تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۲۸۳۳۳
کبنا گزارش می‌دهد

طولانی‌ترین صف سی‌ان‌جی در کهگیلویه و بویراحمد / اوج بی‌تدبیری مسوولان / گلایه شدید مردم / اگر خودروی مسوولان شبیه مردم بود، شاید وضعیت اینگونه نبود ( + تصاویر و فیلم )

۱
کبنا ؛بی‌تدبیری و سهل‌انگاری مسوولان کهگیلویه و بویراحمد را باید در صف‌های طولانی جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی مشاهده کرد. آنطوری که بهمن رحمتی گفته از ماه‌ها قبل به جایگاه‌داران سوخت CNG اطلاع‌ داده بود که اگر نقص‌های بحرانی جایگاه‌های سوخت خود را مرتفع نسازند، آنها را تعطیل می‌کند. بهمن رحمتی که از خردادماه سال 99 اولین مکاتباتش را با جایگاه‌داران و مسوولان در رابطه با غیراستاندارد بودن جایگاه‌های سوخت کرده بود، 16 آذر ماه 99 وقتی که می‌بیند، جایگاه داران سوخت به ابلاغ‌های او اعتنا نمی‌کند، اقدام به تعطیلی این جایگاه‌های سوخت می‌کند.
به گزارش کبنا، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در جلسه اضطراری که صبح امروز (سه شنبه 18 آذر ماه) در سالن فرمانداری بویراحمد برگزار شد، تاکید کرد که من تمام مکاتبات لازم را در باره غیر استاندارد بودن جایگاه‌های سوخت تعطیل شده و بحرانی بودن آنها را با مسوولان انجام دادم، اما آن گونه که رحمتی می‌گوید، گویا سایر مسوولان توجهی نکردند و اکنون در سایه غیراستاندارد بودن این جایگاه‌های سوخت هر لحظه احتمال یک بحران تلخ وجود دارد.
 به گفته مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل اصلی قطع گاز این جایگاه‌ها نقص بحرانی، عدم استانداردسازی و نداشتن ایمنی و خطر آفرین بودن آن برای شهروندان و مصرف کنندگان بوده است.
 تعطیلی جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی نیز مشکل دیگری به بار آورد، بعد از اینکه جایگاه‌های سی‌ان‌جی مهلت دو هفته‌ای پیدا کردند که برای استانداردسازی جایگاه‌های سوخت اقدام کنند، صف طولانی در پشت این جایگاه‌ها ایجاد شد که علاوه بر مغایرت با محدودیت‌های ستاد کرونا، ترافیک نیز ایجاد خواهد کرد. همچنین به شدت از مسوولان گلایه می‌کنند که چرا، کارها را به امروز و فردا می‌سپارند، تا بحران ایجاد شود.
این روزها اگر بخواهیم بی‌تدبیری را در شهر یاسوج معنا کنیم کافی است سری به صف طولانی و بی‌سابقه سی.ان.جی در این شهر بزنیم و از نزدیک اوضاع را به چشم خود ببینیم و درد مردم را به گوش بشنویم.
 از چند روز پیش بنا به گفته مردم حاضر در صف بی‌سابقه سی‌ان‌جی، به دلیل غیر استاندارد بودن جایگاه‌ها تعدادی از آن‌ها مشمول تعطیلی شده‌اند و همین باعث شده تا با تعطیلی اکثر جایگاه‌ها در مرکز استان شاهد صف بی سابقه خودورها در جایگاه گاز باشیم.
 مردم که به شدت از بی‌تدبیری مسوولان گلایه‌مند بودند از آن‌ها خواستند تا با ایجاد چنین وضعیتی موجبات بدبینی مردم را فراهم نکنند.
 صف سی.ان.جی بی‌سابقه در خیابان پارک جنگلی یاسوج تاکنون بنا به گفته بیشتر رانندگان در شهر یاسوج از ابتدای مستقر شدن پمپ گاز دیده نشده است.
 برخی از خودروها که از ساعت 4 عصر در صف‌های طولانی حضور دارند معتقدند با این وضعیت تا دو ساعت دیگر هم موفق به پر کردن مخزن گاز خودرو نخواهند شد.
 آن‌ها از استاندار و مسوولان خواستند که با حضور در جایگاه‌های سوخت گاز با دیدن این وضعیت به اوضاع کنونی پایان دهند.
به گزارش کبنا، افزایش قیمت بنزین و عدم توان مردم از سوخت گیری بنزینی، تمایل آنها به استفاده از گاز را ازیاد داده و اصولاً سیاست دولت نیز استفاده بیشتر مردم از سوخت گاز برای خودروهای خود است. لازمه این امر ارائه خدمات بهینه و آسان در پمپ گازها می‌باشد که به سهولت دسترسی و استفاده از آن میسر باشد. علاوه بر این می‌بایست تعداد این پمپ گازها به میزان نیاز شهرها بوده و در همه نقاط شهرها دسترسی به آن ممکن باشد.
چند هفته است که پمپ گازهای یاسوج به صورت نامنظم فعالیت دارند و به نوبت برخی از آنها تعطیل بودند که این امر موجب ایجاد صف‌های طولانی در این ایستگاه‌ها و موجب مشقت و سختی مردم شده بود، تا اینکه امروز (دوشنبه 17 آذر) دیگر کلیه پمپ گازهای شهر یاسوج (از جمله ایستگاه جنب شرکت فرآوردهای نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد و دو ایستگاه مسیر جاده بنسجان و...) تعطیل شده‌اند و موجب زحمت و سختی مردم شده‌اند.
