تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : ۴۲۸۷۰۶
گزارش تصویری؛

اولین دروازه قرآن شهرستان بهمئی در روستای پاراه اردشیر

۱
کبنا ؛اولین دروازه قرآن شهرستان بهمئی در روستای پاراه اردشیر واقع در بخش ممبی ساخته شد.
به گزارش کبنا نیوز از بهمئی، این دروازه قرآن در سال 1399 توسط حسین جعفری نیکو طراحی و با همکاری شورا و دهیاری ساخته شد که جلوه خاصی به روستا بخشیده است.
شهرستان بهمئی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است. مرکز این شهرستان، شهر لیکک است که تنها نقطه شهری این شهرستان محسوب می‌شود.
شهرستان بهمئی در قسمت غرب و جنوب غرب استان کهگیلویه و بویراحمد و در ۴۰ کیلومتری شهرستان بهبهان قرار دارد، این شهرستان از شمال به چاروسا و دیشموک و باغ ملک، از جنوب به بهبهان، از شرق به کهگیلویه و از غرب به رامهرمز و امیدیه منتهی می‌شود.
از جاذبه های گردشگری در بهمئی؛ تنگ سولک قریب به ۸۰۰ هکتار می‌باشد. در این منطقه تعداد پنج نقش برجسته از دوران اشکانی والیمایی همراه با ۱۴ استودان و دو کیلومتر جادهٔ سنگ‌فرش است که در لابه‌لای انبوه جنگل‌های سرو و بلوط خودنمایی می‌کنند.
دیگر مناطق دیدنی شهرستان بهمئی عبارتند از: پوشش طبیعی و زیبای اطراف بخش سرآسیاب یوسفی، تنگ ماغر، دریاچه برم الوان، جنگل بلوط بهمئی، حاشیه رودخانه تلخ، طبیعت منطقه ممبی، دریاچه سد مارون، منطقه طبیعتی - تاریخی تنگ سروک، منطقه گردشگری قلعه نادر با طبیعت چشم نواز
دریاچه برم الوان یوسفی: این تالاب به فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر لیکک در مسیر ارتباطی به شهر لنده قرار دارد که مساحت آن ۱۵ هکتار، ارتفاع آن از سطح دریا ۱۱۰۰ متر و عمق آن بین ۲۰ تا ۴۰ متر قرار دارد. طبیعت زیبا، همواری زمین اطراف و وجود ماهی کپور شرایط گردشگری خوبی را فراهم کرده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نوید
Iran, Islamic Republic of
👏👏👏
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1