تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۲۲۳۹۳
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت؛

کاروان زیر سایه خورشید به کهگیلویه و بویراحمد می آید

۰
کبنا ؛
امروز دوشنبه 2 تیرماه؛ آیت الله «سید نصیر حسینی» در نشست هماهنگی هفتمین دوره جشن های مردمی «زیر سایه خورشید»، ضمن تبریک فراررسیدن دهه امامت و کرامت، اظهار کرد: در این دنیای مادی و خاکی همه موجودات عالم آفرینش به برکت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است.
به گزارش کبنا؛ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به برکت و آبروی وجود اهل بیت علیهم السلام حیات در روی زمین وجود دارد، گفت: اگر ائمه اطهار وجود نداشته باشند دنیایی هم نخواهد بود.
وی یادآور شد: همان طور که اگر روح از بدن انسان جدا شد انسان از بین می رود، اگر معصوم و امام معصوم در عالم نباشد، دنیا متلاشی خواهد شد.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه همه عالم به امام رضا (علیه السلام) وابسته است، ادامه داد: امام رضا (علیه السلام) در حدیث شریف «سلسله الذهب» جایگاه حیاتی خود را تعریف می کند.
امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه انسان به میزان توجه به احکام الهی رشد می کند، اضافه کرد: توجه به این شخصیت عالم گیر (امام رضا«ع») برکت های فراوانی برای انسان دارد؛ اگر قلب و اندیشه انسان متوجه مادیات شد، انسان سقوط می کند.
وی وجود امام رضا (علیه السلام) را خورشید فروزانی برای همه عالم دانست و ادامه داد: وجود بارگاه نورانی این امام همام و فرزندان ائمه در کشور، برکت و لطف خداوند نسبت به ایران اسلامی را نشان می دهد.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: شهر قم نیز به برکت وجود مقبره مطهره حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، مرکز علم، معرفت و علوم تشیع است.
وی به نقل بیانی از امام جعفر صادق (علیه السلام) مبنی بر اینکه « در آینده شخصی از نوادگان من به نام فاطمه معصومه (س) در آنجا دفن خواهد شد» اشاره کرد و گفت: امروز شهر قم، مرکز علم و تغییرات جهانی در مباحث مختلف فرهنگی است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به برکت وجود امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) و دیگر نوادگان ائمه، ایران اسلامی بیشترین جمعیت شیعه را دارد.
وی در ادامه گفت: در نشستی پیشنهاد شد که یک روز در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به وجود بیش از 220 امامزاده به نام روز «بزرگداشت امامزادگان» در این استان نام گذاری شود که در نشست شورای فرهنگ عمومی این موضوع مطرح و انشالله به تصویب خواهد رسید.
آیت الله حسینی وجود امام رضا (علیه السلام) را برکتی برای ایران اسلامی دانست و ادامه داد: باید ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و با کمترین تجمع، میلاد این امام گرامی داشته شود.
امام جمعه یاسوج گفت: همه دستگاه ها با توجه به اهمیت حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1