تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : ۴۲۶۲۹۴
کبنا گزارش می‌دهد

( تصاویر ) تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛برگزیدگان جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های مختلف با حضور فعالان قرآنی و مسئولان استانی در محل استانداری تجلیل شدند.
محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه تجلیل از فعالان قرآنی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: آمار شرکت کنندگان جشنواره ها نشان می دهد شاهد مشارکت بی نظیر و بی سابقه فعالان قرآنی و هنرمندان در جشنواره های هفته قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده ایم.
وی گفت: برگزیدگان جشنواره های قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد در 15 رشته با رای هیات داوران مشخص و معرفی شدند که در بخش مسابقات قرآنی 450 نفر مشارکت داشته و 300 نفر در رشته های حفظ و قرائت ترتیل و تحقیق با هم رقابت کردند.
این مسئول افزود: در رشته های تجسمی 70 نفر در رشته های خوشنویسی 55 نفر در نقاشی و خط 104 نفر و در پوستر و 200 نفر در رشته عکس شرکت کردند.
پیرسبزی بیان کرد: همچنین تعداد 10 اثر نمایشی و 20 اثر نمایشنامه و 140 اثر شعر و 60 اثر داستان و 18 اثر سرود در این جشنواره شرکت داده شدند.
 
معارف قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد با فعالیت‌های هنری ترویج یابد
 
 مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: معارف قرآنی در این استان با کمک ابزارهای تأثیرگذار و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به طور روزافزون ترویج یابد.
 
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در این آئین اظهار داشت: تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عامل کاهش انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.
 وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اساس حدیث ثقلین ۲ گوهر گرانبها شامل قرآن مجید و ائمه اطهار (ع) را بین امت خود باقی گذاشت که با تمسک به آنها هرگز گمراه نخواهند شد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرآن و عترت الگوی انسانیت، اخلاق، معرفت و زندگی مسلمانان و به ویژه شیعیان هستند.
حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: قرآن و عترت شاخص اصلی سنجش انسانیت، اخلاق، معرفت و زندگی است و این ۲ از یکدیگر جدا شدنی نیستند.
 وی به نقش چشمگیر معنویت در سالم سازی فرد، خانواده و جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: هرگاه به مسائل دینی و ارزش‌های الهی توجه شود معضلات اجتماعی مختلف نیز به طور گسترده‌ای کاهش می‌یابند.
 حجت الاسلام میرمحمدی گفت: چنانچه معضلاتی از قبیل اعتیاد، فساد، فحشا، سرقت و دیگر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه رواج یافته یکی از دلایل مهم آن کمرنگ بودن یا کم توجهی به مسائل معنوی، آموزه‌های دینی، قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) است.
 وی اظهار داشت: امروزه مسلمانان و به ویژه شیعیان بیش از هر زمان دیگری نیازمند عمل به علوم و معارف قرآنی و سیره ائمه اطهار (ع) و توجه به معنویت هستند.
 حجت الاسلام میرمحمدی افزود: باید به طور پررنگ از فضای مجازی در حوزه فرهنگ و هنر برای تقویت هر چه بیشتر باورها و ارزش‌های دینی در کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1