تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : ۴۱۷۴۰۸
هومان عسکری در جمع قشقایی با مردم گچساران و باشت سخن گفت؛

به خاطر قشقایی بودن به من رأی ندهید، تخصصم را در نظر بگیرید/ نماینده ای که موقع طرح FATF غیبت می‌کند، امانت دار خوبی نیست / مالیات های سنگین را از ثروتمندانی که مالیات نمی دهند، باید گرفته شود

۲
کبنا ؛هومان عسکری نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت امروز (چهارشنبه 16 بهمن ماه 98) با جمعی از مردم مناطق مختلف گچساران دیدار کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، ( چهارشنبه 16 بهمن ماه 98)هومان عسکری در بازدیدهای خانه به خانه خود 4 دیدار خانگی با طوایف وندای قشقایی داشت.
چرا ۹۰ نفر رد صلاحیت می‌شوند؟ نماینده‌ای که صلاحیت ندارد باید همان موقع او را بیرون کنند
عسکری با اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس، اظهار کرد: یا اشکال از نماینده است، یا محیط مجلس مناسب نیست که برخی نمایندگان دلال شده اند، یا نهاد نظارتی نظارتش ضعیف است، ما نباید چنین چیزی باشد که وقتی نماینده وارد مجلس می شود کسی کاری به کارش نداشته باشد.
عسکری با بیان اینکه فرهنگ انتخاب ما ضعیف است، گفت: گاهی مردم ما خودزنی می‌کنند، تا نماینده‌ای به مجلس بفرستند. اختلافات و درگیری‌های زیادی پیش می آید، اما بعد از اینکه نماینده به مجلس رفت، کسی کاری به نماینده و فعالیتش ندارد، از او مطالبه‌گری نمی‌کنند و پاسخی نمی‌خواهند. در حالی که بعد از رفتن نماینده به مجلس مردم باید مطالبه گری کنند.
عسکری تاکید کرد: انجام کارهای شخصی، وظیفه نماینده نیست، بلکه او باید خالق کارهای عام المنفعه باشد که همه از او بهره مند شوند.
این وکیل دادگستری با بیان اینکه مردم با حضور حداکثری خود، به وظیفه‌شان عمل می‌کنند، افزود: چرا ۹۰ نفر رد صلاحیت می‌شوند؟ دلیلش چیست؟ نماینده‌ای که صلاحیت ندارد باید همان موقع او را بیرون کنند.
نماینده مجلس باید تخصص این کار را داشته باشد
عسگری خاطر نشان کرد: یک فردی شاید معاون نفت خوبی است، شاید وزیر خوبی است، ولی لزوما نمی‌تواند نماینده مجلس باشد. نماینده مجلس باید تخصص این کار را داشته باشد.
چرا قانون ازدواج عملیاتی نمی شود؟
وی گریزی به قانون ازدواج زد که تاکنون عملیاتی نشده است و گفت: قانون ازدواج در سال ۸۴ پیش بینی شد، تبدیل به قانون شد، اما هر بار دولت عملیاتی کردن آن را رد می کند. چرا؟  دلیلش این است که نمایندگان ضعیف کار کردند.
عسکری گفت: قانون ازدواج می گوید دولت برای زوجی که ازدواج کرده اند اشتغال زایی کند، این قانون است، اگر ظرف سه ماه بعد از ازدواج کار پیدا نکرد، باید بیمه بیکاری به جوان متاهل تعلق بگیرد، دولت وظیفه‌اش این است، این قانون سه بار به هیئت دولت آمده، و دولت رد کرده است.
عسکری با بیان اینکه باید در مجلس شفافیت حاکم باشد، اضافه کرد: با وجود خدمات زیادی که برکت نظام اسلامی ارائه شده است. اما از مردم باید بپرسیم که ۴۰ سال رأی دادید، اما دیدیم که گاهی فساد بوده، آسیب های اجتماعی بیشتر شده، ۲۰ سال پیش اگر دختری می‌خواست طلاق بگیرد ریش سفیدها می‌ریختند داخل خانه و وساطت می‌کردند. الان مادر و پدرها زودتر می‌روند، پاپیش می گذارند و طلاق می‌گیرند، این‌ها آسیب اجتماعی است، قبلاً کمپ ترک اعتیاد نداشتیم، اما الان چی؟
 نماینده اگر قوی باشد غیبت نمی‌کند
عسکری با اشاره به ایراداتی که بر طرح fatf وارد است گفت: همین fatf که برخی از دولت مردان ما و سپاه را در لیست تروریست ها قرار داد؛ نماینده‌ای که می‌دانست آن روز « اف ای تی اف» طرح می‌شود، غیبت کرده است. چرا؟ نماینده اگر قوی باشد غیبت نمی‌کند، چون نمی توانسته از حقوق مردم دفاع کند. نماینده ای که در تمام بزنگاه ها کنار مردم نباشند، نماینده امانت داری نیست که امانت نمایندگی را به او سپرد.
