که با همکاری شما، کنترل کامل و دقیق انجام شود. تا از این مرحله به خوبی عبور کنیم.
طهمورث آروین فر جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه، گفت: نزدیک ایام عید هستیم و تعطیلات شروع می‌شود و ما علاوه بر طرح پیشگیری از شیوع کرونا وظایف دیگری هم داریم و موضوع مهمی که وجود دارد، کنترل ترددها در ورودی شهر است و رابطه استان کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان و رفت و آمدها خطرناک است. نکته‌ای که وجود دارد این است که به نیروها و تیم‌های ما هیچ گونه امکانات و تجهیزاتی داده نشده، حتی یک بسته ماسک یا دستکش یا الکل در اختیار نیروها قرار نمی‌گیرد.  ارگان‌های مرتبط تجهیزات لازم را به ما بدهند. ما علاوه برا این‌ها به سایه‌بان و کانکس نیاز داریم. طرح ۲۴ ساعته داریم و باید تیم کمکی و عوامل امدادی همراه نیروهای انتظامی باشند و باید یک چاره اندیشی شود و کارها اصولی انجام شوند.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در پاسخ به صحبت‌های آروین‌فر، گفت: نیازمندی‌ها را به صورت مکتوب ارسال شود و بقیه ارگان‌ها هم در کنار شما هستند.
سید لطیف ارجمند فرمانده قرارگاه شهید سلیمانی، افزود: ما از ۱۸ اسفند تا ۱۸ فروردین نیروهای خود را در ۲ ورودی شهر مستقر کردیم و تیم‌های ۷ نفره ما از ۷ صبح تا ۷ شب در محل مورد نظر مستقر هستند. ما علاوه بر کرونا و سلامت، بحث امنیت را نیز داریم و به همین منظور گشت‌های رضوی به صورت محله‌محور در حالت آماده باش هستند.
وی در آخر اضافه کرد: در زمینه کمک‌های مؤمنانه ما شناسایی افراد را داشتیم و به مردم از سمت خود حوزه‌ها و مردم کمک می‌کنیم. ما خودمان را سرباز این این نظام و این انقلاب می‌دانیم و هرکجا به ما نیاز باشد ما آماده کمک رسانی هستیم.
حسین پور رئیس اداره شهرستان میراث فرهنگی و گردشگری بویراحمد گفت: دستورالعمل ستاد خدمات سفر به ما ابلاغ شد و ما این دستورالعمل را به زیر مجموعه و بقیه نهادها اعلام کردیم. تا الان بر زیر مجموعه‌هایمان نظارت جدی داشتیم و پروتکل‌های بهداشتی کاملاً رعایت می‌شدند و تا الان حتی یک مورد مثبت از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها های ما گزارش نشده است و اکنون با توجه به گردشگر پذیر بودن استان، تشدید نظارت‌ها را خواهیم داشت.
محمد یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پرزشکی شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: افزایش بی سابقه تست‌های PCR و RAPID را داشتیم و چالش‌های پیش رو ما شلوغی بازار، جمعه بازار با توجه به رسیدن ایام عید، بی‌توجهی سازمان‌ها و ادارات به مصوبات ستاد کرونای شهرستان بویراحمد است که هر مصوبه چندین بار باید تکرار شود.
وی افزود: کافه‌های بدون مجوز یکی دیگر از مشکلات ما است. اداره‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، و باید شرح عملکرد خود را گزارش کنند. شرایط، شرایط جنگی است و تا مردم همکاری نکنند، موفق نخواهیم شد.
یزدانپناه اضافه کرد: وظیفه بهداشت، مدیریت است و دانشگاه وظایف هر اداره را مشخص کرده و برای اجرا ابلاغ می‌شود. هر نهادی باید زیرمجموعه‌های خود را کنترل کند و توپ را فقط در زمین ما نندازند.
کوروش دلشاد رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، گفت: جلسه شورای معاونین برگزار شد و در این جلسه مصوب شد که مدارس در عید امسال به هیچ عنوان مهمان و مسافر نوروزی (چه درون استانی چه خارج استانی) نپذیرند.
سرهنگ بوستانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بویراحمد نیز گفت: از معاونت استاندار کهگیلویه و بویراحمد، خانم صفایی گلایه دارم. چند ماه پیش در بازدیدی که داشتند، قرار شد که دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف در اختیار ما قرار بگیرد، اما با گذشت چهار ماه هیچ دوبین ثبت تخلفی در اختیار پلیس قرار نگرفته است و یاسوج تنها مرکز استانی است که دوربین ثبت تخلف و پایش تصویری ندارد.
وی افزود: در سه خیابان فردوسی، سینما و سبزی فروشی ترافیک شدید، داریم و احتمالاً با توجه به نزدیک شدن ایام عید شدیدتر هم خواهد شد. تاکسی رانی، اتوبوس رانی و شهرداری باید پای کار بیایند.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در ادامه تاکید کرد: با توجه به آماری که آقای یزدانپناه در جلسات قبل ارائه دادند، ۲۷ درصد از آمار کرونا بانوان، متعلق به خانم‌های خانه‌دار است.
