تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : ۴۱۷۴۷۱
سفر هومان عسکری به باباکلان؛

گچساران | عسکری: بحث من نیست، بحث بر سر آینده قشقایی است / من آماده مناظره با هر «زبانی» که خواستید، هستم

۰
کبنا ؛
امروز جمعه (18 بهمن ماه 98) باباکلانی ها و طایفه آرخلو دیداری با عسکری دیدارهای جداگانه‌ای داشتند.
در مسیری که عسکری با مردم در نقاط مختلف دیدار می‌کرد، باباکلانی‌ها از وضعیت ناراضی بودند، به خصوص وضعیت جاده روستا که از 5 سال پیش برای ساخت و بهبود جاده بسته شد؛ به گفته اهالی روستا «قول داده بودند این جاده را 8 ماهه بسازند، ولی 8 ماه که گذشت الان 5 سال است که جاده آبشیرین باباکلان بسته است و مردم روستا از جاده ای تنگ و خطرناک از کنار سد نیمه کاره چمشیر باید رد شوند تا به روستا برسند. حرف ها از جاده بسیار بود، می گفتند هرساله موقع بارش باران این جاده بیش از همیشه خطرناک می شود و احتمال آب بردن ماشین ها و ریزش سنگ از بالای کوه های تنگ دره بسیار است».
کاندیدای جوان قشقایی در سفر یک روزه خود با حضور در بارگاه مطهر بی بی حکیمه(س) ساحت مقدس بی بی حکیمه عرض ارادت کرده و بعد از آن به روستای بی بی حکیمه و بن پیر و عشایر های این مناطق سر زد و از نزدیک به صحبت ها و مشکلات آنها پرداخت.
عسکری عصر امروز در روستای باباکلان با میزبانی اقای ولی پور در نشستی شرکت کرده و سخنرانی کرد. هومان عسکری با استقبال پرشور مردم باباکلان مواجه شد.
در این جلسه آقای ولی پور میزبان عسکری لب به سخن گشوده و گفت: شما افتخار ما هستید و تایید صلاحیت شما، تایید صلاحیت کل ایل قشقایی بود. تنها درخواست مردم باباکلان از شما برداشتن برخی تبعیض و بی عدالتی هاست.
پس از آن، فرزاد حیدری رئیس ستاد عسکری در بین مردم باباکلان از انتخاب درست و منطقی در انتخابات پیش رو سخن گفته و ابراز کرد: ما تصمیم گرفتیم که از فرزند شایسته خودمان که هم دارای تخصص هست و قانون را باید کسی وضع کند که از آن اگاهی داشته باشد.
پس از آن سرهنگ بمانی فعال سیاسی گچساران سخن گفته و بیان کرد: بگذارید تمام کاندیدا ها در یک مجموعه دانشگاهی به مناظره بپردازند و گفت و گو کنند تا مردم شایسته را بشناسند، این هیاهوی تبلیغاتی فایده ندارد.
در ادامه هومان عسکری به سخنرانی پرداخته و گفت: من از باباکلان یک ذهنیتی که دارم این بود که یکی از بزرگان این منطقه در زمان بچگی ام می گفت «باباکلان چشم طایفه کشکولی است» بعدها که به این منطقه رفت و آمد کردیم واقعا اهمیت و جایگاه این منطقه را برای این طایفه فهمیدم.
عسکری بیان کرد: من برنامه داشتم که زودتر از این ها خدمت مردم باباکلان برسم، اما با توجه به اتفاقی که برای سردار شهید سلیمانی افتاد و بعد از آن هم بحث رد صلاحیت؛ وقفه‌ای شد و نتوانستیم زودتر خدمت مردم برسیم.
عسکری افزود: من یک گلایه از بزرگان قشقایی دارم که متاسفانه ما در چهل سال تاوان آن را در بیکاری فرزندانمان و تبعیض می دهیم اینکه کارخانه سیمان را یاسوجی ها بردند، اما چرا خاک اینجا را بنام خاک یاسوج به تهران می دهید.
وی گفت: زمانی باباکلان ۱۲۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و راهنمایی داشت و منطقه ماهور که قشقایی نشین هست ۲۸ هزار رای دهنده داشته است.در آن زمان برنامه به این صورت بود که بابامنیر،میشان و باباکلان هر کدام یک بخش باشد که مجموعا یک شهرستان می توانست باشد اما با برنامه این منطقه را جدا کردند تا جمعیت قشقایی نصف شود و این اتفاق نیفتد.
عسکری در ادامه گفت: اینقدر اختلاف در مناطق قشقایی نشین انداختند که نتوانند آنها یک نماینده به مجلس بفرستند. بلایی که سر ماهور آن زمان آورند الان هم سر قشقایی گچساران می خواهند بیاورند.
عسکری تصریح کرد: چرا به پیمانکاران قشقایی کار نمی دهند؟ چون فرزندان قشقایی پاکدست است.چرا در این مدت استخدامی ها بدون آزمون شده است . بحث من نیست، بحث بر سر آینده قشقایی است. چرا الان بجای افتتاح طرح؛ تازه کلنگ زنی می کنند؟
عسکری ابراز کرد: من اینجا می‌گویم من آماده مناظره هستم بیایید با هر زبانی که دوست دارید مناظره انجام بدهیم که عیار هر کس مشخص شود.
عسکری ابراز کرد: قشقایی ها تیزهوشی بهمن بیگی و صداقت جهانگیر خان را دارد و این بار گول این تبلیغات شما را نمی خورد.
عسکری در پایان گفت: قشقایی غرور دارند در طول تاریخ و بعد کودتا، سال ۳۲ حاضر به تبعید شدند اما حاضر به وطن فروشی نشدند و این دوره ثابت خواهیم کرد ما از نسل صولت الدوله هستیم و پشت برادر خود را خالی نخواهد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام خداوند بر یاور محرمان جناب اقای دکتر تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
خدایی خودت چقد به حرفت ایمان داری ؟؟!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
این؛ چرا بر طبل طایفه گری اینقدر میزنه؟
Iran, Islamic Republic of
زنده باد قشقایی و نسل صوله دوله مطمین هستم که شگفتی ساز خواهی شد بتاز غرش کن ما دیگه به تاج رای نمیدهیم
تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
از نجوه نشستنش در عکس معلومه یه جای کار ایراد داره
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد قشقایی زنده باد دکتر عسکری
Iran, Islamic Republic of
سلام بر همایون نشان دادی تاج نمتوانند ایل بزرگ قشقایی با یک تک زنگ زدن
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1