روز قیامت جلوی تان را می‌گیرم، تخصص من را درنظر داشته باشید و رأی دهید
عسکری به انتخابات اشاره کرد و گفت: به خاطر قشقایی بودن به من رأی ندهید، اگر بخاطر هم طایفه ای بودن به من رأی دهید روز قیامت جلوی تان را می‌گیرم، تخصص من را درنظر داشته باشید و رأی دهید. من برنامه‌ای که دارم رفع تبعیض و قومیت گرایی در شهرستان است، باید جوری عمل کنیم که وقتی کارت در اداره‌ای گیر افتاد، نیازی به ارتباط گرفتن و کانال زدن نباشد.
وی گفت: در این شهرستان همه طوایف از جمله؛ بختیاری، باوی، قشقایی و لر، دشتستانی، بهبهانی و ... وجود دارد، همه محترم هستند و همه استعداد دارند، چرا ما در مجلس وزیر نداریم، بهبهانی‌ها چند وزیر داده‌اند، چرا ما وزیر نداریم؟
عسکری در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره برنامه عسکری در حیطه ورزش گفت: من یکی از فعالیت های تخصصی ام در ورزش است، برنامه و نظری که دارم؛ باید خانه‌های استعدادیابی در حوزه ورزش در گچساران دایر شود، استعدادها به دفتر جذب استعدادهای ورزشی معرفی شوند. همچنین باید تفاهم نامه‌ای بین اداره ورزش و ادارات بسته شود و مختص این باشد که ورزش در روستاها و بین عشایر تقویت شود. شاید کسی نمی‌تواند هزینه کند و کرایه تاکسی بدهد به شهر برود برای باشگاه. باید روی این زمینه ها کار شود.
پیاده کردن تفکر به دور از تبعیض بهمن بیگی
او این را هم گفت: «اگر بتوانم تفکر بهمن بیگی را که ترک و لر نکرد، که تبعیض قائل نمی‌شد را در شهرستان پیاده کنم خود کار بزرگی است. برخی‌ها می گویند آمده‌ایم عدالت را برقرار کنیم، ولی بلد نیستند، این که شرکت نفت همه امکانات را داشته باشند، این تبعیض است، آقای فولادی مدیرعامل نفت، سه ماه آمد، تحمل نکردند گفتند برو، من شاگرد ایشان هستم،ایشان از بهترین ها بود، باید کاری کنیم تبعیض  وجود نداشته باشد و هیچ فرقی بین ترک و لر نباشد.
انتقاد به چگونگی بستن بودجه
وی با بیان اینکه قبل از من عده‌ای تلاش می‌کردند که کاندیدای قشقایی نداشته باشیم، افزود: هر شخصی بخواهد رأی مردم را بخرد، توهین به خود کرده است. توهین به شخصیت خود است. امسال سی هزار میلیارد کسری داشتیم بنزین را ۳۰۰۰ تومان کردند، الان بودجه سال آینده صدوپنجاه هزار میلیارد دلار کسری دارد، فجایع آبان پیش آمد، اقدام غیرکارشناسی و بدون هماهنگی با مردم بنزین را گران کردند و مشکلاتی ایجاد شد.
عسکری با بیان اینکه امسال ۴۵۰۰ میلیارد تومان از تخلفات رانندگی باید بودجه کسب شود، افزود: بودجه را طوری بسته اند که آدم‌های ثروتمند فرار مالیاتی کنند. ثروتمندان ۳ درصد مالیات می‌دهند ولی یک کارگر و کارمند تا ۳۵ درصد هم مالیات می‌دهند، هنر این است که مالیات را از این ثروتمندان بگیرند، نه اینکه هر سال ده درصد به اعتبار بودجه اضافه شود و قانون شود و بگویند بودجه را بستیم.
او گفت: وزارت بهداشت چندسال پیش نامه ای به اداره مالیاتی نوشت، که از واردکننده‌های سیگار مالیات بگیرید، چرا نشد؟
قانون ازدواج را پیگیری خواهم کرد/ هنر من این است که مالیات را از این درصد پولدار جامعه بگیرم
 عسگری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای اشغال زایی چیست تصریح کرد: بیکاری یک معضل عام درکشور است، که باید برای آن چاره اندیشی کرد. اگر بخواهم باید چند کار اساسی کنم، اول آنکه مالیات های سنگین را از ثروتمندانی که مالیات نمی دهند بیرون می کشم،  ۲۵ درصد کشور فقط مالیات می‌دهند، ۷۵ درصد کسانی که در طبقات بالاتر اقتصادی هستند مالیات نمی‌دهند، هنر من این است که مالیات را از این درصد پولدار جامعه بگیرم، نه از قشر فقیر.» دومین کار من؛ در سطح کلان قانون تسهیل ازدواج جوانان را پیگیری خواهم کرد. قانون را داریم ولی در اجرا مشکل داریم. در رابطه با همین قانون و تسهیلات مسکن، گفته شده که باید
