تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۴۲۸۳۲۵
جلسه اضطراری جایگاه های سوخت سی ان جی بویراحمد برگزار شد

مهلت دو هفته‌ای به جایگاه داران سوخت / از سرگیری فعالیت CNG‌های بویراحمد / سهل‌انگاری شهرداری یاسوج و شرکت نفت در قبال بحران احتمالی

۱
کبنا ؛در پی تعطیلی 6 جایگاه سوخت گیری CNG و انعکاس آن در رسانه‌ها و فضای مجازی به دستور شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نشست اضطراری بررسی وضعیت جایگاه سوخت CNG در سالن جلسات فرمانداری بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، روز گذشته اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بر اساس رسالت اداری خود، جایگاه‌های سوخت CNG غیراستاندارد بویراحمد را تعطیل کرد، تعطیلی 6 جایگاه سیان جی تا حدودی مردم را سردرگم و کلافه کرد که در ادامه شاهرخ کناری دستور تشکیل اضطراری بررسی این موضوع را داد.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه ما سه نوع نقص داریم، اظهار داشت: بر اساس دستور العمل ها وقتی که این سه نوع نقص به جایگاه دار ابلاغ می‌شود، سریعاً باید برای رفع این نواقص اقدام کند. بحران، عمده و جزئی این سه نقص عمده نامیده می‌شود.
وی افزود: ما برای نقص‌های عمده هم اجازه فعالیت به جایگاه‌های سوخت نمی‌دهیم. نقص جایگاه‌های سوخت CNG بویراحمد بر اساس بازرسی‌های تیم استاندارد بحرانی بود.
رحمتی گفت: اداره کل استاندارد در چندین نوبت به جایگاه داران سوخت سیان جی مشکلات، معایب و مسائل بحرانی را گوشزد کرد و آنها نسبت به این اخطار اداره کل استاندارد بی توجه بودند و پس گوش می‌زدند. الان هم سلامت و امنیت جانه مردم برای اداره کل استاندارد در اولویت قرار دارد.
وی تاکید کرد: جایگاه‌های سوخت CNG که تعطیل شده‌اند، همه آنها دارای نقص فنی بحرانی هستند. اگر این نواقص بحرانی برطرف نشود، هر لحظه امکان بحران وجود دارد. پس طبق قانون باید فوراً به تعطیلی این جایگاه‌ها اقدام شود.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در تاریخ‌های 20 خرداد 99، به دستگاه‌های مربوطه (فرمانداری بویراحمد، معاونت عمرانی، مدیرکل بحران و شرکت گاز) مکاتبه زدیم و خواستار استاندارد سازی این سیان جی‌ها شدیم. حتی برای همه فرماندارها مکاتبه زده‌ایم که جایگاه‌های سوخت باید برای استانداردسازی اقدام کنند.
و به تمام جایگاه داران هم این موضوع را ابلاغ کردیم و وقتی به جایگاه دار هم ابلاغ می‌کنیم، باید به اهمیت موضوع پی ببرند.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این بین با اشاره به اینکه برخی از این جایگاه‌ها مربوط به شهرداری یاسوج است، گفت: اداره کل استاندارد نباید به جایگاه داران نامه بزند، بلکه باید مستقیم با شهرداری یاسوج مکاتبه کند. چرا که پیمانکاران خیلی سرشان درد نمی‌کند.
در ادامه بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همین مکاتبات را با دادستانی‌ها نیز داشته‌ایم و بحران‌های احتمالی را گوش زد کرده‌ایم. این مکاتبات دست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم رسیده است و تک به تک مسوولان مربوطه در جریان این بازرسی‌ها و نواقص بحرانی هستند.
وی افزود: نهایتاً در 30 آبان 99، در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تنها 9 جایگاه تائیدیه استاندارد را گرفتند. سایر جایگاه‌های سیان جی که وضعیت آنها بحرانی اعلام شد بعد از 16 روز تعطیل کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

بحران تعطیلی پمپ گازها در شهر یاسوج/ حسین کلانتری، بهمن رحمتی و عزیزالله محمدی پاسخگوی مردم باشند!


شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در جمع بندی این نشست به نگرانی مردم و رانندگان در خصوص تعطیلی جایگاه‌های سوخت سیان جی اشاره می‌کند و می‌گوید: حفظ سلامت و امنیت مردم برای مسوولان از هر چیز مهمتر است و کسی نباید با ندانم کاری و سهل انگاری سلامت مردم را به خطر بیندازد. وقتی به دستگاهی و یا جایگاه داری در خصوص غیراستاندارد بودن جایگاه‌ها تذکر داده می‌شود، جایگاه دار و دستگاه مربوطه موظف است که سریعاً برای برطرف کردن این نواقص بحرانی قدم بردارد. نه اینکه با بی خیال امورات را بگذراند و بعد هم پاسخگو نباشد.
وی به شرایط امروز جامعه نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه و شرایط کرونا و  محدودیت‌های اعلام شده، شرایط اقتصادی بد است و مردم فهیم و هوشیار نیز فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند. اما نباید سختی و مشکل دیگری بر این شرایط مضاعف شود.
کناری گفت: حق طبیعی اداره کل استاندارد این است که با غیراستانداردها مبارزه و مقابله کند. وظیفه این دستگاه است که استاندارد سازی کند که بحرانی ایجاد نشود. اما بر اساس این شرایط که مسافرت‌ها کم شده، و معیشت مردم هم آسیب دیده، تعطیلی سیان جی‌ها نیز این آسیب‌ها و مشکلات را مضاعف می‌کند. بنا براین باید تدابیر بهتری اندیشیده شود.
فرماندار بویراحمد در ادامه خطاب به مدیرکل استاندارد گفت: اداره کل استاندارد مکاتبه‌ای با شهرداری یاسوج که چند جایگاه سیان جی دارد، نشده و با جایگاه دار مکاتبه شده است و آن فرد مسوول سیان جی هم جایگاه حقوقی ندارد که ما بخواهیم، یقه او را بگیریم و انتظار می‌رفت که مدیرکل استاندارد هماهنگی بیشتری می‌داشت.
     
کناری تاکید کرد: لذا دو هفته به جایگاه داران مهلت می‌دهیم که نسبت به استانداردسازی جایگاه‌های سیان جی اقدام کنند و شهرداری یاسوج و شرکت نفت استان نیز در این راستا اقدام لازم را داشته باشند.
به گزارش کبنا، جایگاه‌های سیان جی غیراستاندارد شهر یاسوج مربوط به شهرداری یاسوج و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که متأسفانه این دو دستگاه خدماتی و دولتی نسبت به استانداردسازی جایگاه‌های سیان جی خود، بی توجهی و سهل انگاری کرده‌اند.
به گزارش کبنا، فرماندار بویراحمد در این جلسه که با حضور سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، مدیرعامل گاز استان، شهردار یاسوج ومدیرکل استاندارد در محل فرمانداری برگزارشد؛ پس از بحث و تبادل نظر میان اعضای جلسه اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و بمنظور جلوگیری از فشار مضاعف به مردم ادامه فعالیت جایگاه‌های سوختگیری CNG ضرورت دارد.
وی ادامه داد: با مهلت دوهفته‌ای برای استانداردسازی این جایگاه‌ها هرچه سریعتر نسبت به رفع قطعی گاز اقدام تا فعالیت آنها از سر گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نادر
Iran, Islamic Republic of
نوم خدا وی کر
سی بچیل ایما سی بچیل مردم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1