وی افزود: بخشداران باید گرازش اقداماتی را که انجام داد‌ه‌اند، ارائه دهند.
گودرزی بخشدار کبگیان در پاسخ به اظهارات فرماندار بویراحمد، گفت: من در جلسه قبل به دلیل غیبت پزشکی حضور نداشتم و تا الان صورت جلسه بدست من نرسیده است. ما موردی داشتیم که تست کرونای ۱۲ نفر از یک خانواده مثبت شده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که با شروع فصل بهار و سرسبز شدن مراتع، مردم و خانواده‌ها به کوه‌ها و مراتع هجوم می‌برند و منابع طبیعی و محیط زیست باید این وضعیت را کنترل کنند.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: تنها دانشگاهی هستیم که با شیوع کرونا نه تنها خدمات ما کاهشی نداشت، بلکه ۵۰ درصد رشد خدمات را داشتیم، و این خدمات هم ناشی از توان علمی و هم خلاقیت بومی بوده است.
بانشی اضافه کرد: ۹۲ درصد بیماریابی در حوزه بهداشت بوده و ۸۶ درصد بیماران، به بیمارستان‌ها نرفتند و در مراکز بهداشتی درمان شدند و ما در کنار فعالیت برای کرونا، ۵۰۰ فعالیت دیگر را هم داشتیم.
وی افزود: در این مدت آمارها به شدت نگران کننده هستند، و من احتمال می‌دهم، اگر از این پیک به خوبی عبور کنیم، دیگر پیک بزرگی نخواهیم داشت. در این ۲ هفته تعداد تست‌های مثبت دو برابر شده است، و دیروز ۲۰۰ نفر تست کرونای مثبت داشتیم، حتی اگر وضعیت ما آبی بود، با این روندی که ما داریم تا پایان سیزدهم فروردین استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز قرار می‌گرفت، چه برسد به وضعیت ناپایداری که الان قرار داریم.
معاون علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید چکش‌های مدیریتی را برداریم تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.
مجید احمدی فرماندار بویراحمد گفت: باید به تمامی ادارات اعلام شود که در ایام نوروز هیچگونه امکان اسکان نداریم، و هیچ مهمانی نباید بپذیرند.
آذر صفایی‌نیا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان، جمع بندی جلسه را اینگونه تشریح کرد و گفت: دهیارها و بخشدارها باید از عملکرد و اقدامات خود گزارش بدهند. و هیچ نیرویی به اندازه دهیارها و بخشدارها نمی‌توانند، در کنترل و نظارت روستاها کمک کنند.
وی در ادامه گفت: نظارت روی پاساژها باید با جدیت بیشتری ادامه یابد، و ادارات باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چه کارکنان و چه مراجعه کنندگان و در مورد سلامت مردم با احدالناسی تعارف نداریم.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کارگروه رصد مصوبات باید تشکیل شود و از فرماندار می‌خواهیم که اگر اداره یا مدیری به مصوبات بی توجه بود، گزارش داده شود، تا پرونده و اسمش مستقیم از جشنواره شهید رجایی حذف شود، تعطیلی کامل مهمان سراها باید در دستور کار باشد و باشگاه‌ها و سالن‌ها باید تعطیل شوند و ورزشکاران اگر می‌توانند به کمک نیروهای هلال احمر بیایند.
صفایی گفت: در آخر نکته، انتخابات است و ما باید به وزارت کشور در کنترل وضعیت کمک کنیم. مسئله، مسئله خطیری است و انتخابات شورا در استان تحت تأثیر عوامل قومی و قبیله‌ای است.

مصوبه‌هایی که در جلسه امروز تصویب شد، به شرح زیر است:
۱_به هیچ عنوان در ایام نوروز به هیج عنوان پذیرش مهمان نخواهیم داشت
۲_تفرجگاه‌های استان باید تعطیل شود
۳_کنترل بازار به شدت باید انجام شود و شهرداری باید راه‌های ورودی به شهر و خیابان‌های شلوغ را مسدود کند.
۴_ ورودی‌های شهر باید کنترل شوند و کمبود تجهیزات باید گفته شود تا فراهم شود.
۵_ کافه‌ها و باشگاه‌ها باید تعطیل شوند مخصوصاً کافه‌هایی که مجوز ندارند.
۶_ بخشداران باید آموزش به زنان روستایی را در دستور کار قرار دهند تا دورهمی‌ها کمتر شوند و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.
۷_تشکیل کارگروه رصد یکی از دستور کارهاست. برای حضور در این جلسات ما دعوت نامه‌ها را می‌فرستیم و اگر کسی در جلسه حاضر نبود مکتوب گزارش شود تا در ارزیابی‌ها لحاظ شود
۸_ تاکسی‌رانی‌ها باید پروتکل‌ها را رعایت کنند
۹_ در جلسات قبل مصوباتی در مورد آرامستان‌ها تصویب شد و باید همان مصوبات پیگیری شوند
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بنگرو
Iran, Islamic Republic of
این چه طرز مصوبه نوشتن هست؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1