تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۴۲۸۶۶۵
کبنا گزارش می‌دهد

آبگرفتگی معابر شهروندان یاسوجی را کلافه کرده است / باران تا کی ادامه دارد ( + تصاویر و فیلم )

۰
کبنا ؛بارش باران از روز پنجشنبه در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد، آبگرفتگی برخی از معابر و جوی آب مردم، خودروها و عابرین پیاده را کلافه کرده است.
به گزارش کبنا، بارندگی از روز پنجشنبه در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و به گفته کارشناسان بیشترین بارش مربوط به دیشموک است و شهر یاسوج نیز بارش چندانی نداشت، اما با این وجود آبگرفتگی در سطح شهر مردم را کلافه کرده است.
یکی از مغازه‌داران می‌گفت: مگر این شهر، شهردار ندارد که با یک بارندگی مختصری جوی آب آن اینگونه دچار آبگرفتگی می‌شود و تردد را برای مردم سخت می‌کند.
فردی دیگری گفت: شهرداری برای دریافت عوارض خیلی خوب بَلد هست که چه کاری انجام بدهد، اما آیا نمی‌داند از وضعیت شهر بازدیدی داشته باشد.
   
عابر پیاده‌ای که به سختی در حال عبور می‌بود، به کبنا با زبان محلی می‌گفت: دست سر دلمان نگذار، شهردار کجا بود؟ اینها فقط به فکر صندلی‌شان هستند و هر روز هم صدای اختلافات آنها گوش زمین و آسمان را کَر کرده است.
به گزارش کبنا، ولی بهره‌مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بارشی اخیر به طور متناوب تا پایان روز جمعه در تمامی مناطق استان ادامه دارد و به تدریج از صبح شنبه از جو استان خارج می‌شود.
 بهره مند اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و در ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف (در مناطق مستعد و کوستانی) در بعضی ساعات تگرگ، رعد و برق، افزایش سرعت باد و مه آلود شدن آسمان در تمامی مناطق استان پیش بینی می‌شود.
 وی افزود: برای روز شنبه بارش برف و باران در مناطق مستعد کوهستانی و سردسیری استان، گاهی رعد و برق، مناطق مستعد تگرگ و در بعضی ساعات وزش باد و در نهایت به تدریج کاهش پدیده پیش بینی می‌شود.
 
 میزان بارش‌های سامانه اخیر در شهرهای کهگیلویه وبویراحمد
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین میزان سامانه بارشی اخیر با ۷۱ میلیمتر در سراسیاب یوسفی ثبت شده است.

 ولی بهره مند اظهار داشت: بارش‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد تا 9 صبح و 30 دقیقه امروز جمعه به ترتیب دیشموک ۵۹، لنده ۵۷، جاورده ۵۴.۵، قلعه رئیسی ۵۴، موشمی زیلایی ۵۳، قلعه دختر ۵۰، لیکک ۲۷، امامزاده جعفر ۲۵.۶، بوستان ۲۰، دشتروم ۱۹، ستنگان ۱۹، باشت ۱۸.۵، امیر اباد بابکان ۱۸، دهدشت ۱۷.۹، گنجه‌ای ۱۷، دلی خمسیر ۱۷، دوگنبدان ۱۶، تنگ سرخ ۱۶، پادوک ۱۶، یاسوج ۱۵.۱، سی سخت ۱۴.۱، لوداب ۱۴، مارگون ۱۳، منصور خانی کاکان ۱۳، کالوس ۱۳، دشت بز ۱۱ و چرام ۹.۵ میلیمتر بوده است.
 وی افزود: فعالیت این سامانه تا صبح شنبه در برخی مناطق استان ادامه خواهد داشت.
 کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طی امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی اخیر در اکثر مناطق استان شاهد بارش باران، احتمال رعد و برق، وزش باد، در ارتفاعات و پاره‌ای مناطق سردسیری بارش برف و همچنین در برخی نقاط مه و کاهش دید افقی خواهیم داشت.
 بهره مند ابراز داشت: با خروج این سامانه استقرار هوای سرد شبانه را خواهیم داشت.
 کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
 کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است. 
این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
قطعا هنگام بارندگی پیش میاد ب دلیل ریختن برگ های درختان و غیره. جا دارد همبن جا به تمام کارکنان و رفتگران زحمت کش شهرداری تقدیر و تشکر کرد
Iran, Islamic Republic of
یکی بیاد از خودت هم تشکر کنه 😊
ناهید
Iran, Islamic Republic of
خوب بلدن با مامور بیا ن برا عوارض اما بلد نیستن کار خودشونو انجام بدن واقعا شهردار خیلی ضعیفه در حد شهردار نیستن با این همه چاله چوله و نابسامانی تو شهر
ناهید
Iran, Islamic Republic of
خوب بلدن با مامور بیا ن برا عوارض اما بلد نیستن کار خودشونو انجام بدن واقعا شهردار خیلی ضعیفه در حد شهردار نیستن با این همه چاله چوله و نابسامانی تو شهر
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1