بیانات 8 ماده ای رهبر انقلاب درباره مبارزه با فساد عملیاتی نشد
عسکری با اشاره به بیانات 20 سال پیش رهبر انقلاب درباره مبارزه با فساد گفت: سال 78 حضرت آقا 8 ماده دادند و گفتند فساد این است، شیوه مبارزه این است، چه کسی گوش گرفت؟ عمل نمی کنند. حضرت آقا گفته است عمل کن.
رای کورکورانه نمی خواهم
عسکری افزود: الان هم حضرت آقا گام دوم انقلاب را بیان کردند، ولی در این دوره ای که در گام دوم انقلاب هستیم چند درصد از مدیران ما جوان هستند، قانون را داریم، مشکل اجرا است. وظیفه نماینده نوعی این نیست که پسردایی و پسرخاله‌ام را بگذارد سرکار، وظیفه من نماینده این است که قانون ازدواج را در دولت پیش ببرم و پیگیری کنم، وقتی این کار را کردم، ردیف اعتبار برایش درنظر گرفته می شود، بودجه که تعیین شد، نه فقط مشکل یک شهرستان ، مشکل کل کشور حل می شود. من متعلق به این ملت هستم، من اول آدمم، بعد ترک قشقایی هستم، اگر قرار باشد با این تفکر جلو برویم، که بخواهیم همدیگر را برای رای له کنیم، این را نمی خواهم. من رایی می خواهم که پاک باشد، رآیی که کورکورانه باشد از آن لذت نمی‌بریم. لذا می برم کسی بگوید لر زبان هستم، سخنرانی ات را گوش دادم و از تفکرت خوشم آمد و رای دادم، غیر از این باشد در قیامت جلوی این فرد را می گیرم.
پاسخ به یک سخن مطرح شده یکی از کاندیدا درباره تقسیم بندی مدیریتی گچساران
اگر این تفکر قوم گرایی از بین برود یقیناً موفقیت های بیشتر حاصل می شود، یکی از دوستان می‌گفت یکی از قشقایی را می‌گذارم مدیرعامل نفت، این اشتباه است. پس بختیاری ها چه می‌شود، دشتستانی ها چه می‌شود؟، بویراحمد چه می شود؟ لر چه می‌شود؟ این عدالت است؟ خیر. عدالت تعریف دارد. عدالت 160 شق دارد، یک شق ش شایسته سالاری است. امام صادق می فرماید: عدالت یعنی مردم در پستو بنشینند و حاکمان را در پنهانی عبادت کنند، به خاطر برپایی عدالت. به همین دلیل است که می فرماید: حکومت با کفر می ماند ولی با ظلم نه.
عسکری در انتها گفت: چند سال پیش امتحان می‌گرفتند استخدام می‌کردند، الان چی؟ مکانیک کارشناسی ارشد ذانشگاه شریف آمده استخدام نشده، رفته عسلویه، کار می‌کرده، در جاده تصادف کرده و جانش را از دست داده. عدالت یعنی که استخدام ها بر اساس شایسته سالاری باشد نه بر اساس قوم گرایی.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
منم یه باشتی هستم نظرم را نسبت به رای دادن به اصلاح طلبان عوض کردی من به طرز فکر و ایده تبعیض و شایسته سالاریت رای میدهم
Iran, Islamic Republic of
نه هر که چهره برافروخت دلبري داند

نه هر که آينه سازد سکندري داند

نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست

کلاه داري و آيين سروري داند

من اول آدمم، بعد ترک قشقایی هستم منظورش چیه
مرادی
Iran, Islamic Republic of
آدم باسواد و لایقی هست
محمد
Iran, Islamic Republic of
تو در بهترین حالت. رأس سومی هستی که برای شکستن تاجگردون،آماده ای
ولی درس خوبی مردم به شما خواهند داد
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین توهین رواول خودتون به ایل قشقایی کردید؛


ضمناسایت وزین کبنا؛روزگذشته درمورواین جمله یک نفردیگه هم کامنت گذاشته وایرادگرفته بودولی امروزبرش داشتید،معلومه که خیلی صادق هستید
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1