تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۲۸۸۲۱
در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر صمت چه گذشت؟

بعد از برکناری غریب‌پور؛ موحد و روشنفکر با وزیر صمت دیدار کردند / درخواست روشنفکر از وزیر برای گچساران و باشت / تقدیر از غریب‌پور تا نگرانی موحد از بلااستفاده ماندن معادن شناسایی شده

۳
کبنا ؛وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف ایجاد اشتغال طرح اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد اشتغال در 45 روستای کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، علیرضا رزم حسینی امشب در نشست با مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با هدف ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری طرح اقتصاد مقاومتی در 15 روستای بویراحمد، دنا و مارگون، 15 روستای کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام و 10 روستای گچساران و باشت اجرایی می‌شود.
در این نشست بعد از اینکه وزیر وعده اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در 30 روستای دو حوزه بویراحمد و کهگیلویه را دادند بنا به پیشنهاد مهدی روشنفکر عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400، اجرا در 10 روستای گچساران را نیز به آمار اضافه کردند.
نماینده بویراحمد، دنا و مارگون نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف، افزود: روز به روز بر تعداد جوانان بیکار در این دیار افزوده می‌شود که انتظار می‌رود سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو برای سرمایه گذاری در این استان ورود کنند.
مهدی روشنفکر با اشاره به اینکه 40 درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل و 60 درصد معادن غیر فعال است، خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی به انبار عمده فروشان تبدیل شده و شهرک‌های صنعتی شبیه شهر ارواح هستند.
وی تلاش‌ها و خدمات خداداد غریب‌پور مدیرعامل سابق ایمیدرو در زمینه معادن را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: راه اندازی مجدد کارخانجات قند و آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که امکان  استفاده مطلوب  از این ظرفیت آماده با کمترین هزینه و سرمایه‌گذاری میسر بوده، ضروری است.
روشنفکر ابراز کرد: ایجاد  لاین اعتباری به مبلغ 120 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌های تجاری  برای خرید کامیون به منظور توسعه حمل و نقل تولیدات کارخانه سیمان مارگون در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: شمولیت اشخاص حقیقی دارای پروانه صنعتی و معدنی برای برخورداری از معافیت های مالیاتی پیش بینی شده در قانون همانند اشخاص حقوقی، امکان صدور پروانه بهره برداری صنعتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی مستقر در مکان های فاقد کاربری صنعتی و کارگاهی مشروط به اخذ سایر استعلامات مورد نیاز (بهداشت، محیط زیست، شهرداری و ...) و  تخصیص منابع اعتباری برای انجام عملیات اکتشافی و ایجاد زیرساخت مورد نیاز معادن مهمترین خواسته مردم کهگیلویه وبویراحمد از وزیر صمت است.
روشنفکر احیای نمایندگی سازمان زمین شناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تامین ساختمان مستقل و نیروی انسانی مجرب  مورد نیاز ضروری دانست و گفت: نمایندگی پیشین به دلیل عدم استقلال مالی و نیروی انسانی موفقیت نداشت و حذف شد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در حوزه معدن در سال 99 در این 4 شهرستان اقدامات تاثیرگذار و مهمی انجام شده که در یک بازده زمانی کوتاه منتج به نتیجه می‌شوند.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد با تقدیر از عملکرد خداداد غریب‌پور مدیرعامل سابق ایمیدرو بیان کرد: دو پروژه آهک و فسفات چرام آغاز شده که معدن آهک برای 100 نفر شغل ایجاد می‌کند و معدن فسفات نیز در چرام یک مرحله و در لنده مرحله دیگری دارد.
وی با اشاره به اینکه بوکسیت حوزه کهگیلویه بار شده و به جاجرم می‌رود و معدن سلستین بهمئی و نیترات دیشموک نیز بلاتکلیف مانده که انتظار می‌رود وزارت صمت در این زمینه چاره اندیشی کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از تشکیل یک کمیته برای بررسی پیشنهادها و درخواست مجمع نمایندگان خبر داد و افزود: امیدوارم شاهد تحقق خواسته‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ شیر میدون که نبو.خواسته ها چه کوچک میشه.
حسین
Iran, Islamic Republic of
موحد نگفتن در زمان نمایندگی اش چرا کارخانه سیمان کهگیلویه سر از تنگ کناره بویر احمد در آورد.
لازم است مردم کهگیلویه بدانند در کشور سازنده کارخانه سیمان یاسوج حک شده سیمان کهگیلویه میتون خودتون تحقیق کنید.
دشترومی گنجه ای
Japan
چه ربطی داره
منطقه ی دشتروم مستعد تربن نقطه استان برای ایجاد کارخانه سیمان بود و هست
این کامنت های بی اساس بوی کهنگی و انزجار می‌دهد
ج
Iran, Islamic Republic of
توحرفهایت بوی کینه مثل بقیه حرفهایتان میدهد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر تو خودت موندی تو حوزه انتخابیه خودت حالا واسه گچساران تقاضا داری مرد حسابی
Iran, Islamic Republic of
سلام...بنده خدا همش چن ماهه اومده ب اندازه دو نماینده قبلی یاسوج کار کرده...ایشالا ک اخر سر کارنامشو میبینی
بیشه
Iran, Islamic Republic of
جای غریب پور خالیه
رضا
Iran, Islamic Republic of
بعداز برکناریش بانماینده ها دیدار کرد جالبه اینه که رزومه واسه انجام حتی یک کار در استان نداشت که بنویسید
Iran, Islamic Republic of
پس کنار گذاشتن غریب پور بیدلیل نبوده
تقی دیودار
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف هست
Iran, Islamic Republic of
مشخصه تو تصاویر هیچ توجهی به روشنفکر نشده همه نگاههای مسول به موحد است ای کبنا چه کارها که نمیکنی
دیل
Iran, Islamic Republic of
بجای اینکه در مجلس امضائ جمع کنند برا استیضاء وزبر صمت جمع، رفتن شیرینی و کیک عزل غریبپور را سر میکشیند
سالار
Iran, Islamic Republic of
واله بلا نه غریب نه کل چندتا نه موحد ه نه روشنفکره قبول نداشتن الان دارن خشون پشتشون قایم ایکنن خدای قوت سی استان نکردن باباجمع کنید
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1