گویا که علت تعطیلی این پمپ گازها عدم رعایت استانداردهای لازم بوده که عدم نظارت پیش از این، در خصوص داشتن استانداردهای این جایگاه‌ها و سهل انگاری در باب آنها متوجه سازمان استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، شرکت فرآورده‌های نفتی استان و سایر دستگاه‌های ذیربط است.
سؤال مردم این است که چرا این همه سال نسبت به این مسأله سهل انگاری شده و حال که قرار هست این جایگاه‌ها را ملزم به رعایت استانداردها نمایند، چرا همه آنها را با یکدیگر تعطیل کرده‌اند و با این کار موجب بجران شده‌اند؟ آیا نمی‌توانستند به نوبت یکی یکی این جایگاه‌ها را تعطیل می‌کردند تا ایستگاه تعطیل شده ملزم به استانداردسازی شده و پس از آن نوبت به دیگر ایستگاه می‌رسید یا حتماً می‌بایست با سوءتدبیر همه را با هم تعطیل کرد تا به قول خود نظم و انضباط خدمات عمومی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را ساماندهی نماید!!؟؟
یقیناً اگر سطح زندگی، رفاه و امکانات و خودروهایی مورد استفاده مدیران خدوم، همجنس و همراه مردم در تراز قاطبه مردم بود و ماشین‌های مورد استفاده آنها ایرانی و از نوع گازسوز بود، شاید وضعیت اینگونه نبود و پیش از آنکه از سوی مردم چنین گزارشاتی منعکس شود، خودِ مدیران ساده زیست و رجاءگونه برای استفاده خودروهای لاکچری خود با تعطیلی این ایستگاه‌های پمپ گاز موجه می‌شدند و سریعاً متوجه اوضاع نابسامان پمپ گازها در سطح شهر یاسوج و بلکه استان می‌شدند.
نظارت بر این جایگاه‌ها (عاری از نوع مالکیت) با شرکت فرآوردهای نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد است که مدیریت این شرکت با عزیزاله محمدی است. عاری از نوع وسیله نقلیه مورد استفاده استاندار (حسین کلانتری)، مدیرکل استاندارد استان (بهمن رحمتی) و مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی استان (عزیزالله محمدی)، مردم انتظار دارند که در این خصوص پاسخگو بوده و سریعاً برای حل این معضل شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام نمایند.
 روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به ایرنا گفت: مهلت ۲ هفته‌ای به هشت جایگاه غیر استاندارد این استان داده شده تا نسبت به نواقص موجود، ایمن سازی و استانداردسازی جایگاهشان اقدام کنند.
 مهدی علیزاده اظهار داشت: روز گذشته گاز ۸ جایگاه سوخت CNG به علت وجود عدم انطباق‌های بحرانی و پر خطر و نداشتن ایمنی لازم، قطع شد.
 وی افزود: امروز به منظور پیگیری و رفع مشکل نشستی با فرمانداری و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و تصمیماتی در این خصوص گرفته شد.
 روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مقرر شده از سوی استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مهلت ۲ هفته‌ای به این جایگاه‌ها داده شود تا نسبت به نواقص موجود و استانداردسازی جایگاهشان اقدام کنند.
 علیزاده بیان کرد: هم اینک گاز این جایگاه‌ها وصل شده اما باید ظرف ۲ هفته نسبت به استاندارد سازی و ایمن سازی آن‌ها هر چه سریع‌تر اقدام شود.
 این هشت مورد به ترتیب یک مورد در شهرستان کهگیلویه، یک مورد در شهرستان لنده و ۶ مورد در شهرستان بویراحمد تعطیل بوده است.
 به گزارش کبنا، حال اگر بعد از این دو هفته شهرداری یاسوج و سایر جایگاه‌داران اقدام به استانداردسازی جایگاه‌های سوخت اقدام نکنند، دو باره چه می‌شود؟ آیا جایگاه‌های سوخت تعطیل می‌شوند؟ آیا مجدداً این صف‌های طولانی شکل می‌گیرد؟ چرا شهرداری یاسوج پول‌های که از قِبل این جایگاه‌ها به دست می‌آورد، جای دیگر هزینه می‌کند و برای استانداردسازی آنها اقدامی نکرده است. آیا حتماً باید بحرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از ناحیه جایگاه‌های غیر استاندارد به وجود بیاید، تا مسوولان به خودشان بیایند؟ لازم است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع ورود کند و مسوولان سهل انگار را شناسایی و برخورد لازم را داشته باشد و به مردم معرفی کند.
تعداد ۲۸ جایگاه سیان جی در استان وجود دارد که هم اینک ۳۱ هزار و ۹۱۰ متر مکعب بر ساعت ظرفیت دارند به این معنا که در هر ساعت این میزان فروش داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
میلیاردها درمیارن ولی جون مردم براشون اهمیت نداره ک خرج استانداردکردنش کنن ،استاندارسپاس
Ahmadi
Iran, Islamic Republic of
مسئول عزیز وقت بخیر.
سوال من این چرا موقع صدور مجوز ،استاندارد ها را چک نکردیم چرا الان یک راننده تاکسی باید نان خانواده اش را تامین کند به فکر استاندارد افتادیم.
چرا در این روز های کرونا به فکر رعایت استانداردها افتادیم.
رعایت استانداردها و اصول فنی در هر کاری البته و صد البته
لازم و ضروری هست ولی در شروع کار باید مد نظر قرار گیرد.
جالب تر اینه با اینکه خودم می دونیم ایراد کار چیه ولی باعث ناراحتی مردم میشیم.
در یک شهرستان چرا همزمان همه جایگاه ها تعطیل کردین چرا حالا که ایراد از مسئولین هست حداقل چرا با برنامه‌ریزی و کاری اصولی و منطقی کاری نمی کنم مشکلات مردم کمتر بشه.
افسوس و صد افسوس...
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
فایل های مرتبط
1