تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۴۱۹۶۹۵
در نشست مبارزه با ویروس کرونای کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

وضعیت استان فارس قرمز است، مراقب آمد و رفت‌ها به این استان باشیم / حرف‌های بدون رودربایستی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ آمارهای علوم پزشکی دقیق و شفاف است /اگر مردم همکاری نکنند، فاجعه به بار می‌آید

۰
کبنا ؛نشست ستاد مدیریت استانی و مقابله با ویروس کرونا در ساختمان دولت استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و مدیران عضور این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، قبل از ظهر امروز (جمعه 22 فروردین ماه 99) ستاد مدیریت استانی و مقابله با ویروس کرونا در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به ابعاد مختلف فرج امام مهدی (عج) پرداخت و گفت: ملت و دولت نظام اسلامی ایران در بحث مقابله با کرونا به معنای واقعی درخشید. در زمانی که برخی از کشورهای غربی از جمله امریکا برای مبارزه با این ویروس با مشکل مواجه شده‌اند و شکست خورده‌اند، اما الحمدالله با همکاری مردم، دولت و رهنمودهای مقام معظم رهبری کشور ما خوب عمل کرد.
وی به موضوع آموزش گریزی زد و گفت: آموزش و پرورش اقدامات خوبی در این مدت انجام داد. اما می‌شود که بیشتر از این به آموزش توجه داشت. هر چند که ما تجربه همچنین چیزی را قبلاً نداشتیم، اما باید تدابیر لازم را در این گونه مواقع داشته باشیم.
وی تصریح کرد: برای بازگشایی بازار و صنوف مختلف اگر می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آنها اجازه فعالیت داده شود، این اجازه داده شود.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره هشدار داد و گفت: اگر فعالیت‌هایمان را گام به گام شروع نکنیم و وضعیت را عادی تلقی کنیم، و مردم هم اصول بهداشتی را رعایت نکنند، بیماری بر می‌گردد.
وی با بیان اینکه استان فارس را به لحاظ شرایط کرونایی قرمز نشان می‌دهند، گفت: باید رفت و آمدها را به این استان کنترل کنیم و خدای نکرده اگر رعایت نکنیم، عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.
یزدان پناه گفت: برای بازگشایی صنوف، مدارس و دانشگاه‌ها نباید هیچ عجله‌ای داشته باشیم و باید بر اساس پروتکل‌های کشوری عمل کنیم، بهترین کار هم همین است که ما بر پایه پروتکل‌های کشوری فعالیت صنوف مختلف را آغاز کنیم.
 
سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست هم پیشنهادی داد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد آن را پذیرفت. حسین پور بیان کرد: بازار در همه استان‌های کشور، راسته بازار است، یعنی اینکه صنوف طلا فروشان در یک مسیر، موبایلی‌ها در یک راستا، پوشاکی‌ها و ... هم بازار و منطقه خاص خود را دارند. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد اینگونه نیست. اگر در پاساژ و یا مجتمع تجاری پوشاک فروشی و یا موبایل فروشی هست، در بازار اصلی شهر هم پوشاک و موبایل فروشی وجود دارد. و نمی‌توان گفت پوشاکی‌هایی که در سطح بازار هستند، فعالیت کنند، اما پوشاکی‌های که پاساژها هستند، فعالیتی نداشته باشند. چرا که احتمال دارد این منجر به تجمع صنوف شود.
سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 600 بسته بهداشتی و غذایی تهیه کرده‌ایم که از فردا بین افراد کم درآمد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود.
آماری از جریمه 500 هزار تومانی در کهگیلویه و بویراحمد
 سردار مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی استان و اقدامات انجام شده توسط ناجا اظهار کرد: بر اساس آماری که داریم ترددها تا 21 فروردین در سال گذشته در استان ما 2 میلیون و 863 هزار خودرو در محورها بوده که در سال جاری این رقم به 1 میلیون و 503 هزار رسیده و از این حیث کاهش 48.5 درصدی را شاهد هستیم.
 فرمانده انتظامی استان ادامه داد: تعداد 25 خودرو در همین طرح فاصله گذاری توقیف شده و تاکنون تعداد 192 دستگاه خودرو با جریمه 500 هزار تومانی روبرو شده‌اند.
برگشت 6253 خودرو
وی گفت: تعداد خودروی برگشتی در طرح فاصله‌گذاری در استان 6 هزار و 253 دستگاه بوده و در راستای مقابله با تخلفات صنفی تاکنون 32 واحد پلمب شده‌اند.
در این صورت باید منتظر فاجعه بود
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست به جمع بندی مطالب پرداخت و گفت: اطلاع رسانی شفاف خیلی به بحث کنترل این ویروس کمک می‌کنند، بنابر این هر کسی که بخواهد اطلاعات خلاف واقع به مردم بدهد، با او برخورد می‌کنیم.
وی گفت: بدون رودربایستی بگویم، هیچ هیچ تضمینی نداریم که مردم را ویروس نگیرد، و احتمال دارد که ویروس برگردد، اگر خدای نکرده برگشت باید منتظر فاجعه باشیم.
کلانتری ادامه داد: اگر همین مسیری که تا الان با مشارکت خود مردم را آماده‌ایم، ادامه داشته باشد، امیدوار کننده است و ما آرزو می‌کنیم که اولین استانی باشیم که جشن پیروزی شکست کرونا را بگیریم.
کلانتری گفت: آنچه حائز اهمیت است، اگر مردم کما فی سابق کمک کنند و مردم همراهی ارزشمند و چشم گیرشان را ادامه دهند، و فاصله گذاری هوشمند صورت گیرد می‌توان امیدوار باشیم که از کرونا عبور کنیم. اما اگر سهل انگاری و کم کاری صورت بگیرد، فاجعه ایجاد می‌شود.
در این مدت مدیران ما، پزشکان، کادر درمانی، نیروی انتظامی، نیروهای مردمی، بسیج، سپاه، هلال احمر، اورژانس 115، و ... توان و انرژی‌شان را گذاشته‌اند تا سلامت مردم را حفظ کنند، پس تثبیت آن چیزی که به دست آورده‌ایم، مهم است و تا این مواضع را تثبیت نکنتیم نمی‌توان برای حرکت به جلو برنامه ریزی کنیم.
و مفتخر هستیم که نوکر همچنین مردمی هستیم که نهایت همکاری را با مسئولان داشتند.
اگر مردم همکاری نکنند، فاجعه به بار می‌آید، اما اگر همکاری کنند امیدوار کننده است. مردم باید در رعایت فاصله گذاری هوشمند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان دقت لازم را داشته باشند.
کلانتری افزود: مردم هنگام بیرون رفتن از خانه حتماً باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و در جاهای مختلف فاصله‌شان را حفظ و مرتب مراقب رعایت بهداشت از سوی خود و دیگران باشند. در این صورت می‌توان امیدوار بود.
 کلانتری به موضوع شهرستان چرام هم گریزی زد و گفت: ما به این شهرستان سفر کردیم، خودمان در این شهرستان فاصله گذاری را رعایت کردیم تا فرهنگ سازی شود. مردم هم باید متوجه باشند که تنها راه عبور از این شرایط، رعایت اصول بهداشتی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک نفر مبتلا به ویروس کرونا وارد شهرستان چرام شد و 11 نفر از بستگان خودش را با این ویروس درگیر کرد و ما هیچ بیماری تحت عنوان بیمار کرونایی در این شهرستان بستری نداریم.
وی افزود: در قضیه چرام کنترل هالی لازم صورت می‌گیرد و اعتبارات برای چرام در نظر گرفته شده است. برای سی سخت هم همچنین شرایطی را در نظر گرفته‌ایم.
کلانتری در ادامه با قدردانی از تلاش‌های علوم پزشکی، آموزش و پرورش، اورژانس 115، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر استان، سپاه، بسیج، رسانه‌ها، گروه‌های مردمی، هنرمندان و سیاسیون، علما، فضلا و ...تاکید کرد: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی، آمارهای دقیق و شفاف هستند وهیچ ابهامی وجود ندارد و از لحاظ عملکرد و فعالیت برای مبارزه با ویروس کرونا سرآمد استان‌های کشور هستند و باید تبریک گفت. غربالگری‌ها، تست گیری، رعایت دستور العمل‌های سازمان جهانی بهداشت در استان به خوبی انجام گرفت و رعایت شد. بالای 3 هزار تست در استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد و این اقدام بسیار خوبی هست نسبت به سایر استان‌ها با توجه به تعداد جمعیت و ...
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر روی قرنطینه بیماران کرونایی تاکید کرد و گفت: ما با هیچ کس تعارف نداریم، کسی که بیمار است یا در خانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌ماند و یا هم در نقاهتگاه‌های تعیین شده تحت درمان قرار می‌گیرد. بعضی از افراد این ویروس را گرفته‌اند اما به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدنی آنها قوی هست، تأثیری روی آنها نداشته است و نباید در جامعه رها شوند چرا که این همانند بمبی خطرناک است.
 سلامت مردم برای ما مهم است و اگر سلامت مردم به خاطر بیفتد امنیت آنها به خطر می افتد.
وی در پایان گفت: اوضاع عادی نشده مردم محبت کنند، همچنان همکاری کنند و تداوم همکاری‌ها چشم انداز روشنی را رقم می‌زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر کلانتری استاندار محترم
جناب آقای دکتر یزدانپناه
سلام
شما میفرمائین اگر چنین و چنان نشود«بیماری مجددا"برمیگردد؟؟؟»
آیا واقعا" الان به این نتیجه رسیدین که پیک ابتلاء به بیماری در استان را رد کرده ایم؟؟
این شفاف سازی مورد نظرتون در این جلسه است؟؟
امروز جمعه۲۲فروردین است.
شما مسئول و مدیر استان،بنده یک شهروند عادی.
بشینیم و نگاه کنیم حداکثر تا۱۰روز آینده را.
دعا میکنیم که انشاءالله این بیماری که به قول شما از استان رفته،دیگه برنگرده.
Hadi
Iran, Islamic Republic of
خدا از تقصیراتتاان بگذره که با آقای ملک حسینی چه بد کردید!!!! ننگ بر رسانه ی فرمایشی و نان به نرخ روز خور
کریم
Iran, Islamic Republic of
ما نفهمیدیم
Iran, Islamic Republic of
هنوز که ویروس نرفته
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1